Sağlıklı beslenmek için 8 ipucu

Sağlıklı beslenmek için 8 ipucu

İyi beslenmek vücudumuzun dengede kalması için önemlidir.

İyi beslenmek vücudumuzun dengede kalması için önemlidir. Fakat bununla birlikte fiziksel aktivite de önemlidir. Bu nedenle İyi beslenmeyi spor yapmak ile birleştirmek dengeli ve sağlıklı bir vücuda kavuşmanızı sağlar.

  1. İçeriği zengin gıdalar tercih ederek sağlığınızı en üst düzeye yükseltin. Doymuş yağlar, şekerler ve tuz oranı yüksek gıdaları daha az yiyin.
  2. Baklagiller ile vücudunuza enerji verin. Vücut için en hızlı enerji kaynağı olan tahılları tüketirken tam tahıllı olanları tercih edin. 
  3. Protein ile güçlenin. Protein, kaslarımızın yapı taşıdır ve kasları onarmak için de gereklidir. Dana eti ve yağsız et ya da az yağlı et tercih edin. Derisiz tavuk yiyin. Proteini ayrıca haftada iki kez balık yiyerek de alın. 
  4. Meyve ve sebzelerinizi çeşitlendirin. Farklı renklerde çeşitli bitkiler yiyerek vücudunuzun ihtiyaç duyduğu diğer besin maddelerini de vücudunuza alın. Taze ya da dondurulmuş ürünler, az tuz içeren konserveler, kurutulmuş meyveler ya da 0 meyve suyu içeren ürünleri seçin.
  5. Süt ürünlerini yağsız veya az yağlı almayı unutmayın. Süt, peynir ve yoğurt gibi besinler günlük fiziksel aktiviteleriniz için ve kemik yapısının korunmasının sağlanması için gereklidir.
  6. Yemeklerinizi yerken neyi ne kadar yediğinize dikkat edin. Her gün gerekli olan tüm yiyecek gruplarını yediğinizden emin olun. Yediklerinizi yazarak gün boyunca yediğiniz besinlerin neler olduğunu görebilirsiniz.
  7. Gazlı içecekler yerine su için. İçtiğiniz su miktarını kontrol etmek için bir su şişesi edinin ve yanınızda taşıyın.
  8. Yaşınıza ve cinsiyetinize göre ne kadar yemek yemeniz gerektiğini öğrenin. Kadın ve erkek vücutları birbirinden farklı olduğu için erkeklerin kadınlardan daha fazla kaloriye ihtiyacı vardır. Günlük hayatı aktif olan bireylerin, fiziksel aktivitesi düşük olan yaşıtlarına göre daha fazla yemek yemeye ihtiyacı vardır.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.