Bu 7 Yiyecekle Vücudunuzu Tamamen Nemlendirin!

Bu 7 Yiyecekle Vücudunuzu Tamamen Nemlendirin!

Cilt bakımı için kullandığınız ürünlere bu yiyecekleri ekleyerek vücudunuz nem oranını kolay bir şekilde artırabilirsiniz.

Soğuk havalarda cilt çok daha kolay bir şekilde kurumaktadır, kuruyan cilt karşısında insanlar genelde ilk olarak nemlendirici kremleri yönelmektedir. Vücudunuzun ihtiyaç duymuş olduğu nemi çok daha kolay ve ucuz bir şekilde sağlayabileceğiniz yöntemler bulunuyor. Vücudunuzun kendisini onarmasına ve yeniden hidratlandırmasına yardımcı olacak bazı yiyecekler bulunuyor. Bu yiyecekler genelde silika antioksidan ve Omega-3 yağ asitleri bakımından zengin olan yiyeceklerdir. Aşağıda yiyecekleri diyet listenize ekleyin ve vücudunuzda meydana gelen nem değişikliklerini kontrol edin.

1- Balık

Somon, ton balığı, uskumru, Ringa balığı gibi balıklar Omega-3 yağ asitleri bakımından oldukça zengin olduğu için cildinizi nemlendirmekte aynı zamanda güçlendirmektedir. Buna ek olarak keten tohumunda da bol miktarda Omega-3 bulunmaktadır. Eğer balık sevmiyorsanız, keten tohumunu yoğurdun üzerine serperek tüketebilirsiniz.

istock-1133850628-800x533.jpg

2- Fındık

Fındık vücudu ultraviyole ışınlardan koruyabilen E vitamini bakımından zengindir. Ayrıca oksidatif hücre hasarından da korumaktadır.

3- Avokado

E vitamini ve diğer antioksidanlar bakımından zengin olan avokado cildi esnek tutmaya, cildin yaşlanma süresini geciktirmeye ve nemli kalmasını sağlamaya yardımcı olmaktadır.

1200x627-avokado-nedir-avokadonun-faydalari-nelerdir-1561031818275.jpg

4- Tatlı Patates

Tatlı patatesler genelde yüz kremlerinin bir bileşeni olan A vitamini bakımından oldukça zengindir. A vitamini cildin yaşlanmasını engellemek, kurumayı durdurmak ve bu doku hasarını onarmaya yaramaktadır.

5-İstiridye

Çinko açısından son derece zengin olan istiridye, kolejen oluşturarak hasar gören cildin onarılmasına yardımcı olur. Bundan dolayı diyetlerde en çok tavsiye edilen besin maddelerinden birisi istiridyedir. Ancak fiyatının yüksek olmasından dolayı bütçesi yetmeyenler için fasulye, sığır eti ve buğday tohumu da çinko bakımından oldukça zengin besinlerdir.

istiridyeler-hakkinda-bilinmesi-gerekenler.jpg

6- Zeytinyağı

Omega-3 yağ asitleri tekli doymamış yağlar ve E vitamini gibi besinlerle dolu olan zeytinyağı cilt kuruluğunu gidermekte ve vücudu ultraviyole ışınlardan korumaktadır. Buna ek olarak egzama gibi rahatsızlıklara da iyi gelmektedir. Kalp sağlığı için de tüketilmesi tavsiye edilmektedir.

7-Salatalık

A, B, C vitamini bakımından zengin olan salatalık cildi rahatlatmaya ve hasarlara karşı korumaya yardımcı olmaktadır. 

salatalik.jpg