Sağlığınızı Korumak İçin Bunu Günlük Olarak Yapın

Sağlığınızı Korumak İçin Bunu Günlük Olarak Yapın

Günlük yapılan sadece 30 dakikalık tempolu yürüyüşün, kalp damar hastalıkları, hipertansiyon, felç, kanser ve diyabet gibi hastalıkların gelişmesini engellediği ortaya çıktı.

Spor hekimi Uzman Doktor Savaş Kudaş, çeşitli açıklamalarda ve değerlendirmelerde bulundu. Teknolojik gelişmelerin gündelik yaşamda birçok şey değiştirdiğini ve insan hayatını kolaylaştırdığını bunun yanında fiziksel aktiviteleri etkilediği gibi yeme alışkanlıkları üzerinde de değişiklikler yaptığını belirtti.

shutterstock-321158396.jpg

Batılı ülkelerde fast food tarzı tüketim alışkanlıklarının üstüne hareketsiz yaşam şeklinin eklenmesi ile birlikte insanlarda kronik hastalık görülme olasılığının giderek arttığını belirten Dr. Kudaş, insanların fiziksel aktiviteler sayesinde bu tarz hastalıklarının önüne geçebileceğini ifade etti

Pek çok hükümetin kronik hastalıkların ve obezitenin önüne geçmek için insanları fiziksel aktivitelere davet ettiğini, fiziksel aktivitelerİ artıracak yönünde kararlar aldığını ifade eden Dr. Kudaş, bu noktada yürüyüşün en önemli fiziksel aktivite olduğunu belirtti. Tüm insanlar tarafından yapılabileceğini ucuz ve kolay olduğunu söyleyen Dr. Kudaş ayrıca yürüyüşün egzersiz ekipmanları gerektirmemesinin bir avantaj olduğunu ekledi.

Yapılan birçok araştırmada gün içinde yeterli fiziksel aktivitenin sağlık üzerinde olumlu etkileri olduğunun ortaya koyulduğunu ifade eden Dr. Kudaş günlük sadece 30 dakikalık yürüyüşün vücut yağlarını azalttığını, dayanıklılığı ve kas gücünü artırdığını, kemikleri güçlendirdiğini belirtti.

Yürüyüşün ayrıca solunum ve dolaşım sistemlerine de olumlu katkısı olduğunu, kolesterol seviyesini düşürdüğünü, diyabetin oluşumuna engel olduğunu, obezitenin engellenmesinde en büyük yardımcı olduğunu söyledi. Ayrıca günlük sadece 30 dakikalık yürüyüşün kilo kontrolü sağladığını ve uyku düzeni açısından önemli olduğunu vurguladı.

 En az 30 dakika

Bu tarz hastalıkların önüne geçmek ve en başta obeziteyi engellemek için insanların günde en az 30 dakika yürüyüş yapması ve bu yürüyüşü düzenli olarak yapması gerektiğini söyledi. Yürüyüşün şarkı söyleyemeyecek tempoda ama konuşabilecek tempoda olması gerektiğinin altı çizildi. Bu durumun kişiden kişiye göre değişeceği için zorlama, nefes darlığı ve çarpıntı gibi semptomlar oluşturuyorsa en kısa sürede doktora başvurulması gerektiği ifade edildi.

650x344-acik-havada-yuruyus-en-etkili-egzersiz-1578326793070.jpeg

Dr. Kudaş kesinlikle yürüyüşten önce ısınma hareketleri yapılması gerektiğini, baldırlar ön ve arka uyluk kaslarının yavaşça açma ve germe egzersizleri ile esnetilmesi gerektiğini söyledi. Bu tarz egzersizlerin yürüyüşe başlanmadan 20 saniye kadar yapılmasının yeterli olduğu ifade edildi. Günün sonunda yapılacak kademeli bir soğumanın da yaralanma ve kas sertliği sorunlarının da önüne geçeceğini son olarak belirtildi.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.