Koşmayı Sevmeyenler İçin En Çok Kalori Yakılabilen Egzersizler

Koşmayı Sevmeyenler İçin En Çok Kalori Yakılabilen Egzersizler

Koşu haricinde en fazla kalori yakabileceğiniz 8 egzersiz.

Kilo vermeyi planlayanlar için ilk akla gelen egzersiz genellikle koşudur. Gerçekten de bu egzersizin etkili bir kilo kaybı sağladığı söylenebilir. 70 kg ağırlığındaki bir yetişkin, saatte 5 km hızla 30 dakika boyunca koşarsa, yaklaşık olarak 300 kalori yakar. Fakat bazı insanlar dizlerinde ve eklemlerinde ağrı hissettikleri için ya da sıkıcı bulduğu için koşmaktan hoşlanmazlar. Bu yazıda koşu haricinde en fazla kalori yakan egzersizlerin neler olduğunu bulabilirsiniz.

1. İp Atlama (372 Kalori)

İp atlamak sadece çocukların eğlenmek için kullandığı bir oyun değildir. Aynı zamanda çoğu profesyonel sporcu için iyi bir egzersizdir. Harika bir kardiyo egzersizi kabul edilmektedir.

2. Yüzme (409 Kalori)

Yüzmek, kalori yakmaya yardımcı olduğu ve aynı zamanda birçok hastalığa yakalanma riskini azalttığı için iyi bir egzersizdir. Diyabet, felç ve kalp yetmezliği gibi hastalıklardan korunmanın en etkili yollarından biridir. Aynı zamanda vücudun tüm kas sistemini çalıştırdığı için kas kütlesinin güçlenmesine de yardımcı olur.

3. Kaya Tırmanışı (411 Kalori)

Bu adrenalin dolu egzersiz, kalori yakmayı hızlandıran, etkili ve eğlenceli bir faaliyettir. Kaya tırmanışı, vücuttaki hemen hemen tüm kasların çalışmasını sağlar. Aynı zamanda odaklanmayı ve karar verme yetisini artırdığı için zihinsel sağlığa da katkı sağlar.

4. Bisiklete Binmek (614 Kalori)

Bisiklet kullanarak kalori yakmak, tıpkı koşu egzersizinde olduğu gibi, antrenmanın sıkılığına göre farklılık gösterebilir. Bisiklet sadece kas ve kalp sağlığını iyileştirmekle kalmaz, bunun yanı sıra çevreye olan duyarlılığınızı da artırır.

5. Step Aerobik (372 Kalori)

Bu egzersiz, spor salonundaki en heyecan verici aktivitelerden biridir. Genel olarak ruh halini iyileştiren ve sizi motive eden bir müzik eşliğinde yapılmalıdır. Sadece kalori yakmak için değil, aynı zamanda kardiyovasküler sistemin sağlığını desteklemesi bakımından da iyi bir egzersizdir. Eklemleri zorlayıcı değildir. Bu yüzden osteopeni ya da osteoporozu olan kişiler tarafından da güvenle uygulanabilir.

6. Eliptik Egzersiz (335 Kalori)

Eliptik egzersizde kullanacağınız aletler tüm vücudunuz için faydalıdır. Hem alt hem de üst bedeninizi bu egzersiz sayesinde şekillendirebilirsiniz. Özellikle yeni doğum yapmış kadınların yeniden forma girmesini sağladığı için tavsiye edilebilir.

7. Vücudu Esnetmek (316 Kalori)

En dinamik jimnastik egzersizlerinden biri olarak kabul edilir. Herhangi bir ekipmana gerek duymadan bu egzersizi yapabilirsiniz. Esneme hareketleri vücutdun kas kütlesini çalıştırır ve yoğunluğa bağlı olarak dakikada 10 kalori yakmanızı sağlar.

8. Hentbol (446 Kalori)

Bu spor en çok kalori yakan sporlardan biridir. Bunun sebebi, oyuncuların oyun sırasında sürekli hareket halinde olmasıdır.

Bonus: Çocuklarla Oynamak (372 Kalori)

Çocuklarınızla yaklaşık bir saat boyunca oyun oynamak çok fazla kalori yakmanızı sağlayacaktır. Spor salonuna gitmeye vakti olmayanlar için bu en keyifli kilo verme yollarındandır.

Not: Yukarıda belirtilen kalori değerleri, 70 kg ağırlığındaki bir yetişkinin, 30 dakika süre boyunca kesintisiz olarak yaptığı egzersizler baz alınarak sağlanan değerlerdir.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.