Bu Yöntemler Metabolizmanızın Doğru Bir Şekilde Çalışmasını Sağlayacak!

Bu Yöntemler Metabolizmanızın Doğru Bir Şekilde Çalışmasını Sağlayacak!

Diyet ve beslenme uzmanı Begüm Tuna metabolizmayı hızlandıracak olan bazı yöntemleri açıkladı. Metabolizmanın hızlanması için egzersiz yapılması ve bazı gıdaların tüketilmesi oldukça önemli.

Metabolizma kilo kontrolü üzerinde oldukça büyük bir etkiye sahiptir. Bazı metabolik rahatsızlıklar bireylerde kilo artışına veyahut başka rahatsızlıklara neden olabiliyor, aynı zamanda diyetin doğru bir şekilde yapılmaması diyetle doğru orantılı olarak uygulanmayan egzersizler de metabolizma hızını doğrudan etkiliyor. Diyet ve beslenme uzmanı Begüm Tuna konuyla ilgili olarak önemli bilgiler verdi.

551339.jpg

İyi Beslenme Metabolizmayı Hızlandırır

Metabolizma günlük düzenli yapılacak egzersizlerle hızlandırılabilir, gün içerisinde oturan bir kişiye nazaran 1-2 saat egzersiz yapan bir kişi fazladan 400 kalori yakmakta metabolizmasını hızlandırmaktadır. Bireylerin dikkat etmesi gereken konuların başında ise öğün atlanmaması geliyor. Her öğünde vücudun ihtiyacı olan besinlerin tüketilmesi gerekiyor. Eğer gerekli besin alımı yapılmazsa vücut kendisini açlık psikolojisine sokmakta ve kendini en alt seviyede en az enerji harcayacak şekilde çalışmaya zorlamaktadır. Bundan dolayı öğün atlamadan ne kadar sık öğünle beslenilirse metabolizmada o kadar çok çalışacaktır. 

Ara öğünlerin ağır yemekler şeklinde değil, hafif atıştırmalıklar şeklinde yapılması tavsiye ediliyor, ara öğünlerin atlanmaması vücuda sürekli besin girişi yapılmasına sebep olacak ve metabolizma sürekli çalışır vaziyette olacaktır. Metabolizma üzerinde uykunun oldukça önemli etkileri vardır, güne erken başlamak ve gün içerisinde aktif kalmak metabolizmanın sağlıklı bir şekilde çalışmasını sağlayacaktır. Geceleri erken uyuyup sabah erken kalkılması halinde vücut kendini gece boyu dinlendirip sabah aynı performansla çalışmaya devam edecektir. Sabah saat 7-8 gibi uyanıp güne başlanması öneriliyor. 

Baharat Tüketimini Artırın

Diyet ve beslenme uzmanı Begüm Tuna, bazı gıda ürünlerinin metabolizmayı hızlandırdığını belirtti.

Et, tavuk, balık gibi ürünler protein bakımından zengin ürünler olduğu için bu besinleri tüketmek vücudun kas kütlesini artıracaktır, metabolizmayı daha hızlı bir şekilde çalıştıracaktır. Yumurta protein bakımından anne sütünün ardından en zengin besin maddesidir, kaslara yerleşen yumurta metabolizmanın çok daha canlı bir şekilde çalışmasını sağlayacaktır, ayrıca yoğurt da protein bakımından zengin ürünlerden bir diğeridir. Zencefil ve pul biber gibi baharatlar vücudun ısısını artırmasından dolayı metabolizmanın daha hızlı çalışmasına neden olacaktır.

metabolizma-hizi-gorsel.jpg

Hareketli Olun

Gün içerisinde basit hareketlerle aktif kalınmasının önemi büyük. Eğer oturarak çalışıyorsanız 1-2 saat aralıklarla kalkıp 5-10 dakika yürümeniz metabolizmanızın devamlı çalışmasını sağlayacaktır. Uzak olmayan mesafelere yürüyerek gidilmesi, asansör yerine merdiven kullanımı gibi aktiviteler de uzmanlar tarafından öneriliyor. Bu aktivitelerin tek başına pek bir işlevi yok gibi görünse de bunların bir gün içinde toplu olarak yapılması elbette metabolizmaya olumlu olarak katkı sağlayacaktır.