Evde Pilates Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Evde Pilates Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Pandemi süreci dolayısıyla evde geçirdiğimiz bu günlerde vücudu diri tutmak adına en çok başvurulan pilates, yanlış yapılması halinde çok tehlikeli sorunlara yol açabilmektedir.

 

Pandemi süreci dolayısıyla evde geçirdiğimiz bu günlerde vücudu diri tutmak adına en çok başvurulan pilates, yanlış yapılması halinde çok tehlikeli sorunlara yol açabilmektedir. Bu nedenle doğruluğundan emin olunmadan pilates yapılmamalıdır. Bu yazımızda da doğru bir şekilde nasıl pilates yapılır bunu ele aldık.

 

Isınma Hareketleri

Sadece pilates değil her spor dalı için geçerli bir madde olan ısınma hareketleri, yapılmaması ve vücuda yüklenilmesi halinde ciddi sakatlıklar veya yaralanmalara sebebiyet verebilir. Yaşınız fark etmeksizin günde 10-15 dakika ısınma hareketlerinin ardından günlük pilates egzersizlerine başlamanız sizin için en sağlıklı yoldur.

 

Sakin ve Kontrollü Olmak

Evde pilates yaparken kas ve omurganıza ciddi zararlar verebilirsiniz. Bu nedenle yapacağınız her hareketin doğru ve kontrollü şekilde olduğundan emin olmalısınız. Egzersiz hareketlerini yaparken kontrolü elden bırakmadan sakin ve kontrollü ilerlemek çok önemlidir. Bel, boyun, omuz, ayak ve bacaklarınız özellikle dikkat edilmesi gerekilen bölgelerdir. Bu konuda pilates eğitmeninizin sizi yönlendirmesine kesinlikle uymalısınız.

Spor ve pilates yaparken her zaman istenmeyen durumlar meydana gelebilmektedir. Özellikle evde spor yapıyorsanız sakatlık ve yaralanmaların olma olasılığı daha da yüksektir. Kendiniz ve sevdiklerinizi istenmeyen durumlardan korumak adına bir kaza sigortası yaptırabilirsiniz. Kaza sonucu sürekli sakatlık geçirme durumunda size maddi güvence sağlayan, sizin dışınızda ev ve arabanız için de birden sigortan imkanı sunan bazı sigorta şirketleri bulunmaktadır.

 

Ekipman Seçimi

Ev içerisinde en güvenilir ortamı sağlayabilmenin en önemli maddesi hiç şüphesiz ki ekipmanlar. Pilates yaptığınız ekipmanların iyi olması daha sağlıklıdır. Hangi ekipmanları seçeceğiniz konusunda da yine eğitmeninize danışmanız önerilir. Pilates için özel olarak yapılmış matlar, toplar vb. ekipmanlarla egzersiz yapmanız sakatlık ve yaralanma riskinizi en aza indirecektir.

 

Nefes Egzersizleri

Pilatesin en önemli özelliklerinden olan ve hareketleri birleştirip sabitlemede de kullanılan nefes, doğru alınıp verilmediği takdirde ciddi sonuçlara yol açabilmektedir. Doğru nefes alışverişi gövdeyi sabitleyerek göğüs kafesinin hareket etmesini ve bu yolla da kasların düzenli hareket etmesine yardımcı olmaktadır. Bu nedenle pilates sırasında doğru nefes alışverişi, kasların daha düzenli çalışmasını sağlayarak vücudunuzun egzersizlerden daha iyi verim almasını sağlar.

 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.