Sağlık Diyet

Sağlık Diyet

Havalar ısındı ve kadın erkek herkesi bir telaş sardı. Bu telaşın sebebi kısa kollu tişörtler ve mini etekler ve denizlerde giyilecek mayo ve bikinilerden kaynaklanıyor. Çünkü kadınlar ve erkekler fit bir vücut ile yaza çıkmak istiyorlar.

Hal böyle olunca diyet konuları spor aktiviteleri daha bir önem kazanmaya başlıyor. Uzmanlar diyet ve sporun bir arada olması gerektiğini söylüyor. Ancak her şeyi gölünce yiyip ağır sporlar yapanlar da var. Aslında nasıl bir vücut istediğimize bağlı olarak bir yol izlememiz gerekmektedir. Sağlıklı beslenme deyince herkesin bilinçli bilinçsiz aklına gelen abur cubur diye tabir edilen hepimizin bildiği yiyeceklerden uzak durmak, alkol tüketiminden uzak durmak gibi şeyler gelir. Aslında normal sağlıklı yaşamak dışında amacı olmayan vatandaşın şu şekilde beslenmesi yeterlidir.

SABAH KAHVALTISI ( 08:00-09:00 )

Aslında her şeyi çok abartmamak gerekir. Herkes imkânlarına göre yaşar. Sabah saat 8-9 civarında yapılan kahvaltı daha verimli olur.  Normal bir sabah kahvaltısında hepsinden biraz olmak üzere domates, peynir, zeytin ve yumurta mutlaka bulundurulmalıdır. Bundan sonrakiler artık teferruattır. Yani olsa da olur olmasa da. Sabah kahvaltısında asıl önemli olan ekmek tüketimi miktarıdır. 2-3 dilim ekmek yeterlidir. İçecek olarak küçük bardakta olmak üzere 1 bardak çay, bir su bardağı süt ya da meyve suyu olabilir.

ÖĞLE YEMEĞİ ( 13:00- 14:00 )

Öğle yemeğiniz et ağırlıklıda olabilir sebze ağırlıkla da. Ancak eğer öğle yemeğiniz et veya tavuk ise akşam yemeğiniz sebze olmalıdır. Genelde öğle yemeklerinde her hangi bir içecek tavsiye edilmez. Çünkü şişkinlik veya uyku yapabilir. Bu da çalışmanıza engel olur. Ekmek yenmemelidir.

AKŞAM YEMEĞİ ( 18:00- 19:00 )

Akşam yemeğiniz öğle yemeğine göre şekillenir. Ancak porsiyonlar öğle yemeğine göre daha küçük olmalıdır. Ekmek asla yenmemelidir. Çünkü akşam artık hareketsiz bir zaman zarfı içine giriyorsunuz ve dolayısıyla yağ yakımınız en az seviyede olacağındandır.

Bu yukarıda sayılan bilgiler basit normal bir insanın yapabileceği türdedir. Anca yine dikkat edilmesi gereken kurallar vardır. Örneğin yemek saatlerine dikkat etmek gerekir. Yemek saati aralıkları 5’er saat olmalıdır. Her yemekten tam doymuş şekilde kalkmamaya özen gösterilmeli, yemekten hemen sonra su içilmemelidir. Yemek yerken yavaş yemeli ve iyi çiğnemeye özen gösterilmelidir. Akşam yemeğinden 1 saat sonra bir bardak çay ya da kahve tüketebilirsiniz. Ya da bunların yerine az miktarda meyve yiyebilirsiniz.

Ara öğünlerde gün içinde çok fazla olmamak kaydı ile baden, fındık, leblebi ve kuru üzüm tüketebilirsiniz. Özellikle yatmaya yakın kesinlikle yemek yemeyin ve gün içerisinde bol bol su için.

Şimdi gelelim asıl mesele olan sahillere fit çıkma konusuna. Bu fit olma işi çok zahmetli bir iştir. Düzenli spor ve diyeti artık hayatınızdan hiç çıkartmamanız gereklidir. Çok çabuk zayıflamak isteyenler şok diyet uyguluyorlar. Şok diyet aslında yanlış bir uygulamadır. Sağlıklı bir yöntem değildir. Spor da diyette uzmanların eşliğinde yapılması gerekir. Bir spor hocan ve bir diyetisyenin varsa sağlam bir iradeye sahipsen yaza fit girmemen içi hiçbir engel yok. Genel anlamda şok denilebilecek bir diyet programı vermek gerekirse şu kadarını uygulamak yarar sağlayacaktır.

DİYET PROGRAMI

SABAH KAHVALTISI

- Sabah kalktığında bir fincan Türk kahvesi ya da bir bardak nescafe için.

- Kahvaltıdan önce yani kahvaltı yapmanıza yakın 3- 5 bardak su için

- 50- 100 gram yağsız peynir

- Küçük çay bardağında şekersiz çay

- Bol yeşillikli fakat yağsız olmak üzere biraz sirkeli salata

- 1-2 dilim kepekli ekmek

ARA ÖĞÜN

- 1 tane yeşil elma

- 1 kâse ev yapımı yoğurt

ÖĞLE YEMEĞİ

- Sebze çorbası ( Lahana, kereviz sapı, Ispanak vb. )

- Yarım porsiyon kadar balık

- Bol yeşillikli fakat yağsız olmak üzere biraz sirkeli salata

- 1 yeşil elma

ARA ÖĞÜN

- Diyet kraker

AKŞAM YEMEĞİ

- Sebze çorbası

- Salata

- Biraz meyve kokteyli

UYUMADAN ÖNCE ( çok önemli )

- Yağsız köy yoğurdu ya da yağsız süt 200 gr kadar

Bu diyeti 2 hafta kadar düzenli uyguladığınızda sonucu yavaş yavaş göreceksiniz. Daha sonraki günlerde kendinizi 1 hafta kadar abartmamak şartı ile ara ara ödüllendirip tekrar bu diyetimize devam edebiliriz. Bu döngüyü ne kadar devam ettirebilirsek o kadar çabuk ve etkili sonuç alırız. Haftada 5 kilo, günde 2 kilo verdirten diyetlere rehavet etmemeliyiz. Bir başka önemli nokta ise stresten uzak bir yaşam sürmeye özen göstermeliyiz.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.