Triger Kayışı Nedir? Ne Zaman Değiştirilir?

Zamanlama her şeydir. Şakalar, müzik, yemek pişirme, flört- hatta motorlar için! Bunun nedeni, motorun senkronize kalması için bir triger kayışına güvenmesidir.

Zamanlama her şeydir. Şakalar, müzik, yemek pişirme, flört- hatta motorlar için! Bunun nedeni, motorun senkronize kalması için bir triger kayışına güvenmesidir. Triger kayışı, motordaki her şeyin sorunsuz çalışmasını sağlayarak yolda güvende tutar.

Triger kayışını değiştirmek önemli bir bakım öğesidir, bu nedenle, bir araban varsa, triger kayışının nasıl çalıştığını ve ne zaman değiştirileceğini anlamak araba masraflarını azaltmada çok etkili olacaktır.

Triger kayışı nedir?

Triger kayışını araç bir bisiklet zinciri gibidir- bir motorun tüm dahili hareketli parçalarını senkronize halde tutar. Triger kayışı bazen su pompasına, yağ pompasına ve enjeksiyon pompasına da güç sağlar.

Triger kayışı, krank milinin dişli çarkları ve iki eksantrik mili ile birbirine geçen sert dişlere sahip kauçuk bir kayıştır. Triger kayışı, motor giriş ve egzoz valflerinin pistonlarla zamanında açılıp kapanmasını sağlamak için krank mili ve eksantrik millerinin hareketini senkronize eder. Krank mili ve eksantrik milleri birlikte çalışmıyorsa, araç düzgün çalışmayacaktır.

Giriş valfleri çok erken açılırsa, motorun yanma odasına çok fazla yakıt-hava karışımı akabilir ve bu da zayıf yanma ve güç kaybına yol açar. Ve egzoz valfleri çok erken açılırsa, yanma odası basınç kaybedecek ve güç kaybına neden olacaktır. Motor bileşenleri çok uyumlu değilse, çarpışabilir ve birbirlerine zarar verebilirler ve bu da maliyetli onarımlara neden olabilir.

Triger Kayışı ve Triger Zinciri

Araç modeline bağlı olarak, triger kayışı yerine bir triger zincirine sahip olunabilir. Bir zamanlama zinciri, bir triger kayışı ile aynı işlevi görür, ancak kauçuk yerine metaldir. Daha hafif ve daha sessiz oldukları için, triger kayışları 1960'larda piyasaya sürüldükten sonra popüler hale geldi.

Tasarım iyileştirmeleri ve uzun kullanım ömrü sayesinde, birçok modern otomobil bunun yerine zamanlama zincirlerini kullanmaya başladı. Arabada triger kayışı yerine bir zamanlama zinciri varsa, zamanlama zincirini değiştirmeden önce daha uzun süre gidebilir. Her zaman olduğu gibi, emin olmak için kullanım kılavuzunuzu kontrol etmek en önemlisidir

Triger kayışını ne zaman değiştirilmeli

Araç üreticilerin tavsiye ettiği kilometre aralıklarında triger kayışınızı değiştirmek önemlidir. Her üretici farklıdır, ancak tipik olarak triger kayışının her 60.000-100.000 milde bir değiştirilmesi gerekir. Özel araçlar için önerilen aralık, arabanızın kullanım kılavuzunda bulunabilir.

Triger kayışı kauçuktan yapıldığı için zamanla aşınır ve sonunda kırılır. Kırıldığında, motor çalışmayı durduracak veya bileşenler senkronize olmayarak motora zarar verecektir.

Triger kayışının önerilen zamanda değiştirilmesinin ihmal edilmesi, motor arızasına, kırık veya bükülmüş valflere, silindir kafası veya eksantrik mili hasarına ve piston ve silindir duvarında hasarlara neden olabilir. Bu, düşünmenin güvenli olduğu bir durum değildir: "Kırılmadıysa, tamir etmeyin." Motorun binlerce liralık tamirini veya değiştirilmesini önlemek için triger kayışını üreticinin bakım programı takip edilebilir.

Triger Kayışını Değiştirme Zamanının Geldiğine Dair 8 İşaret

Genellikle bir triger kayışı kırılmadan önce herhangi bir uyarı işareti bulunmaz. Ancak triger kayışını değiştirme zamanının gelmiş olabileceğine dair bazı olası göstergeler şunlardır:

Azalan motor gücü

Aşırı ısınma

Titreşimli veya titriyor

Aracı çalıştırmada sorun

Kayışlardan gıcırdama veya sürtünme sesleri

Motordan gelen tıkırtı sesi

Sızan yağ

Motor Işığını Kontrol Etmek