Sağlıklı Beslenme İçin Yapmanız Gerekenler

Sağlıklı Beslenme İçin Yapmanız Gerekenler

Dengeli beslenmek için öğünleri atlamamalısınız. Kaçırdığınız her öğün, sizi aç hissettirecek ve daha fazla veya daha az kalori, yüksek veya düşük kalori, ihtiyaçlarınızın az veya çok ötesinde tüketmenize neden olacaktır.

Dengeli beslenmek için öğünleri atlamamalısınız. Kaçırdığınız her öğün, sizi aç hissettirecek ve daha fazla veya daha az kalori, yüksek veya düşük kalori, ihtiyaçlarınızın az veya çok ötesinde tüketmenize neden olacaktır.

Yemekleriniz Çeşitlendirilsin

Mümkün olduğunca çok yiyin. Her gün diyetinize tüm yiyecek kategorilerini (süt, et, sebze ve meyveler, tahıllar) dahil etmeye çalışın. Tüm bu besinleri tek öğünde tüketemeyecek olsanız da gün boyunca farklı besin formlarında tüketmeye çalışmalısınız.

Bol Sebze Ve Meyve Ye

Sebzeler ve meyveler çok miktarda su, vitamin ve mineral içerir ve düşük kalorilidir. Farklı renklerde çok sayıda sebze ve meyve yemek sadece kilonuzu kontrol etmekle kalmaz, aynı zamanda sizi birçok hastalıktan (kanser, kardiyovasküler hastalık) korur. Bu mevsimde dikkat etmeniz gereken önemli olan sebze ve meyve tüketimidir.

Yağ Alımına Dikkat Edin

Diyette yağ tüketimini azaltın. Özellikle katı yağlardan (margarin, tereyağı vb.) Uzak durun ve bitkisel yağları tercih edin. Günde 3 yemek kaşığı kadar bitkisel yağ tüketin. Yemek hazırlarken kızartma yerine; ızgara, kaynatma, buharda pişirme ve fırınlama yöntemlerini kullanın.

Hazır yiyecekler ve ağır şeker nedeniyle, kekler (abur cubur olarak kabul edilir) çok fazla yağ ve enerji içerir, bu nedenle hem ağırlığı artırır hem de hastalığa yatkınlığı artırır. Bu nedenle, bu yiyecekleri sınırlayın.

Baklagiller Ve Yüksek Lifli Yiyecekler Alın

Tüketilen karbonhidrat kaynaklarının türüne ve miktarına dikkat edin. Baklagiller (örneğin nohut, mercimek, barbunya fasulyesi), lifli tahıllar, taze ve kuru meyveler, sebzeler yerine saf şeker kaynakları ve rafine unlu gıdalar yerine tokluğu artırabilir, kabızlığı önleyebilir ve kilo kontrolüne yardımcı olabilirler.

Her Gün 2-2,5 Litre Su Tüketmeye Çalışın

İnsan yaşamında oksijenden sonra en önemli unsur sudur. Bir insan haftalarca süren açlığa dayanabilse de susuz ancak birkaç gün yaşayabilir. Su, vücut ısısının dengelenmesi, metabolizmanın devamı ve toksik atıkların vücuttan atılması için gereklidir. Bu nedenle her gün 2-2,5 litre su tüketilmektedir.

Alkol Kullanıyorsanız, Lütfen Alkol Alımınızı Azaltın

Alkollü içki içme alışkanlığınız varsa, lütfen bırakmayı deneyiniz, eğer sigarayı bırakamıyorsanız, lütfen tüketiminizi azaltınız. Ayrıca içeceğin türü çok önemlidir. Viski, brendi ve votka gibi sert alkollü içecekler, bira ve şaraptan daha yüksek kalorilere sahiptir. Alkol boş bir enerji kaynağıdır ve bize yağ olarak geri döner. İçerken, atıştırmalıklarla birlikte gelen yiyeceklerin (fındık ve patates kızartması gibi) çok yüksek kalorili olduğunu unutmayın.

Egzersizi İhmal Etmeyin

Sağlıklı bir yaşam tarzına ve sağlıklı beslenme alışkanlıklarına bir egzersiz programı dahil ettiğinizden emin olun. Yaşam koşullarınıza uygun sürekli aktivite türünü seçin ve düzenli olarak egzersiz yapın.