Kilo Almak İçin Ne Yapmalı

SAĞLIK 25.02.2020, 23:47
106
Kilo Almak İçin Ne Yapmalı

Birçok insan zayıflama için çaba gösterse de, tam aksine kilo almak isteyen kişi sayısı da oldukça fazladır. Zira kilo almak, kilo vermek kadar dikkat ve özveri gerektiren bir husus olarak temel bir gereksinim olmuştur. Kilo almak isteyen birinin, bu eylemi sağlıklı yöntemlere başvurarak yapması gerekir. Aksi halde telafisi zor olan bir çok sağlık problemi ile karşı karşıya kalmak da ihtimal dahilindedir.

Sağlıklı Kilo Almak İçin Yapılması Gerekenler

Hızlı ama sağlıklı kilo almak için birçok alternatif yöntem bulunmaktadır. Bunların en başında, gün içerisinde harcanan kaloriden daha fazlasını almaya özen göstermek. Çok hareket az kalori, az hareket çok kalori manasını taşır. Bu nedenle ne kadar az hareket edilirse kalori harcaması da o kadar az olacaktır. Günlük yaşam aktiviteleri ile yaşam tarzını ve günlük beslenme alışkanlıklarının düzenlenmesi ile 1000 kalori kazanç sağlanarak haftalık en az 1 kilo almak mümkündür. 1000 kalorinin 1 kiloya denk geldiği düşünüldüğünde, kişinin bir hedef belirleyerek her gün en az 500 kalori alması gerektiğine inanmalıdır. Kilo alma hızı kişinin, metabolizmasına ve vücut özelliklerine göre değişkenlik gösterebilir. Bu nedenle konu hakkında önce uzman bir hekimin görüşü alınarak, belirlenen yöntemlerin denenmesinde fayda vardır. Temel mantık, hareket yetisinin az, alınan kalorinin fazla olmasında yatmaktadır.

Sağlıklı Kilo Alma Yöntemleri Nelerdir?

Birçok kişi kilo almak isterken abur cubur, hamur işi tüketmektedirler. Bu gıdaları tüketerek kilo almak mümkündür ancak sağlıklı kilo alma kavramına uymamaktadır. Bu yüzden kilo almak isteyen birinin, sağlığını tehdit edecek tüm besinlerden uzak durarak, tamamen sağlıklı yöntemlere başvurması gerekmektedir. Bu açıdan bakıldığında yapılacak en önemli husus öğün sayısını artırmak olmalıdır. Günde 2 öğün beslenen birinin kilo alması beklenemez. Bu yüzden günlük öğün sayısının en az 4 olması gerekir. Vücut geliştirme egzersizleri de kilo alımında başvurulan yöntemlerdendir. Eğer bir beslenme programı hazırlanacaksa karbonhidrat içerikli değil, tamamen sağlıklı olan yağ ve protein içeren besinler tüketilmelidir.

Yorumlar (0)
10°
parçalı az bulutlu
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20
Namaz Vakti 09 Nisan 2020
İmsak 05:12
Güneş 06:37
Öğle 13:18
İkindi 16:56
Akşam 19:49
Yatsı 21:09