Pırasanın Faydaları Nelerdir?

Pırasanın Faydaları Nelerdir?

Pırasa, yeşil soğana benzeyen, soğan ve sarımsak ile aynı familyaya ait bir sebzedir.

Potasyum, kalsiyum, fosfor ve C vitamini açısından zengindir. Diyetinize pırasa eklemek için sayısız neden vardır. Kalp hastaları için özellikle tavsiye edilen pırasa, cilt sağlığına ve temizliğine de katkıda bulunur. 

Pırasanın tatlı bir tadı vardır. İsteğe göre çiğ veya pişmiş olarak yenebilir. Bir bağ pırasanın sodyum oranı düşüktür ve neredeyse hiç doymuş yağ veya kolesterol içermez. Pırasa sağlıklı bir diyet lifi, B6, demir ve magnezyum kaynağıdır. Aynı zamanda iyi bir folik asit ve A, C ve K vitaminleri kaynağıdır. 

Kan Damarlarına Koruma Sağlar 

Pırasa, kan damarlarının iç duvarlarını serbest radikallerden koruyan bir flavonoid olan kaemferol içerir. Hawthorn, doğal bir dilatör görevi gören ve kan damarlarını rahatlatan nitrik oksit üretimini uyarabilir. Kan damarlarını dinlendirebilir ve hipertansiyon riskini azaltabilir. Pırasa, insan vücudunun her dokusuna faydalı olan K vitamini açısından zengindir. Düşük K vitamini içeriği kan dolaşımını büyük oranda olumsuz etkiler. Bu olumsuz etkileri en aza indirmek için pırasa tüketilmesi tavsiye edilmektedir. 

Kalp Sağlığına İyi Gelir 

Kandaki homosistein seviyesi, koroner kalp hastalığı ve ateroskleroz gibi kardiyovasküler hastalıkların riskini yüksek oranda artırır. Pırasa, kandaki homosistein konsantrasyonunu azaltan 5-metiltetrahidrofolat adında aktif bir folik asit formu içerir. Pırasada bulunan sorbitol, nitrik oksit üretimini azaltarak kalp sağlığını da iyileştirebilir. 

Kronik İltihaplanma Riskini Azaltır 

Kronik iltihaplanma kalp sağlığı için son derece kötüdür. Pırasa içeriği bakımından K vitamini, anti-enflamatuar özelliklere sahiptir ve diyabet, obezite, romatoid artrit gibi kronik enflamatuar hastalıklarla savaşabilir. Pırasadaki zengin K vitamini, kronik iltihaplı hastalıkları ve gereksiz artriti önleyebilir. K vitamininin yanı sıra pırasadaki B6 vitamini de antienflamatuvar etkilere sahiptir. 

Kilo Kaybına Yardımcı Olur 

Pırasa kilo vermeye yardımcı olur. Düşük kalorili ve güçlü bir içeriğe sahip olduğu için obezite ile savaşabilir. Pırasa doğal bir iştah kesicidir. Yüksek lif içeriği tokluk getirebilir ve böylece açlığı bastırabilir. Pırasada hem çözünür lif hem de çözünmez lif bağırsakların aktivitesini düzenleyebilir ve şişkinliği azaltabilir. Kilo vermek isteyenler için tavsiye edilen bir sebzedir. 

Cildi Temizler 

Pırasa doğal bir idrar söktürücüdür. Vücudunuza hapsolmuş zararlı maddeleri vücudunuzdan atarak detoksifiye işlemi yapar. Vücudunuzu temizler ve cildinizin parlak görünmesini sağlar. Cilt problemi yaşayan insanlar daha fazla pırasa tüketmeyi deneyebilirler. Pırasa yemenin en doğru zamanı ise, cildimizin bakıma en ihtiyaç duyduğu sonbahar aylarıdır. 

Güneşin Zararlarından Korur 

Pırasanın yeşil yaprakları; beyaz kısımdan 100 kat daha fazla b-karoten ve iki kat fazla C vitamini içerir. Pırasa ve diğer güçlü antioksidanlarda A, C ve E vitamini kombinasyonu cildi serbest radikallerden ve güneşten gelen zararlı ultraviyole ışınlarından koruyabilir. 

Sağlıklı Pırasa Nasıl Anlaşılır? 

İyi pırasanın koyu yeşil yaprakları ve beyaz bir tabanı olmalıdır. Dış yapraklarda veya beyaz kısımlarda çürüme, çatlak veya sararma olmamalıdır. Pırasa hemen hemen yılın her ayında bulunur, ancak en iyi zaman sonbahardan ilkbahara kadardır. Taze pırasa buzdolabında saklanmalı ve asla yıkanmamalıdır. Bu sayede 1 hafta ile 10 gün arasında tazeliğini koruyabilir.  

Bir poşet içerisinde saklamak sebzelerin nemi tutmasına yardımcı olur. Öte yandan pişmiş pırasalar kolaylıkla bozulduğu için buzdolabında dahi 2 günden fazla saklanmamalıdır. Pırasayı 2-3 dakika haşladıktan sonra derin dondurucuya koyup 3 ay bekletebilirsiniz. Ancak bu yöntemi kullanırsanız buzdolabından çıkarılıp pişirildiğinde tadı ve dokusu biraz değişecektir. En sağlıklı olanı sonbahar aylarında taze şekilde tüketmektir.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.