Şanzıman Arızası Nasıl Anlaşılır?

Şanzıman Arızası Nasıl Anlaşılır?

Küçük şanzıman onarımları, arızalı solenoidleri değiştirmeyi, sızıntılar için yeniden sızdırmazlığı, parçaları değiştirmeyi ve gaz kelebeği kablosu ayarını içerir.

Küçük şanzıman onarımları, arızalı solenoidleri değiştirmeyi, sızıntılar için yeniden sızdırmazlığı, parçaları değiştirmeyi ve gaz kelebeği kablosu ayarını içerir. Büyük şanzıman onarımı, sökme, inceleme, temizleme ve yeniden inşa gerektirir. Yoğun emek gerektirir ve maliyeti yüksektir.

Neyse ki, iletim arızası genellikle uyarı olmadan gerçekleşmez. Şanzımanın gittiğine dair birkaç uyarı işareti var.

İşte akılda tutulması gereken 10 belirtisi.

Garip Kokular

Yol gezileri tuhaf kokularla doludur, ancak bunlardan herhangi biri motordan geliyor ise bu problem olabilir. Bir yanık kokusu fark edilirse, bir şeylerin yolunda gitmediğinin kesin bir işaretidir.

Şanzıman sıvısı azaldığında veya azaldıkça aşırı ısınır ve yanmaya başlar. Bu, motorun ısınmasına neden olarak erken aşınmaya, fazla döküntüye ve korozyona neden olur.

Yanma kokularının diğer nedenleri arasında sıkışmış plastik, damlayan antifriz veya eriyen bir ısıtıcı göbeği bulunur. Nedeni ne olursa olsun her zaman yanan bir kokuyu kontrol ettirilmeli

Garip Sesler

Sürüş müziğinizdeki ani değişiklikleri üstünkörü geçiştirmemek gerekir.

Tıklama, uğultu veya sızlanma sesleri otomatik iletim sorunlarının işaretleridir. Hatalı manuel iletimler, aynı zamanda, hiçbir yerden çıkmayan yüksek makine benzeri sesler de verecektir.

Vites değiştirildiğinde meydana gelen tıkırtı sesi, şanzıman durumudur. Bir tamirciye baktırılması gerekebilir.

Gürültü

Aşırı gürültü de bir soruna işaret edebilir. Araç boştayken gürültülü, çarpan bir ses motor kontrolü gerektirir. Çözüm genellikle oldukça basittir. Düşük sıvı olabilir. Yanlış sıvı türü kullanılmış olabilir ve işi yapmıyor olabilir.

Öte yandan, değiştirilmesi gerekebilecek yataklar veya dişli dişler ile ilgili bir sorun olabilir.

Motor Işığını Kontrol Etmek

Birçok sürücü, kronik bir kontrol motoru ışığını görmezden gelmeye alışkın olsa da bunu ciddiye almak için zamanlar vardır. Kırmızı veya yanıp sönen bir ışık sizi acil bir soruna karşı uyarmaya çalışıyor.

Aracın her tarafındaki sensörler uyarı sistemini tetikleyebilir. Gevşek bir gaz kapağı kadar önemsiz bir şey bile onu ateşleyebilir.

Şanzıman sensörleri kontrol motoru ışığını yaktığında, bu endişe kaynağıdır. Sensörler, aksi takdirde fark etmeyecek küçük sarsıntıları ve titremeleri algılar. Basit bir teşhis taraması içinizin rahat olabileceği zaman, onları fark edene kadar beklememek gerekir

Yanıt Yok

Çalışan bir şanzıman, doğru vitese geçecektir. Araba tereddüt ediyor veya yanıt vermiyorsa, bir sorun vardır ve bu genellikle iletimdir.

Manuel bir araçta, bu gecikmeli vites değişimine, hızına uymayan bir RPM dalgalanması ve motor gürültüsü eşlik eder. Bu sadece debriyaj olabilir, ancak emin olmanın tek yolu onu servise götürmektir.

Sıvı Sızıntısı

Araçlarda 6 ana sıvı bulunmaktadır. Yağlar, soğutur ve yönlendirmeye, fren yapmaya ön camı temizlemeye yardımcı olur

Sıvılar sızarsa veya bozulursa ve yeterince hızlı değiştirilmezse, motorun düzgün çalışamaz.

Otomatik şanzıman yakıt sızıntısı, kırmızı rengi ve tatlı kokusuyla kolayca fark edilir. Aynı zamanda daha koyu bir renk ve sert bir koku alabilir.

Yolda şüpheli sıvılar fark edilirse sızıntı olup olmadığını kontrol edilmeli. Motoru kısa bir sürüşle ısıtıp, ardından şanzıman yağ çubuğuna bakarak kontrol edilebilir.  Çubuk, uygun sıvı seviyesini işaretlemek için girintilidir. Şanzıman sıvısı düşükse, bir sızıntı vardır. Motor yağı gibi yanmaz.

Debriyaj Çekişi

Otomatik şanzımanlar için sorun olmasa da sürüklenen bir debriyaj, manuel araçlar için bir sorun işaretidir.

Debriyaj pedalındaki ekstra gevşeklik debriyaj diskinin ayrılmasını zorlaştırır ve debriyajın dönmesini sağlar. Debriyaj, motor gücünü aktarma organlarına aktaramadığından, vites değiştirmek imkansızdır.

Sallamak

Vites değişimleri sırasında araba sallanırsa, bir şeyler doğru değildir. Normal şanzımanlar, genellikle haber verilmeksizin sorunsuz bir şekilde değişir

Sorunu ilk başta küçümsemek kolay olsa da yıpranma ile daha da kötüleşiyor. Sarsıntıdaki kademeli artış, viteslerin atılana kadar kayıtsız kılabilir.

Vitese Geçmeyecek

Belki de araba vitese geçmeyi reddediyordur bu durum genellikle bir sıvı sorunudur.

Sıvılar temiz ve doluysa, vites değiştirme kablolarında veya debriyaj bağlantısında bir sorun. Arabanı bilgisayar sistemi ile ilgili olabilir

Kayma Dişlileri

Tipik olarak, bir araç vites değişikliklerini bildirmek için harici girdiye güvenir. Manuel şanzıman ile sürücü her vites değişikliğine karar verir. Otomatik şanzıman durumunda, sürücü geri, boş vites veya sürüşü seçer.

Araba herhangi bir giriş olmadan vitesler arasında kayıyorsa tehlikeli ve motora zarar verir. Düşük sıvılar ve aşınmış şanzıman bantları, dişlinin kaymasına neden olabilir.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.