Sebeplerini Keşfederek Sigarayı Bırakmak

Sebeplerini Keşfederek Sigarayı Bırakmak

Kendinize karşı dürüst olarak , kendinize inanarak ve gerçekten isteyerek sigaradan kurtulabilirsiniz.

Sebeplerini Keşfederek Sigarayı Bırakmak Sigarayı bırakmak, hayatınızda yapacağınız en zor şeylerden biri olabilir, ancak meyveleri ilk 24 saatten sonra bile görülmeye başlar. Daha kolay nefes almak, daha az öksürmek, daha enerjik hissetmek ve genel olarak daha iyi hissetmek gibi faydaları fark etmeye başlayabilirsiniz. Bu yolda ilerledikçe daha kolay ve daha iyi hale gelecek ve sonunda sigaradan kurtulacaksınız. Sigara ile vücudunuza sürüklediğiniz bir ilaç olan nikotin nedeniyle sigarayı bırakmak özellikle zordur. Doğadan gelen nikotin bağımlılık yapar, sizi bağımlı kılar. Nikotin, kişide hoş bir duygu uyandırır, bu da sizin daha çok istemenize neden olur.

Ayrıca sinir sisteminizin düzgün çalışmasını engeller. Sinir sisteminiz ilaca uyum sağladıkça, daha fazla sigara içmeye eğilimli olursunuz, bu da kan dolaşımınızdaki nikotin seviyesini yükseltir. Bu zamana kadar daha fazla sigara içmenize neden olan bir nikotin sevgisi geliştirirsiniz. Vücudunuzda belirli bir nikotin seviyesine ulaşıldığında, onu korumak için yeterince sigara içmeye devam edersiniz. Sigara içme eylemi tekrarlayan kötü bir alışkanlığa dönüşebilir ve kırılması çok zor olabilir.

En bağımlılık yapan alışkanlıklardan biri olan sigarayı bırakmak zor olabilir. Her yıl birçok sigara içicisi sigarayı başarıyla bırakır. Siz de bunu yapabilirsiniz. Başarı şansınızı artırmak adına bu süreç boyunca sizi motive etmek için yapmanız gereken birkaç şey var. Gerçekten sigarayı bırakmak istiyor musunuz? Bu garip bir soru gibi görünebilir, ancak başarılı bir girişimin temeli olması açısından çok önemlidir. Her seferinde gönülsüz bir girişimde bulunduğunuzda, bunun bir başarısızlıkla sonuçlanabileceğini ve başa döneceğinizi unutmayın. Motivasyon seviyenizi kontrol edin: Sağlığınızı iyileştirmek, bu dürtüden kurtulmak, çocuklarınız için daha iyi bir örnek olmak, para biriktirmek veya diğerleri gibi bırakmak. İstediğiniz tüm olası nedenlerin bir listesini yapmayı düşünün.

Sigarayı bırakmaya karar verdiğinizde, önümüzdeki iki ile üç hafta içinde bir tarih seçin ve zorlu görev için biraz zihinsel hazırlık yapın. Geceleri veya gündüzleri daha fazla sigara içiyorsanız veya telefonda ya da yemekten sonra, kahve veya alkol ile sigara içme eğilimindeyseniz, sigara alışkanlıklarınızı incelemeye çalışarak bu zamanı kullanın. Sigara alışkanlıklarınızı belirlemek sigarayı bırakmanıza yardımcı olur, çünkü sigara içme isteğinizi tetikleyen kalıplardan kurtulabilirsiniz. Sigara içmeden günün sonuna ulaştığınızda her seferinde sonraki güne uzanın.

Sigara içmediğiniz her gün, sonsuza dek bırakmaya bir gün daha yaklaştınız. Her bir sigara içme dürtüsünü başka bir şey yaparak karşılayın, sağlıklı bir aktivite yapın, egzersiz yapın veya yürüyüşe çıkın. Vücudunuzun nikotin dürtüsünü kaybetmesine yardımcı olmak için elinizden geleni yapın. Birçok insan kilo almayı sigarayı bırakmakla ilişkilendirir, ne yediğinizi izlerseniz kilo almazsınız. Her üç veya dört günde bir sigarayı bırakma girişiminizi değerlendirin, en zayıf anlarınızı ve en güçlü anlarınızı belirleyin. Bu, sigarayı bırakma sürecinizde sizi ilerletmeye yardımcı olabilir.

Sigarayı bırakmaya çalışırken yaşadığınız değişiklikler hakkında konuşabileceğiniz birisinin olması iyi olabilir. Bir aşamada, eğer yıkılırsanız, başarısız olduğunuz anlamına gelmez. Bu, basitçe yeniden ayağı kalkmanız ve yeniden başlamanız gerektiği anlamına gelir.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.