Sağlıklı Kalmak İçin Besin Önerileri

Sağlıklı Kalmak İçin Besin Önerileri

Bedenin sağlığını ve dengesini korumak için bilinmeyen gıdalardan uzak durulması gerekmektedir. Birçok hastalığa karşı otların ve köklerin iyi geldiği iddia edilse de kesin olarak denenmemiş yiyeceklerden uzak durulması gerekmektedir.

Vücudun sağlığını korumak için dengeli bir şekilde beslenmek gerekmektedir. Dengesiz beslenme bir süre sonra vücudun yapısını bozacağı için obeziteye ve benzeri hastalıklara neden olabilir. Et ve ekmek vücut için en önemli gıdaların başında gelmektedir. Ancak ekmekten kilo hızlı kilo alma sorunu olan kişilerin uzak durması tavsiye edilmektedir. Et ise vücudun ve kemiklerin gelişimi için son derece önemlidir. Bundan dolayı mümkün olduğunca kırmızı et tüketilmesi tavsiye ediliyor. Et tüketme imkanı olmayan kişilerinse içerisinde demir oranı yüksek olan yiyecekleri tüketmesi önerilmektedir, mercimek ve diğer baklagiller buna örnek olabilir.

saglikli-beslenmek-icin-neler-yapmali.jpg

Yine tereyağı ve yumurta da vücut için son derece önemli besinlerdendir ve düzenli bir şekilde tüketilmesi tavsiye edilmektedir. Meyveler açısından bakıldığında ise üzüm ve incir insan vücuduna en çok yararı olan meyvelerdendir. Her iki meyve de insan vücuduna güç ve kuvvet vermektedir. Elma ve armut yine önemli ve tüketilmesi gereken meyvelerdendir.

Tok Karnına Yemek Yemek

Hem sağlıklı bir yaşam için hem de vücudun sağlığı için dikkat edilmesi gereken bazı noktalar bulunmaktadır. En başında çok tuzlu ve yağlı yiyeceklerden mümkün olduğunca uzak durulmalıdır. Besin değeri düşük olan fast food yiyecekleri yerine ev yemekleri tercih edilmelidir. Yine aşırı şeker içeren yiyeceklerden de uzak durulması gerekmektedir. Acıkmadan yememek, acıkınca da yemeğin geciktirilmemesi gerekmektedir. Ayrıca bir yemek hazmedilmeden diğer yemek kesinlikle yenmemelidir.

Meyveler Ne Zaman Yenmelidir?

Tüm meyveler mevsiminde tercih edilmeli ve mümkün olduğunca mevsim dışı sebze ve meyveler tüketilmemelidir. Meyvelerin toplandıktan 1-2 gün kadar sonra tüketilmesi de önerilmektedir.

haberb.jpg

Ceviz içi, kuru incir ve badem tüketilmesi tavsiye edilen besinlerin başında gelmektedir. Eğer akşam yemeğinde veya öğle yemeğinde uzun süre tok tutacak yemeklerin ardından iştah açıcı özelliği olan kabak, marul ve semiz otu gibi besinlerden uzak durulmalıdır.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.