Doğru ve Sağlıklı Yağ Tüketin

Doğru ve Sağlıklı Yağ Tüketin

Doğru ve sağlıklı yağ tüketimi sağlık açısından çok önemlidir. Yanlış ve fazla yağ tüketiminin hafıza kaybından diyabet ve kansere kadar birçok ciddi hastalığa yol açtığını söyleyen İç hastalıkları uzmanı Prof.Dr. Osman Erk, korkmadan tüketilebilecek sağl

 

Doğru ve sağlıklı yağ tüketimi sağlık açısından çok önemlidir. Yanlış ve fazla yağ tüketiminin hafıza kaybından diyabet ve kansere kadar birçok ciddi hastalığa yol açtığını söyleyen İç hastalıkları uzmanı Prof.Dr. Osman Erk, korkmadan tüketilebilecek sağlıklı yağların listesini verdi.

screenshot-21.jpg

Sağlıklı ve dengeli beslenmenin en önemli unsurunun yağ tercihi olduğu  bilinmektedir. Sağlıksız ve kötü yağlar sağlığımızı tehdit ediyor. İyi yağlar ise  bizi hem kronik hastalıklardan koruyor hem de kalp ve beyin sağlımızı da koruyor. Prof.Dr. Osman Erk, yaptığı açıklamada trans yağlar, margarinler ve fazla hayvansal doymuş yağların yanı sıra işlenmiş sıvı yağlarında hücre zarları oluşturmak için uygun olmadığını söyledi.

screenshot-22.jpg

Beslenme düzeninde yüksek oranda  bu tip yağların kullanılmasının bağışıklık sisteminin yanında damar sisteminin bozulmasına neden olduğunu, bununda obezite, diyabet, kanser, kalp damar hastalıkları, felç ve erken bunama gibi birçok sağlık sorununa yol açması anlamına geldiğini de sözlerine eklerken,             hayvansal doymuş yağların tüketilmemesinin daha doğru olduğunu ancak ille de tüketilecek ise organik olanları seçmeniz gerekiyor dedi.

Çok Büyük Tehlike Trans Yağlar

screenshot-24.jpg

Prof.Dr. Osman Erk “Trans yağlar çok büyük tehlike, bol miktarda tüketilen ayçiçeği, mısır, aspir, susam, soya, kanola ve palm yağlarının çoklu doymamış yağ içermektedir. Bu yağların 200 derecenin üstünde ısıtılarak ekstre edildikleri için trans yağ oluşur. Pastane ürünlerinden cipslere endüstriyel hazır gıdaların çoğunda bulunan bu yağların yoğun biçimde tüketilmesi durumunda vücutta iltihaplara yol açıp kalp damar ve diyabete davetiye çıkarır” diyerek trans yağlardaki tehlikeye dikkat çekti.

Doğal Olanı Tercih Etmelisiniz

screenshot-23.jpg

Prof.Dr. Osman Erk yağlarla yaptığı açıklamalara devam etti. Organik olarak beslenen hayvanların yağlarında, balık, yumurta, ceviz, keten tohumu, avokado, semizotu gibi bitkisel besinlerde bulunan ve vücudumuz için önemli olan omega-3 yağ asidinin en sağlıklı yağlardan biri olduğunu belirten Prof.Dr. Osman Erk, en sağlıklı yağlardan birinin zeytinyağı olduğunu ancak yüksek kalorili olduğu için ölçülü tüketilmesi gerektiğini söylerken, yemeklerde soğuk sıkım zeytinyağı kullanılması gerektiğini ayrıca organik tereyağı, kanola ve fındık yağının da kullanabileceğini söylerken, salatalarda ise soğuk sıkım zeytinyağı ve keten yağı tercih edilmelidir diyerek açıklamasını bitirdi.

.