Sigarayı Bırakmada Motivasyon Sağlayan Öneriler!

Sigarayı Bırakmada Motivasyon Sağlayan Öneriler!

Sigara içinde bulunan nikotin maddesi nedeniyle bağımlılık yapan zararlı alışkanlıkların başında gelmektedir. Hem vücut sağlığınıza zarar veren bu alışkanlık sizi maddi anlamda da zor duruma sokmaktadır.

 

Sigara içinde bulunan nikotin maddesi nedeniyle bağımlılık yapan zararlı alışkanlıkların başında gelmektedir. Hem vücut sağlığınıza zarar veren bu alışkanlık sizi maddi anlamda da zor duruma sokmaktadır. Sigaradan uzaklaşmanın bazı yolları bulunmaktadır. Bu yollardan ilerleyebilmeniz için en başta yapmanız gereken şey sigarayı bırakmakta kararlı olmak. Bu kararlılıkla yola devam ederken neler yaparak motive olacağınızı da bu yazımızda bulabileceksiniz.

 

Liste Oluşturmak

Sigarayı içmeye devam etmeniz halinde hangi hastalıklara yakalanabileceğinizi listeleyin. Bu listeyi sürekli görebileceğiniz bir yere yerleştirin. Kulağa biraz korkutucu gelse de ileride bu rahatsızlıklara yakalanmamanız için bu adım önem arz eder ve sizi motive eder.

 

Günlük Hareketleri Analiz Etmek

Günün hangi saatlerinde ne kadar sigara içtiğinizi tespit edin ve bu sürelerde düşünmemenizi sağlayacak, aklınızı meşgul edecek yeni hobiler edinin. Yeni bir müzik aleti çalmak veya bir spor dalına merak sarmak zihni oldukça yoracak aktivitelerdir. Bu yöntemle zihniniz sigara içmeyi düşünecek fırsatı bulamayacaktır.

 

Hiç Olmamış Gibi Davranmak

Evinizde ve iş yerinizde size sigarayı hatırlatacak her şeyi göremeyeceğiniz yerlere kaldırın. Küllük ve çakmak gibi nesneleri hayatınızdan tamamen çıkarın. Sanki daha önce hiç sigara kullanmamış ve bu nesneleri hayatınızda hiç kullanmamış gibi davranın. Bilimsel araştırmalara göre sigaranın yoksunluk belirtileri birkaç haftalık süre almaktadır. Bu süre boyunca sabırlı olun.

 

Meditasyon Alışkanlığı

Sigarayı bırakma sürecinde gergin olabilir, konsantrasyon kaybı yaşayabilir ve eskiye göre daha çabuk sinirlenebilirsiniz. Bunlardan korkmayın ve hissettiklerinizi hiçbir zaman reddetmeyin. Normal ve geçici bir süre olduğunu aklınızdan çıkarmayın. Olumsuz etkilerin üzerinde en kolay gelebileceğiniz yol meditasyondur. Düzenli bir şekilde meditasyon yapmanız halinde daha sakin bir ruh hali ve daha rahatlamış bir vücuda sahip olacaksınız. Bu yolla sürece daha rahat uyum sağlayabilirsiniz.

 

Nedeninizi Unutmamak

Sigarayı neden bırakmaya karar verdiğinizi unutmamanız önemlidir. Bırakma nedenlerinizi görebileceğiniz her yere yazın. Zihninizin sizi kandırmasına ve size nedenlerinizi unutturmasına kesinlikle izin vermeyin.

 

Sevdiklerinizle Kucaklaşma

Sarılmak vücutta oksitosin hormonunun salgılanmasını sağlar. Böylelikle kendinizi daha mutlu hissedersiniz. Hissettiğiniz acı ve ağrılar aniden azalır. Ayrıca oksitosin hormonu, bağışıklığınızın güçlenmesini sağlayarak sizi hastalıklardan korur ve iyileşme süresinin hızlanmasını sağlar. Sigarayı bırakma sürecinde sevdiklerinize sarılmak size psikolojik ve fiziksel olarak büyük bir destek sağlar.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.