Kaç Saat Arayla Yemek Yemeli? Az Öğün mü Çok Öğün mü?

Kaç Saat Arayla Yemek Yemeli? Az Öğün mü Çok Öğün mü?

Diyet yaparken kaç saat aralıklarla besin tüketmeniz gerektiği konusu pek çok sporcu ve diyetisyen tarafından tartışma konusu haline gelmiştir. Oysa ki herkesin vücut tipi farklıdır. Sizlere en olağan şekilde az öğün mü çok öğün mü tüketilmeli açıkladık.

Fazla kilolarınız nedeniyle diyet yapmanız gerekebilir. Özellikle de yağ oranınız %15'ten fazla ise yediğiniz her gıdanın önemli bir kısmı size yağ olarak geri dönebilir. Bilimsel araştırmalar gösteriyor ki bu yağ oranının üstüne çıkarsanız yağlanma sürecini hızlanmaya başlar. O yüzden olabildiğince düşük yağlı olmalı ve ideal yağ oranı olan yüzde 10'u yakalamalısınız. Hiç yoktan %15 yağ oranının altına düşmeli ve olası yağlanmaya karşı kendinizi korumalısınız. Peki diyet yapmaya karar verdiğinizi varsayalım. Her şey buraya kadar oldukça güzel ilerliyor, yemek planınızı da hazırladınız. Ancak yemekleri hangi zaman dilimlerinde yiyeceksiniz. Günlük kaç öğün yapmayı planlıyorsunuz? Diyet yapayım derken vücudunuzun dengeleriyle oynarsanız çok daha kötü bir durumla karşı karşıya kalabilirsiniz.

Kaç Saat Arayla Yemek Yenmelidir? 

Günde 1 veya 2 öğün yapmak hem kilo verme açısından hem de sağlık açısından pek de uygun değildir. Az yemeye çalışırken fazla yemek yiyebilir ve dengenizi bozabilirsiniz. Öğün sayısını azalttığınız için öğün başına alacağınız kalori miktarı artacaktır. Bu da vücudunuza bir anda fazla yüklenmek anlamına gelir. En sağlıklı diyet günde 3 ila 5 öğün yemek yiyerek yapacağınız diyettir. Bunun nedeni ise çok merak ediliyor. Sürekli olarak yemek yenilmemeli diye düşünen insan sayısı bir hayli fazla. Oysa ki vücudunuz protein salınımı ve hormonel durumunuzun korunması beslenme sıklığınızla da bağlantılıdır. 4-5 saatte bir yemek yiyebilirsiniz. Böylelikle kilo verirken vücudunuzdaki sistemlerle oynamamış olacaksınız.

Kilo Vereyim Derken Kaslarınızdan Olmayın!

Az öğünlü yemeklerde böyle bir risk bulunuyor. Günde iki öğün yaparsanız tek öğünde çok fazla yemek yemeniz gerekebilir. Bu da proteinlerin bir anda vücuda girmesi ve emilimlerinin toplu şekilde başlaması anlamına geliyor. Aynı zamanda uzun süre aç kaldığınız için vücut bir süre sonra kaslarınızdaki proteinden faydalanmak isteyebilir. Sporcuların bu durumu hoş karşılamayacağını biliyoruz. En az 3 öğün yemek yiyerek kilo vermeniz kas miktarının olabildiğince azalmaması açısından oldukça önemlidir.

Kabızlık Yapabilir

Az öğün ve öğünler arası uzun boşluklar bağırsaklarınızı olumsuz etkileyebilir. Bu da kabız ve ishal gibi bazı rahatsızlıkların başlamasına neden olur. Kilo vermek isterken tuvaletle ilgili sorunlar yaşamak istemiyorsanız diyetinizi ona göre planlamanızı öneririz.

Intermittent Fasting Diyeti Zararlı Olabilir

Her bünyenin kaldıramayacağı zorlukta bir diyet olan intermittent fasting, kişinin az öğün ve fazla zaman aralıklarıyla beslenme diyetine verilen isimdir. Diyetlerin en ekstremleri arasındadır. 

Sonuç olarak günlük kaç kalori alıyorsanız onun 300 ila 500 kalori altında bir kalori almalısınız. Bu kaloriyi de günde en az 3 öğün yemek yiyerek kazanmanız sağlığınız açısından iyi olacaktır.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.