Motor Freni Nedir?

Motor Freni Nedir?

Aracın fren sistemini nasıl çalıştığını öğrenmek, nasıl sürüleceğini öğrenirken ele alınan ilk şeylerden biridir.

Aracın fren sistemini nasıl çalıştığını öğrenmek, nasıl sürüleceğini öğrenirken ele alınan ilk şeylerden biridir. Ayak frenini kullanmak hem acil durumlarda hem de normal koşullarda hızı azaltmanın en yaygın yoludur

Ancak, yavaşlamanın en etkili yolu ayak frenini kullanmak mı?

Motor freni kavramını ve aracınızın uzun ömürlülüğü için neler yapabileceğini araştırıyoruz.

Motor Freni

Basit bir ifadeyle motor freni, ayağı gaz pedalından kurtararak ve vitesler arasında geçiş yaparak arabayı yavaşlatma işlemidir.

Daha teknik bir ifadeyle, standart benzinli araçlarda motor freni, motora hava akışını sınırlayarak çalışır ve motordaki yavaşlama kuvvetlerinin tekerleklerin dönme hızını düşürmesine neden olur.

Ayağı gaz pedalından çekildiğinde gaz kelebeği aniden kapanır. Motor havayı emmeye devam edecek, ancak gaz kelebeği kapalı olduğu için motora yalnızca çok az miktarda hava ulaşacaktır. Bu, silindirlerin karşı çalışması gereken yüksek bir manifold vakuma neden olur.

Vakum nedeniyle, motordaki enerji azalır ve bu da motorun verimsiz yanma nedeniyle gücünün düşmesine neden olur.

Motor Freni Neden Önemlidir?

Daha güvenli.

Motor freni, arabanın hızı üzerinde daha fazla kontrol sağlar. Doğru yapılırsa, sürücünün yola çok dikkat ettiği, dolayısıyla güvenli bir şekilde kullandığı anlamına gelir.

Örneğin, yolculuk sırasında trafik oluşmaya başladığını ve yavaşladığı fark edilirse frenlere çarpmak için mümkün olan son ana kadar beklemek yerine motor freni seçilebilir. Bu çevredekilere değişen hıza tepki vermek için daha fazla zaman verir.

Motor freni ayrıca beklenmedik durumlara tepki vermek için  daha iyi bir konuma getirir. Daha düşük viteste kalarak, ani bir tehlikeden kaçınmak için hızlanabilir veya yavaşlanabilir. Ayrıca, yolda daha az arka tarafa yol açabilecek keskin frenlemelerden de  korur.

Frenlerdeki aşınmayı ve yıpranmayı azaltır.

Kaliper frenler ve kampanalı frenlerin her ikisi de sürtünmeye dayandığından, fren pedalı her kullanıldığında aşınırlar. Otomobil pasif olarak yavaşladığından, yavaşlamayı kontrol etmeye izin verir, böylece frenleri yalnızca daha kısa bir süre için çok daha yavaş bir hızda uygulamak gerekir.

Özellikle dağlarda, tepelerde veya uzun süreli sürüşlerde uzun inişlerde motor frenini seçmek akıllıca bir karardır. Frenler iniş sırasında aşırı ısınmaz, bu da onların normal şekilde çalışmasına ve aşırı ısınmadan hasar görmemesine olanak tanır.

Motor freni, frenlerde daha az ısı, aşınma ve solma anlamına gelir. Sonuç olarak, frenlerin ömrü uzar ve değeri artırır.

Yakıt ekonomisini artırır

Normal frenleme yerine motor freni, yakıt açısından çok daha verimlidir. Sadece fren yapmak veya aracı boşa almak yerine, yakıt tüketimini kapattığı için, daha az yakıt kullanıyor

Daha düşük bir viteste çekerken, daha yüksek bir viteste düşük hızlarda uzaklaşmaya kıyasla daha az gaz kullanır. Motor frenlemesinin orada burada sadece biraz yakıt tasarrufu sağlayacağını düşünülse de uzun yolculuklarda tasarruf edebilecek miktar toplanarak paranın karşılığını daha fazla almayı sağlayabilir.

Motor için daha iyidir

Motor frenlemesinin arabaya zararlı olduğu ve kötü uygulama olduğu konusunda yaygın bir efsane vardır. Motor freni araca zarar vermez; aslında onun için iyidir!

Motorlar, yolculuğa çıkıldığında bir seferde bazen saatler ve saatler boyunca dakikada binlerce devirde çalışır. Aşağı değiştirmek herhangi bir hasara neden olmaz çünkü motorlar bu şekilde tahrik edilecek şekilde tasarlanmıştır. Pek çok otomobil geliştirmesi yapılmış olsa da motorlar son birkaç on yılda esasen aynı kaldı. Kademeli olarak yavaşlayarak ve viteslerinizi aniden değil 5’ten 2'ye kaydırarak, motorunuz daha iyi yanıt verecektir.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.