Oturarak Çalışanlar Dikkat!

Oturarak Çalışanlar Dikkat!

Oturarak çalışanlardan mısınız? Çoğu kişi oturarak çalışabileceği bir iş hayal ederken, oturarak çalışanlarda tam tersi bir hayal içine girebilmektedir. Fazla oturmanın insan sağlığı üzerinde ciddi etkileri ortaya çıkarken

 

 

Oturarak çalışanlardan mısınız? Çoğu kişi oturarak çalışabileceği bir iş hayal ederken, oturarak çalışanlarda tam tersi bir hayal içine girebilmektedir. Fazla oturmanın insan sağlığı üzerinde ciddi etkileri ortaya çıkarken bunu en yakın şekilde deneyim eden oturarak çalışan kişiler bazen bu sorunlardan muzdarip olabilmektedirler. Birçok hastalık veya ağrı ile mücadele edebilmelerine sebep olan oturarak çalışma bir yerden sonra gerçekten oldukça kötü anlamda etkileyici olabilmektedir.

Bel fıtığı, eklem ağrıları, kas ağrıları, kuyruk sokumu ağrıları, ciltte iltihaplanma, ayaklarda kireçlenme, bel tutulması gibi birçok soruna gebe olan oturarak çalışmanın etkileri artık fazlasıyla kanıtlanmış durumda. Masa başı işlerde çalışan kişiler ve uzun süre şoför koltuğunda oturması zorunlu olan kişilerde belli bir süre sonra bu tür problemler baş gösterebilmektedir. Kişinin çalışırken hiç dikkat etmediği ve farkına varmadığı şekilde vücudunun kasılıyor olması ön plana çıkabilmektedir. Birçok sorunun tetikleyicisi olabilen oturarak çalışma aynı zamanda fazla kilolar için de bir dizi problemin başlatıcısı halindedir.

images.jpg

Sürekli oturarak çalışan kişilerde sık görülen kuyruk sokumunda kıl dönmesi gibi sorunların yanında, kalça bölgesi ve kuyruk sokumu kemiğinde ağrılarda meydana gelmektedir. Kişin masa başında veya şoförlük esnasında işine odaklanması sebebiyle kullanmadığı bölgelerin tutulmaya ve kireçlenmeye başladığını fark etmemektedir. Bazen sırt bölgesinde kendini gösterebilen bu ağrılar oldukça şiddetli bir hale de gelebilmektedir. Yine hareketlilik gerektiren insan vücudunun oturan kişilerde hareketsizlik yaratması sebebiyle de metabolizmanın yavaş çalışması gibi sorunlar sebebiyle kilo alımı da ortaya çıkabilmektedir.

 

Bu Tür Sorunlara Karşı Neler Yapılabilir?

Masa başında veya oturarak çalışmak zorunda kalan kişiler çalışırken çok daha dikkatli olmalıdır. Öncelikle belli başlı günlük rutin egzersizler yapılmalı. İş başı yapmadan önce 5-10 dakikalık vücudu açma egzersizleri yapılırsa vücuttaki birçok kasılmanın önüne geçilmiş olunacaktır. Bu egzersizler 2 veya 3 saatte bir kısa molalar ile tekrar edilmelidir. Bir diğer önlem ise ekstradan haftanın bir günü spor yapmak. Hareketsiz kalan vücutta bazı bölgeler normalin dışında bir normallik kazanmaya başlayınca işler daha da kötüye gidebilmektedir. Bu sebeple hafta da en az bir gün 1-2 saatlik spor veya yürüyüş yapılması önerilmektedir. Bu kişiler için bir diğer öneri ise masa ve sandalyenin önemidir. Masanın alçak veya yüksek olmaması, sandalye ile uyumlu bir yükseklikte olması önemli iken sandalyenin de rahat ettirmesi, hareket etmemesi ve gerekli yumuşaklıkta veya sertlikte olması şarttır.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.