Saç Dökülmesi Yaşayanlar Dikkat! Bu Besinler Derdinize Derman Olacak!

Saç Dökülmesi Yaşayanlar Dikkat! Bu Besinler Derdinize Derman Olacak!

Aşağıda yer alan besinlerle saçınıza parlaklığını geri kazandırabilir ve saç dökülmesine karşı önlem alabilirsiniz.

Sağlıklı bir yaşam tarzı, dengeli beslenme saç sağlığı açısından da büyük bir öneme sahiptir. Bu yöntemler saç dökülmesini önlediği gibi saçları daha parlak ve daha canlı hale getirmektedir. Erkeklerin saç dökülmesi konusunda kadınlara nazaran çok daha hassas olduğu biliniyor, birçok tedavi yöntemi ve aşırı önlemlerle devam eden süreç oldukça sıkıntılı hale gelebiliyor saç dökülmesi yaşayan kişilerin tükettikleri besinlere dikkat etmesi öneriliyor. 

5f0851c355427e1f04dfc4b7.jpg

Saçın sağlığını korumasına ve büyümesine yardımcı olabilecek besinler tüketilmesi büyük önem taşıyor, bu ufak değişiklikler saçlarınızda büyük değişikliklere neden olacaktır. Her ne kadar saçlar üzerinde genetik kodlar ve yaşam tarzı çok büyük etkiye sahip olsa da aşağıda yer alan besinleri tüketerek saç sağlığınızı koruyabilir ve saç büyümesini teşvik edebilirsiniz. 

1- Havuç

Havuç genelde gözlerin sağlığını korunması için öneriliyor, ancak A vitamini yönünden oldukça zengin olan havuç saç için de son derece sağlıklı bir besin maddesidir. Güçlendirilmiş, nemlendirilmiş ve sağlıklı bir saç derisi için havuç tüketimi büyük bir öneme sahip. Diyet listenize kepekli tahıllar, baklagiller, meyveler, yağsız proteinler, somon gibi yağlı balıklar ve süt ürünlerinden oluşan besin maddeleri eklemeniz saçınızın sağlığını korunması ve güçlendirilmesine yardımcı olacaktır.

650x344-havuc-nedir-havucun-faydalari-nelerdir-1561030869859.jpg

2- Kuru Erik

Saçlarınızda incelme, sertlik, kuruluk, dökülme veya renk değişikliği varsa bunun temel sebebi vücudunuzda bulunan demirin azalması olabilir. En büyük demir kaynaklarından birisi olan kuru erik saçın kalitesini artırmaya ciddi oranda yardımcı olacaktır, diyet listesine kuru erik eklemeyi unutmayın.

3- Yeşil bezelye

Mineral açısından zengin olmayan yeşil bezelye; çinko, demir ve B grubu vitaminleri bakımından zengin bir besin maddesidir. Saçların sağlığının korunması için bu vitaminlere ihtiyaç vardır.

bezelye-tarifi.jpg

4- Yulaf

Yulaf lifle dolu olmasından dolayı son derece besleyici bir yiyecektir. Ayrıca kalp ve bağırsak sağlığının korunmasına yardımcı olan demir, Omega-6, çinko gibi vitamin ve mineralleri de içermektedir. Bu maddeler aynı zamanda saç sağlığı açısından da büyük bir öneme sahiptir. Omega-6 yağ asitleri saçların uzaması, gelişimini sürdürmesi ve sağlıklı cilt yapısı için gerekli bir kaynaktır, kahvaltılarınızda ve haftanın birkaç gününde yulaf ezmesi yemeği tercih edebilirsiniz.

5- Balık

Omega-3 yağ asitleri bakımından zengin olan balık, saç sağlığının iyileştirilmesinde kullanılabilecek besin maddelerinden birisidir. Araştırmalarda elde edilen sonuçlara göre uskumrudan elde edilen balık yağı anajen yollarını uyararak saç büyümesini destekliyor, ayrıca yine balıktan elde edilen Omega- 3 yağ asitleri saç incelmesini de azaltıyor.

Geçmiş yıllarda yapılan araştırmalarda D vitamini eksikliği ile saç dökülmesi arasında çok ciddi bir bağlantı olduğu tespit edildi. D vitamini saç köklerinin beslenmesine ve uyarılmasına yardımcı oluyor, D vitamini elde edilebilecek en önemli kaynaklardan birisi somon balığı ve somon balığından içerisindeki Omega- 3 yağ asitleridir. Bu maddeler saç sağlığını ve derisini iyileştirmekte, saçın kırılmasına sebep olabilecek kuruluğu da azaltmaktadır.

1463023.jpg

6- Ceviz

Saç dostu kuruyemişlerden birisi olan ceviz diğer besin maddelerine göre daha fazla Omega- 6 yağ asidi içermektedir. Buna ek olarak saç dökülmesini azaltan ve saç büyümesini uyaran demir, selenyum, çinko ve B grubu vitaminlerini içermektedir. Saç büyümesi için büyük öneme sahip olan protein ve makro mineraller açısından zengin olan ceviz, E vitamini, protein ve magnezyum açısından da zengindir. Bir kişide bu vitamin veya minerallerin eksik olması saç dökülmesine neden olabilir.

7- Yağlı tohumlar

Yağlı tohumlar sağlıklı saç büyümesini destekleyen beta sitosterol bakımından oldukça zengindir. Deniz ürünlerinden elde edilen Omega-3’e ulaşamayan kişilere keten tohumu tüketmesi tavsiye ediliyor. Çünkü keten tohumu Omega-3 yağ asidi bakımından oldukça zengindir. Keten tohumunu salatalara, tatlılara veyahut meyve sularını ekleyerek tüketebilirsiniz.

8- Yumurta

Sağlıklı saçlar için vazgeçilmez maddelerden birisi yumurtadır. Yumurta çok ciddi miktarda B12, çinko, demir, protein ve Omega-6 yağ asidi gibi saç sağlığı için son derece önemli olan temel besin maddeleri ile yüklüdür. Vitamin veyahut minerallerden birinin eksik olması saç kalitesini düşürdüğü gibi saç dökülmesine neden olabilir. Yumurta aynı zamanda saç dökülmesine karşı savaşan biyotin için de iyi bir kaynaktır. Araştırmalarda yumurtanın saçları güçlü ve parlak hale getirebileceği, saçtaki kırılganlığı azaltabileceği ifade ediliyor. 

9- Süt Ürünleri

Saç büyümesi için önemli bir mineral olan süt ve yoğurt ürünleri kalsiyum kaynaklarıdır. Atıştırmalık listenize süzme peynir veya bir kase yoğurt ekleyerek saç dökülmesine karşı savaşacak Omega-3 yağ asitlerini vücudunuza kazandırmış olursunuz. Yoğurt, bağırsak sağlığını güçlendiren ve saçı destekleyen en önemli probiyotik kaynaklarından birisidir. Yoğurdun saç dökülmesini geciktirdiği de araştırmalarda ortaya çıkarıldı.

sut-urunleri-gidahatti.jpg

10- Ispanak

Magnezyum, kalsiyum, fosfor, folik asit, demir ve vitaminler açısından çok zengin olan ıspanak saç sağlığı için tüketilmesi gereken en önemli besinlerden birisidir. İçerisinde bulundurduğu besin kaynakları saç büyümesi için gereklidir. Uzmanlar saç için gerekli mineral ve vitamin kaynağının sağlanması için haftada en az 2-3 kez ıspanak tüketilmesini tavsiye ediyor.

 Saç Dökülmesinin Önüne Geçmek İçin Bazı İpuçları

 Yukarıda yer alan yiyecekleri kullanmanın yanı sıra aşağıda yer alan ipuçları ile de saç dökülmesinin önüne geçebilirsiniz

- Saçlarınızı çok sert bir şekilde çekmeyin nazikçe tutun.

- Saç şekillendirmeyi sıcak aletler kullanarak yapıyorsanız, sıcaklığı minimum seviyede tutun, şekillendirmeden önce de koruyucu bir serum kullanın.

- Islak saçı taramamaya özen gösterin.

erkek-sac-bakimi-dogal-yontemler.png

- Islak saçı havlu veya bezle ovalamadan hafif bir şekilde sildikten sonra kendi halinde kurumasını bekleyin.

- Kendin saç tipinize uygun doğal bakım ürünlerini kullanın.

- Haftada 2-3 defadan fazla şampuanla banyo yapmayın, çünkü saç derisinin doğal yağları toplamak için zamana ihtiyacı vardır.

 - Sağlıklı ve düzenli beslenmek saç bakımı ve sağlığı için de oldukça önemlidir, yukarıda yer alan besin maddelerini diyetinize ekleyebilirsiniz.

- Stres saç sağlığı için büyük bir problemdir, bundan dolayı stresi yönetmeye çalışın.

- Saç şekillendirmede kullanılan saç spreyi, sert kimyasallar ve saç jellerinin kullanımını azaltın, bu maddeler kafa derisinin kurumasına neden olabilir.

- Saç kreminizi ve şampuanınızı sürekli değiştirmekten kaçının.

- Saç eğer uygun koruma olmadan yağmur suyuna, aşırı toza, güneşe ve kirliliğe maruz kalırsa kuru ve kırılgan bir hal alabilir. Bundan dolayı saçınızı korumaya özen gösterin.