Zihin Performansını Artırmak İçin Harika Bir Yöntem! Kısa Uyku Molaları!

Zihin Performansını Artırmak İçin Harika Bir Yöntem! Kısa Uyku Molaları!

Gün içerisinde kısa uyku molaları vermek başta zihin sağlığı olmak üzere vücudun tamamına büyük etkisi bulunmaktadır.

Gün içinde kısa uyku molaları ile zihninizin performansını artırabilirsiniz. Bilimsel çalışmalar üretkenliği artırmanın en önemli yollarından birisinin kısa uyku molaları olduğunu ifade ediyor. Gün içerisinde kısa şekerlemelerin vücuduna etkisi şu şekilde.

5efdddcbc8c37318fc5174d3.jpg

Kısa Uyku Molası Nedir?

Bazı bireyler için rahatlamanın ve tükenmiş enerjinin yeniden depolanmasının en kolay yolu kısa uyku molalarıdır. Ancak bu durum herkes için aynı olmayabilir, bazı insanlar gün içindeki kısa uykuların gece uykusunu kaçırdığını belirtiyor. Kısa uyku molalarının doğasını ve faktörlerini anlamak, bu molalardan maksimum fayda ile çıkmanızı sağlayacaktır.

Gün İçinde Uyumak Sağlıklı Mı?

Birey sağlığı için pek çok faktör gibi uyku da farklı etkiler yaratabilir. Bu noktada bireyin ne zaman uyuduğu, ne kadar uyuduğu, yaşı ve niçin uyuduğu gibi etkenler, uyku molalarının insan vücudu üzerindeki etkisine doğrudan etki etmektedir.

Kısa Uyku Molalarının Faydaları Nelerdir?

Uykuya ihtiyaç duyma halinin teknik adı Homeostatik uykudur. Şayet güzel ve keyifli bir gece uykusu uyuduysanız eğer uyandığınızda homeostatik uykuya olan ihtiyacınız minimum düzeyde olacaktır. Gün içinde yapılan aktivitelerden dolayı insanın uykuya olan ihtiyacı artar ve gece vakti geldiğinde homeostatik uyku zirve noktasına ulaşır, doğal olarak insan uyumak zorunda kalır. Kısa uyku molaları ile gün içinde biriken uyku isteklerinin parça parça azaltılması hedeflenmektedir. Faydaları ise şu şekildedir,

  • Öğrenme ve yetkilerini artırır
  • Hafıza gelişimini destekler
  • Duyguların düzenlenmesine katkı sağlar
  • Uykusuzluğun azaltılmasında etkisi büyüktür

Kısa Uyku Molalarının Zararları

Gün içinde kısa uyku molaları bir kısım için yararlı olmasına rağmen bazı insanlar için zararlı olabiliyor. Bazı insanlarda kısa uyku molalarının üretkenliği bitirdiği iddia edilmektedir. Homeostatik uyku ihtiyacını azalttığı için bazı insanların üretkenliğini artırdığı belirtilsede, gece uykusuna ihtiyacı olan kişiler için gün içindeki kısa uyku molaları zararlı olacaktır. İnsomnia rahatsızlığı olan bireylerin gün içi kısa uyku molalarından kaçınması tavsiye edilmektedir.

Kısa Uyku Molası İnsan Vücudu Üzerinde Nasıl Bir Etkiye Sahip?

Uyku Uzmanı ve Yazar Dr. Sara C. Mednick, 30-60 dakikalık kısa uykularda insan vücudunun yenilendiğini, enerjinin arttığını ve motor performansının yükseldiğini ifade ediyor. Bu tarz uykuların konular arasında yeni bağlantılar kurabilme yetisini artırdığı, karar verme mekanizmasını iyileştirildiği ifade edilmektedir.

uyku-kalitesi-nedir.jpg

Kısa Uyku Molası İçin Tüyolar

Kısa uyku molası için her zaman aynı zaman diliminin tercih edilmesi oldukça önemli. Mola için gün içinde en uygun zamanın 13.00-15.00 arasında olduğu ifade edilmektedir.

30 dakikalık kısa uykular gün içinde büyük alan zaman dilimini kapsamadığı için rahatça aradan çıkarılabilmektedir.

Karanlık bir ortamın uyku için tercih edilmesinin de rolü büyük, uyumadan önce odanın tamamen karanlık olmasına dikkat edin, odayı elinizde olmayan nedenlerden dolayı karartamıyorsanız uyku maskesi kullanmayı deneyin, karanlık oda uykuya dalmak ve uyku kalitesini artırmak adına oldukça önemli.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.