Stepne Lastik Nedir?

Stepne Lastik Nedir?

"Beklenmeyeni beklemek", güvenli bir sürücü ve akıllı bir araç sahibi olmanın bir parçasıdır. Diğer sürücüler hiç hayal etmediği şeyleri yapacak, yol koşulları sizi şaşırtacak ve lastikler patlayacak.

"Beklenmeyeni beklemek", güvenli bir sürücü ve akıllı bir araç sahibi olmanın bir parçasıdır. Diğer sürücüler hiç hayal etmediği şeyleri yapacak, yol koşulları sizi şaşırtacak ve lastikler patlayacak. Biraz hazırlık yaparsak, patlak bir lastik, bir çekicinin kurtarmaya gelmesini beklemek anlamına gelmez.

Uzun Vadeli Çözüm: Tam Boyutlu Bir Yedek Lastik

Tam boyutlu bir yedeğe sahip olmak, araba için dört yerine beş lastiklik bir set satın almak anlamına gelir, böylece bir şey olursa gitmeye hazır normal bir lastik olur. Tam boyutlu bir yedeğe sahip olmanın en büyük avantajı, bunun geçici bir düzeltme olmamasıdır. Daireyi değiştirmek için tam boy bir yedek takabilir

Bununla birlikte, arabanızda tam boyutlu bir yedek bulundurmak, onu depolamak için alana sahip olmayı gerektirir. Ve ideal olarak, tam boyutlu yedek parçayı, diğer lastiklerinizle aynı şekilde ve aynı oranda aşınması için planlanmış lastik rotasyonunuza döndürürsünüz. Bu, arabanızın üzerindeki gerilimi azaltabilir ve bu lastik kalıcı bir konuma yükseltildiğinde / olduğunda dengeli bir kullanım sağlamaya yardımcı olabilir!

Stepne Nedir?

Adından da anlaşılacağı gibi yedek lastik, araç taşınılan ve lastiklerden birinin delinmesi, hasar görmesi veya artık sürememesi durumunda kullanacak ekstra bir lastiktir. Bir araba yedek lastiği başka isimlerle de bilinir. Bunun için ünlü bir alternatif isim "stepne" ‘dir

Diğer alanlarda, sürücüler buna basitçe stepne denir. Çeşitli isimlere rağmen, bir arabanın yedek lastiğinin önemi aynı kalır ve yeterince vurgulanamaz. Kullanışlılığının yanı sıra, sürücülerin yedek lastikle ilgili çeşitli temel şeyleri anlaması gerekir.

Yedek Lastik Tipi

Arabadaki yedek lastiğin türünü bilmek çok önemlidir. Bazı yedek lastikler, orijinal lastiklerden daha küçüktür ve "geçici lastik" veya halka olarak bilinir. Böyle bir lastik uzun mesafeler için kullanılamaz ve amacı bir tamirciye götürebilmek ve gerçek lastiği tamir ettirebilmektir. Bazı sürücüler beş lastik satın alır, bu da yedek lastiğin normal sürüş için kullanıldığı gerçek lastiklerle aynı olduğu anlamına gelir.

Yedek Lastikle Ne Kadar Hızlı Araç Kullanabilir

Çörek (doghnut tipi lastik ) kullanıyorsa, 60-80 km / saatten fazla sürülmemeli. Geçici lastik kullanırken otoyollardan ve otoyollardan kaçınılmalıdır. Yedek lastik olarak gerçek bir lastik kullanıyorsa, yasal hız sınırı içinde korkmadan araç kullanabilirsiniz.

Bir Yedek Lastik Ne Kadar Sürede Kullanılabilir?

Çörek, uzun mesafeli sürüş için tasarlanmamıştır ve sınırlarının ötesine itilmemelidir. Bu nedenle, 60-80 km'den fazla sürmemek daha iyidir. Ancak, lastiğe bağlı olarak mesafe değişebilir. Daha fazla bilgi için kullanıcı kılavuzuna bakın. Öte yandan, gerçek yedek lastiğin böyle bir sınırlaması yoktur.

Yedek Lastik İçin Hava Basıncı

Sadece acil durumlarda yedek lastik kullanılır. Bu nedenle, bir yedek için lastik basıncı 60 PSI'dır. Bu kadar yüksek bir PSI'nın arkasındaki sebep, lastiklerin zamanla hava basıncını kaybetmesidir. Bir araba yedek lastiği uzun süre kullanılmayacağı için, içinde daha fazla hava basıncı olması daha iyidir. Aksi takdirde içindeki hava basıncı çok düşük olduğu için yedek lastiğin kullanılamayacağı bir durumla karşılaşabilirsiniz.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.