Sigara Zammından Sonra Herkes Bu Yöntemlerle Sigarayı Bırakıyor! Sizde Deneyin Sigaradan Kurtulun

Sigara içme eylemi öyle değişik bir eylemdir ki, insanlar hem bırakmak ister hem de bir türlü bu eylemden kopamaz. Tütün kullanıcılarında yoksunlukla beraber ortaya çıkan sigara içme güdüsü gerçekten güçlü ve bastırılamayan bir ihtiyaçtır.

11 Mayıs 2022 18:07 Gündem
Sigara Zammından Sonra Herkes Bu Yöntemlerle Sigarayı Bırakıyor! Sizde Deneyin Sigaradan Kurtulun

Sigara içme eylemi öyle değişik bir eylemdir ki, insanlar hem bırakmak ister hem de bir türlü bu eylemden kopamaz. Tütün kullanıcılarında yoksunlukla beraber ortaya çıkan sigara içme güdüsü gerçekten güçlü ve bastırılamayan bir ihtiyaçtır. Burada belirtmemiz gereken bir şey var ki ne kadar güçlü bir sigara içme isteğine sahip olursanız olun, bu istek 5 ila 10 dakika arası bir düre de ortadan kalkabilir. Ve böylelikle tütün ihtiyacı duyduğunuz her an kendinizi frenlerseniz, bırakmaya bir adım daha yaklaşmış olursunuz.

Sigara da Bulunan Zararlı Etken Maddeler

Sadece sigara dumanı bile, siyanür, amonyak, karbon monoksit, naftalin, aseton gibi 4 bin civarında kimyasal zararlı madde içerir. Hata bu zararlı maddeler, sigarayı içen kişinin çekmiş olduğu dumandakinden bile daha fazladır. Özellikle pasif içicilik de burada tehlike arz etmektedir. O kadar katkılı bir maddedir ki sigara, içinde nikotin gibi bağımlılık yapan bir maddenin yanı sıra, insanlar çok daha fazla bağlansın diye ekstra katkı maddeleri de eklenmiştir. Peki, sigarayı bırakmak isteyenler nasıl bir yol izlemelidir?

Sigarayı Bırakmanın Belli Başlı Yolları

Bırakmak istediğiniz tam tarihi belirleyin;

Bugündü yarındı diye düşmemek için kendinize kesin bir dille bırakmak için belirlediğiniz tarihi ifade edin.

Bırakmak için kendinize göre bir ortam düzenlemesi yapın;

Herkes kendiniz çok daha iyi tanır, bu süreçte özellikle tütün içme dürtüsünün oluştuğu il 10 dakika çok önemlidir. O sürede etrafınızda sizi oyalayacak şeyler bulunmalıdır.

Bırakmadan önce kendinize sorular sorun;

Kendinize bir takım sorular sorarak süreci çok daha planlı bir şekilde yürütebilirsiniz.

Sigarayı bıraktıktan sonra, kendinize farklı bir rutin oluşturmalısınız;

Sigara bırakma işleminden sonra olası duygusal boşluklarda size iyi bir plan gerekir.

Yardım istemek sizin yapacağınız en mantıklı şeydir;

Bu süreçten kendi başınıza çıkmak zorlu olabilir. O yüzden YEDAM vb. kuruluşlardan yardım ve destek isteyebilirsiniz.

Bu süreci en akıllıca sigara bırakma yöntemleri ile yönetebilecek olan kişi yine sizsiniz. Gücünüzün farkına varın ve güçlü bir adım atın.

0
0
0
0
0
0
0
👏
👎
😍
😥
😱
😂
😡
Habere Yorum Yap ( 0 )
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Ziyaretçilere aittir.
Keşfet