Ruh Haline İyi Gelen Besinler

Ruh Haline İyi Gelen Besinler

Çoğu insan antidepresan terimini duyduğunda, akla ilk gelen ilaçlardır. Bununla birlikte, stres ilaçsız atlatılabilir.

Çoğu insan antidepresan terimini duyduğunda, akla ilk gelen ilaçlardır. Bununla birlikte, stres ilaçsız atlatılabilir. İnsan beynini olumlu yönde etkileyen, hatta doğal antidepresan olarak da bilinen birçok besin bulunur. Bunların çoğu günlük hayatımızda sıklıkla karşımıza çıkan temel besin ihtiyaçlarından da oluşabilir. Fakat bilinçli ve faydalı olduğuna inanılarak tüketildiğinde çok daha verimli olacaktır. 

Yediklerimiz Ruh Halimizi Etkiler Mi? 

İnsan davranışı kimyası üzerinde yapılan çalışmalar ilginç gerçekleri gün yüzüne çıkarıyor. Vücuttaki birçok olayı kontrol eden hormon veya enzim eksikliği durumunda, besinler az veya çok tüketilmiştir. 

Yetersiz besin alımı, besin alerjileri, hormonal dengesizlikler, psikolojik veya fiziksel travma bu maddelerin vücuttaki dengeyi bozmasına yol açar. Bazı durumlarda ise tam tersi olur ve fazla besin alımı bu duruma sebep olur. Sonuç olarak davranışımızı olumlu veya olumsuz yönde etkiler. Ruh haline iyi gelen besinleri tüketmek ve bunu alışkanlık haline getimek yaşam kalitesi açısından önemlidir. 

Su 

En iyi doğal antidepresanlardan biridir. Yetersiz içme suyu fiziksel yorgunluğa ve zihinsel yorgunluğa neden olabilir. Depresyonu azaltmanıza yardımcı olması için günde en az 10-12 bardak su için. 

Omega-3 

Omega-3 yağ asitleri serotonin üretimini tetikler. Omega-3 yağı, beyindeki uyarıcıların düzgün çalışmasını sağladığı için faydalıdır. Bu yağ asitlerinin zengin kaynakları olan deniz ürünleri, ceviz ve keten tohumunu yiyebilirsiniz. Balık beyini etkiler ve serotonini artırır. Haftada 3 kez balık yiyin ve her gün diyetinize 1 çorba kaşığı keten tohumu ekleyin. 

Tavuk ve Hindi 

Kümes hayvanları (tavuk ve hindi gibi), serotonin üreten mükemmel bir triptofan kaynağıdır. Bu protein kaynakları mutlaka beslenme listesinde yer almalıdır. Protein kaynakları kırmızı ete göre daha az yağ içerir, metabolizmayı hızlandırabilir ve kan şekerinin ani yükselmesini engelleyebilir. İnsan beyni üzerinde olumlu etki yarattıkları bilimsel araştırmalar sonucunda kanıtlanmıştır. 

Kuruyemişler 

Ay çekirdeği, kabak çekirdeği, kaju fıstığı, fındık ve badem magnezyum yönünden zengin gıdalardır. Magnezyum, serotonin hormonunun salgılanmasını yüksek oranda artırır. Ceviz, fındık, kaju ve bademlerin enerji sağlayan besinler olduğunu biliyoruz. Bu atıştırmalıklar, ruh halini artırarak stresi önler. Fındık ve cevizin içeriğinde fazlaca bulunan E vitamini ve omega-3 yağ asitleri psikolojik rahatsızlıklarla savaşabilir. Özellikle cevizler triptofan içerir. Bu işlevi nedeniyle serotonin salgılanmasını artırır ve açlığı bastırır. Kalori tüketimlerinin yüksek olduğu unutulmamalıdır. Günde 30 gram tüketmeniz yeterlidir. 

Yumurta 

Serotonin üretimi için gerekli olan tüm amino asitleri ve esansiyel yağları içeriğinde bulundurur. Yumurtalar sadece protein ve besin değeri açısından zengin değildir. Çalışmalar ayrıca kahvaltıda yumurta yemenin gün boyunca kalori alımını azaltacağını da göstermiştir. Güne mutlu ve enerjik başlamanızda büyük katkısı vardır. 

Süt ve Süt Ürünleri 

Triptofan süt ve süt ürünlerinde bol miktarda bulunur. Bu özellikleriyle depresyonla savaşabilirler. Probiyotik özellikleri sayesinde süt ve süt ürünlerindeki yoğurt ve kefir bağırsaklardaki faydalı mikroorganizma sayısını arttırır, bağışıklık sistemini güçlendirir ve vücut yağının azalmasına yardımcı olarak kilo kontrolü sağlar. Son çalışmalar, probiyotiklerin de önemli ruh hali değişikliklerine sahip olduğunu göstermiştir. 

Ispanak 

Ispanak iyi bir folik asit kaynağıdır ve fiziksel ve zihinsel sağlığı korumak için önemlidir. Folik asit eksik olduğunda vücut yeterince serotonin üretemez. Ispanak, kışın mükemmel bir doğal antidepresandır. 

Soya 

Soya, esansiyel amino asitler bakımından zengindir. Yüksek triptofan içeriği nedeniyle, soya sütü, tofu ve soya fasulyesi gibi soya ürünleri serotonin seviyelerini sabit tutmaya yardımcı olur. 

Mor Tatlı Patates 

Mor patateslerin beyaz patatesten on kat daha fazla antioksidan ve antosiyanin içerdiğine inanılıyor ve ayrıca stresi azaltma işlevi de var. Mor veya beyaz patates kabukları, tiroid hormon seviyelerini düzenleyebilen ve ruh hali değişimlerini önleyebilen yüksek iyot içerir. 

Baklagiller 

Mercimek, fasulye ve nohut triptofan açısından zengindir. Bezelye fasulyesi ayrıca folik asit açısından da zengindir. Kuru fasulye vücutta serotonin salgılanmasında önemli rol oynar. Lif içeriği yüksek ve glisemik indeksi düşük olan fasulye, insanlara tokluk hissi verir. Araştırmaya göre, kandaki yağın vücut tarafından emilmeden uzaklaştırılmasını sağlar. 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.