Sağlıklı Yaş Alın

Sağlıklı Yaş Alın

Sağlıklı yaş almanın önemine dikkat çeken Nöroloji Uzmanı Prof.Dr. Derya Uludüz, günümüzde teknolojinin de ilerlemesi ile erken tanı ve tedavi sayesinde 85 yaş üstü bireylerin artış gösterdiğini

Sağlıklı yaş almanın önemine dikkat çeken Nöroloji Uzmanı Prof.Dr. Derya Uludüz, günümüzde teknolojinin de ilerlemesi ile erken tanı ve tedavi sayesinde 85 yaş üstü bireylerin artış gösterdiğini ve ortalama yaşam süresinin 78 yıla yükseldiğini belirtti. Genlerin sağlığa etkisinin %10’lar gibi düşük düzeyde olduğunu da söyleyen Prof.Dr. Derya Uludüz, “Epigenetik ön planda yaşam değişikliği ve çevre faktörlerinin de genler üzerinde etkili olduğunu söyleyerek sözlerine devam etti.

screenshot-25.jpg

Yaş aldıkça unutkanlık problemlerinin artış gösterdiğini bir yandan kolesterol, diyabet gibi kronik hastalıklarla mücadele edilirken diğer taraftan da kırılgan kemik ve eklem ağrıları ile uğraşıldığını da belirten Prof. Derya Uludüz yaşlanmanın kutu kutu ilaç kullanmak demek olmadığını da sözlerine ekledi.

Genler Önemli

screenshot-26.jpg

Prof.Dr.Derya Uludüz genetik ile  hastalık risklerini taşısanız da epigenetik ile  bu durumu tersine çevirmek mümkün olduğunu söylüyor. Yapılan araştırmalarda dünyanın farklı yerlerinde uzun ve sağlıklı toplumların incelendiğini ve  bunun sonucunda bu toplumların ortak özellikleri olduğunun ortaya çıktığını da sözlerine ekledi. Bu ortak özellikleri takip edildiğinde uzun ve sağlıklı yaşamanın mümkün olduğunu söyleyen Prof.Dr. Derya Uludüz bu konu ile ilgili ipuçları vermeyi de ihmal etmedi.

 Uzun Yaşam İçin İpuçları

screenshot-28.jpg

Prof.DR. Derya Uludüz, uzun yaşam için ipuçları vermeyi sürdürdü. Sağlıklı yaş alarak uzun yaşamak isteyenlerin öncelikle beslenmelerine dikkat etmeleri gerekiyor. Bol yoğurt ve taze sebze ve meyve tüketmenin önemli olduğunu söyleyen Uludüz, akşam 19 dan sonra yemek yemeyi  bitirilmesi gerektiğini saat 08’e kadar bir şey yemeden uykuya dalınması gerektiğini sözlerine ekledi. Vücudun tamir genleri aktif hale geçip, yaşlanma ile savaşıyor.

Bunun yanı sıra günde 8-10 bardak su içilmesi gerektiğini de hatırlattı. Uykunun da yaşlanma karşıtı önemli bir konu olduğunu ifade eden Prof.Dr. Derya Uludüz, akşam 22.00 ile sabah 04.00 saatlerinde uykuda olunmalıdır dedi. Yaşlanmayı önleyen bir diğer önemli konu ise yaşa uygun fizik aktivite yapmak çok önemli diyen Uludüz sadece 15 dakika fiziksel aktivite hayatınıza 3 yıl eklemenizi sağlar. Sosyalleşmenin ve sigaradan uzak durmanın da ömrünüzü 10 yıl daha fazla uzatacağını da sözlerine ekledi