Uygun fiyatlı otomobil almak isteyenlere yenilenmiş araç dönemi başlıyor!

Renault Group Türkiye CEO'su Hakan Doğu tarafından yapılan açıklamaya göre şirket, Türkiye'de yenilenmiş araç satma planları yapıyor! Şu anda bunun üzerine çalışmalarını yürüten firma, yakında bu uygulamaya geçeceklerini paylaştı.

Yayınlanma:
Uygun fiyatlı otomobil almak isteyenlere yenilenmiş araç dönemi başlıyor!

İçinde bulunduğumuz ekonomik sıkıntıdan ötürü Türkiye'de artık bir otomobil satın almak pek çok kişi için hayal oldu. Fakat tam da bu noktada Renault, ülkemizde araba satın alımını uygun fiyatlı hale getirecek bir çözüm için kolları sıvadı. Şirket, çok yakında yenilenmiş araç satmaya başlayacağını açıkladı.

Renault, Fransa'daki Flins fabrikasında daha önce başlattığı 'Refactory' uygulamasını ülkemize getirmek için kolları sıvadı.Renault Group, Türkiye'de yenilenmiş araç (fabrika çıkışlı 2. el) satışı yapmayı planlıyor. Automechanika Istanbul fuarında, açıklamalarda bulunan Renault Group Türkiye CEO'su Hakan Doğu, Türk otomotiv sanayiinin dünyanın en önde gelen otomotiv endüstrilerinden biri olduğunu söyledi.

UYGULAMA YAKINDA TÜRKİYE'DE BAŞLAYABİLİR

Renault Group Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Hakan Doğu, Türkiye'de yenilenmiş araç (fabrika çıkışlı 2. el) satma konusunu araştırdıklarını belirterek, "Şu anda bunun üzerinde çalışıyoruz. Fransa'da 'Refactory' dediğimiz sistemle araçları yenileyip yine fabrika garantisiyle tekrardan satmak anlamına geliyor. Son aşamalara geldik, inşallah onu Türkiye'de lanse ederiz.

yenilenmis-arac.jpg

Ancak şu andaki sıkıntı; ikinci elde araç bulunmuyor. Yani bu sistemi açtığınız zaman ikinci elde araç yoksa nasıl yenileyeceksiniz gibi bir sürü konular var. Açmak için doğru zaman mı değil mi onu düşünüyoruz ama planlarımızda var."

Araç bulunurluğunun sadece Türkiye'de değil, dünyanın her yerinde bir sorun olduğuna dikkati çeken Doğu, "Dünyanın çoğu yerinde ikinci elde araç bulunamıyor. Çünkü insanlar yeni araç alamıyor. Yeni araç alamayınca mecburen aracını tekrardan tamir ettirip daha uzun mesafede kullanmaya başlıyor.

Özellikle Türkiye'ye bakarsanız; Türkiye demografisi çok yüksek bir ülke, milyonlarca öğrenci okuyor. Her sene Türkiye'de 500-600 bin insan evleniyor. Yani 500-600 bin insan evlendiği yerde en az 500-600 bin tane araba lazım zaten.

Dolayısıyla bu demografik gerçekler çerçevesinde Türkiye'de bizim her sene 1,5-2 milyon civarında araba satmamız lazım ki piyasayı tatmin edelim. Çünkü Türkiye'nin şu anda en büyük kanayan yarası, Türkiye'deki araç parkının yaklaşık dörtte birinin 20 yaş üzerindeki araçlardan oluşması.

"HÜKÜMETLE BİRLİKTE ÇALIŞACAĞIZ"

Önümüzdeki zamanda hükümet ve devlet yetkililerimizle çalışıp sektör olarak, vergi politikalarının özellikle giriş seviyesindeki araçlar için daha ulaşılabilir hale getirilmesine birlikte çalışacağız. Bunu başarmamız gerekiyor."

Fransız üretici, Fransa'daki Flins fabrikasında daha önce başlattığı 'Refactory' uygulamasını kısa süre önce İspanya'daki Sevilla fabrikasına da taşıdı.

İlerleyen süreçte ise benzer bir modelin Bursa'daki Oyak Renault fabrikasında da uygulamaya alınması bekleniyor.

Türkiye'deki fabrikaların halihazırda yüzde 50-60 kapasiteyle üretim yaptığı düşünüldüğünde, kalan kısım bu yeni uygulama için kullanılabilir.

Renault, 'Refactory' uygulamasıyla 2025'ten itibaren yılda 200 milyon euro gelir elde etmeyi planlıyor. Şirketin 2030 hedefi ise yılda 1 milyar euro gelir elde etmek.

Yorum Yapmak İçin Tıklayınız0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Ziyaretçilere aittir.
Keşfet