Panik İle Nasıl Başa Çıkılır?

Panik İle Nasıl Başa Çıkılır?

İnsanların büyük bir bölümü sosyal hayatında aklıyla hareket etmek yerine duygularıyla hareket etmeyi tercih ediyor. İnsanlar başkalarının kendisini taktir etmesi gibi durumları severek karşılarken, korku ve panik gibi durumlardan ise hoşlanmamaktadır.

İnsanlar duygularıyla hareket eden canlılardır. Günlük yaşamda karşılaşılan sayısız olayda karar verme mercii genelde duygular olmaktadır. Olayların akılla değerlendirilmeden önce duygularla değerlendirildiği uzmanlar tarafından ifade ediliyor. Bazı durumlarda ise insanlar bir olaya gereğinden fazla takılı kalabilmektedir, bu da direkt olarak insan psikolojisine etki etmektedir. İnsanın gün içinde panik yaşamasına neden olaylar ise beğenilme, utanma, endişe, korku ve kızgınlık olabilir.

0rjaav80.jpg

Panik ise insanlarda kalp çarpıntısına, aşırı terlemeye ve baş dönmesine neden olabilir, farklı fiziksel belirtilerle kendisini göstererek rahatsızlık verici bir duruma gelebilir. Bu noktada paniğe neden olan duyguların ve durumların tespit edilmesi, bu duygularla nasıl mücadele edilmesi konusunda öğrenilebilecek bilgiler sayesinde paniğin yaratmış olduğu olumsuz etkiler ortadan kaldırılabilir.

Panik Duygusu ile Nasıl Başa Çıkılır?

İlk olarak neden panik olunduğunun ve bu durumun nasıl oluştuğunun belirlenmesi gerekmektedir. Farkındalık meditasyonu sayesinde duygularınızı araştırabilirsiniz. Bu yöntem sayesinde zihninizle birlikte bedeninizi de bir araştırmaya dahil ederek, bilinmeyende ne olduğunu bulabilirsiniz. Hangi duygulardan dolayı paniğe kapıldığınızı bulmak için iyi bir tespit yapılması son derece önemlidir.

Farkındalık Meditasyonu

Farkındalık meditasyonunda 2 önemli nokta bulunmaktadır.

1- Kabul Etmek

Olayların gerçekleşeceğinin beden de ve zihinde kabul edilmesidir. Örnek verecek olursak hava durumu yağmurlu olarak bildirildiği zaman kendinizi telaşlı olarak hissediyor olabilirsiniz. Ancak bu durum hoşunuza gitse de gitmese de bedeniniz ve zihniniz kabul edecektir, yağmurun yağacağını. Bu noktada yağmurun yağmasından kaçış olmadığı için kabullenilmesi gerekmektedir.

panik-atagi-baslamadan-onlemenin-yolu-1463817218-2076.jpg

2-İzin Vermek

‘Boş vermek’ olarak düşünülmemesi gerekiyor, ‘İzin Vermek’ yaşanılan bir olaya müdahale etmek yerine normal bir şekilde akışı içine bırakmak olarak kabul edilebilir. Paniğe kapıldığınız anda kendinize ‘En kötü ne olabilir’ diye sorun, bu soruyla birlikte kendinize, durumun nelere neden olabileceğini sıralayabilir, farklı bir göz ile durumu inceleyebilirsiniz. İzin vermek ile duygularınıza hakim olan panik duygusundan kurtulabilirsiniz.

Farkındalık medistasyonu sayesinde yaşamış olduğunuz korku, panik gibi duyguların üzerinizdeki etkisini azaltabilirsiniz.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.