Şeker Neden Bağımlılık Yapar?

Şeker Neden Bağımlılık Yapar?

Günümüzde hazır yiyecekler, fast food tarzı yiyecekler ve bunların yanında hazır içecekler tüketiyoruz. Sağlığımıza en çok zararlı maddelerden biri olan şeker, bu hazır yiyecek ve içeceklerde bol miktarda bulunuyor.

Günümüzde hazır yiyecekler, fast food tarzı yiyecekler ve bunların yanında hazır içecekler tüketiyoruz. Sağlığımıza en çok zararlı maddelerden biri olan şeker, bu hazır yiyecek ve içeceklerde bol miktarda bulunuyor. Şekerin insan üstünde bağımlılık yaratabildiği bilinmekte. Peki şeker nasıl bağımlılığa yol açıyor?

Şekerin Bağımlılık Yapıcı Etkisi

Şekeri hayatımızdan çıkarmak için onun nasıl bağımlılığa yol açtığını bilmemiz gerekir. Şekerli bir yiyeceği yerken, onu yemeye devam etmemiz için güçlü bir istek duyarız. Bunun nedenlerinden biri şeker tükettikten sonra, mutluluk duygusunu sağlayan dopaminin beyin tarafından salgılanmasıdır. Bu sayede kendimizi keyifli hissederiz ve daha fazla şekere ihtiyaç duymaya başlarız.

Yapılan araştırmalar soncunda bilim insanları, şeker yemenin sonucunda haz veren sinir bağlantılarının, uyuşturucu kullanımı sonrası beyinde aktif olan bağlantılarla çok benzerlik gösterdiğini ortaya koyuyorlar. Diğer taraftan yapılan başka bir araştırmaya göre ise obezite ile mücadele eden insanların beyin yapıları ile uyuşturucu bağımlılığına yakalananların beyin yapılarının benzerlik gösterdiği sonucunu gözler önüne seriyor.

Fareler üzerinde yapılan bir araştırmaya göre, uzun bir süre şekerle besletilen farelerde şeker verilmesi kesildiğinde titreme nöbetlerine girdikleri gözlemlenmiştir.

Şekeri Hayatımızdan Nasıl Çıkarabiliriz?

Şekerin bağımlılık yapıcı özelliğinden ve nedenlerinden bahsettik. İnsan vucüduna oldukça zararlı olduğu bilenen şekerle mücadele etmemiz gereklidir. Peki ekeri hayatımızdan çıkarmak için neler yapabiliriz.

Tam yağlı besinler tüketmeye çalışın

Her daim tam yağlı gıdalar tüketin. Düşük yağ miktarı olan besinlerde, genellikle tüm faydalı maddelerin çıkarılıp şeker ve diğer katkı içerikleri ile değiştirilmiş olduğu anlamı taşır. Tam yağlı gıdalar tüketildiğinde uzun süre açlık hissiyatı yaşamazsınız ve bu, şekersiz bir diyet için oldukça iyidir.

Bol su tüketin

Gazlı içecekler ve meyve suyu gibi içecekler bol miktarda şeker barındırılar. İnsan yaşına göre gerektiği miktarda su tüketmelidir. Eğer bunu yapmakta zorlanıyorsanız limonlu su veya soda gibi alternatiflere başvurabilirsiniz.

Gıda içeriklerini okuyun

Aslında birçok gizli şeker kaynağı bulunmaktadır. Ne kadar şeker barındırdığını görmek için aldığınız gıdaların içeriğini okumak önemlidir. Farkında olmadan gerektiğinden fazla şeker tüketiyor olabilirsiniz. Aldığınız gıdaların içeriğini okumakta veya ne kadar şeker içerdiği ile ilgili araştırma yapmanızda fayda olacaktır.

Kendi yemeğinizi hazırlayın

Ancak tüketeceğiniz yemekleri kendiniz yaparsanız, gerektiğinden fazla şeker tüketmediğinizden emin olabilirisiniz. İşten sonra eve geldiğinizde hazır yiyeceker sipariş etmek yerine, kendi yemeğiniz pişirip dolapta saklamız her açıdan daha faydalı olacaktır.

İlgili Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.