Krank Milleri Nedir? Çeşitleri Nelerdir?

Krank Milleri Nedir? Çeşitleri Nelerdir?

Krank mili, esasen içten yanmalı motorun bel kemiğidir. Krank mili, motorun düzgün çalışmasından ve doğrusal bir hareketi dönme hareketine dönüştürmesinden sorumludur.

Krank mili, esasen içten yanmalı motorun bel kemiğidir. Krank mili, motorun düzgün çalışmasından ve doğrusal bir hareketi dönme hareketine dönüştürmesinden sorumludur.

Krank milleri, uzun hizmet ömrü sağlamak için çok yüksek yorulma dayanımına ve aşınma direncine sahip olmalıdır. Krank mili, yüksek düzeyde döngüsel yükleme ile karşılaşır. Krank milleri için malzeme seçerken yüksek bir termal genleşme katsayısı değeri sorun olabilir. Sfero döküm, dövme çelik ve titanyum genellikle şaftların üretiminde malzeme olarak kullanılır. SiC ve grafit ile güçlendirilmiş alüminyum kompozitlerden yapılan krank milleri geliştirme aşamasındadır Alüminyum kompozitler, döngüsel yüklemeye maruz kaldıklarında kaçınılmaz olarak başarısız olmaları dışında tüm gereksinimleri karşılar.

Krank Milleri Çeşitleri

İki tür krank mili vardır, çok silindirli motorlar için kullanılan monotiptik tip ve esas olarak motosikletler için kullanılan ayrı elemanlardan üretilmiş monte edilmiş tip Krank mili tipi, ne tür bağlantı çubuklarının kullanıldığını belirler.

Krank Milleri Özellikleri

Krank milleri dövme çelikten veya dökme demirden yapılmıştır. Yüksek hacimli, düşük yüklü üretim araçlarına yönelik krank milleri genellikle yüksek mukavemete sahip sfero dökme demirden yapılır Yakıt tasarruflu motorlar, dövme krank millerinin kullanımını artıran yüksek bir güç-yer değiştirme oranı gerektirir. 2003 yılında otomobil motorlarında krank milleri için kullanılan malzemelerin oranlarının%25 dökme demir, sertleştirilmiş (su verilmiş) veya normalleştirilmiş çelik%20 ve mikro alaşımlı çelik%55 olduğu tahmin edilmiştir.

İçten yanmalı motorun krank mili yatakları hidrodinamik olarak yağlanır; yani bunlara basınç altında yağ verilir ve krank milinin dönüşü ile yatağı ve krank milini ayıran bir yağ filmi oluşturulur. Yatak yüzeyine yağ filmi vasıtasıyla çok ağır yükler uygulanır; yükün iki bileşeni, motorun her bir silindiri ateşlendiğinde piston ve biyel aracılığıyla uygulanan ateşleme yükü ve motorun dönmesinden kaynaklanan atalet yüküdür. Krank miline göre piston ve bağlantı çubuğu.

Ortak krank mili yatağı, ince bir yatak alaşımı astarı olan bir çelik arkalığa sahiptir ve bir dereceye kadar, yük taşıma kabiliyetini sağlayan, yatağın bu yapısıdır. Bununla birlikte, kaplama alaşımının mukavemeti de önemlidir ve belirli bir uygulama için bir alaşım seçerken ilk adım, yağ filminde üretilen dinamik basıncın maksimum değerini hesaplamak ve alaşımın mukavemete sahip olmasını sağlamaktır. Hayatta kalmak. Laboratuvarda ölçülen kaplamanın herhangi bir mekanik özelliği ile kaplamanın motor hizmetinde gerekli yorulma ömrünü sağlama yeteneği arasında basit bir ilişki olmadığı için seçim deneyimle yapılır. Yetersiz mukavemete sahip bir alaşım seçilirse, sonunda astarda yorgunluk çatlakları ortaya çıkacak, astarın parçaları kaybolacak ve hidrodinamik yağ filmi bozulacaktır.

Yüzey özellikleri

Başka hususlar olmasaydı, mevcut en güçlü alaşım seçilecek ve tatmin edici bir performans gösterecekti. Bununla birlikte, diğer faktörler, gerekenden daha yüksek bir yorulma mukavemetine sahip bir alaşımın seçilmesini istenmeyen hale getirir.

Krank mili geometrisi, yük altında sapmalar ve durdurma ve yeniden başlatma, bunların tümü, krank mili ile yatak arasında bir dereceye kadar temasa yol açar. Sürtünme, yüksek yük altında ve yüksek hızda gerçekleşir ve aşırı durumlarda tutukluğa yol açabilen yüksek yüzey sıcaklıkları oluşur- sürtünme o kadar artar ki krank mili artık yatak içinde dönemez. Krank mili yatak alaşımları iyi uyumluluk için formüle edilmiştir, yani sürtünme alanlarında krank miline minimum kaynak yapma eğilimi gösterir. Çoğu krank mili yatağı alaşımında, yüksek sıcaklıkların oluştuğu her yerde yatak yüzeyine bulaşan ve böylece tutukluk önlenen yumuşak, düşük erime noktası fazı bulunur.

Krank Millerinde Son Durum

Binek otomobil motorlarında küresel dökme demir krank millerinin kullanılmaya başlanmasından bu yana, krank mili yatakları, krank milini "iyileştirme" gibi başka bir işlevi yerine getirmeye davet edilmiştir. Taşlama ve alıştırma işleminden sonra bile, krank mili yüzeyi, yüzeyden gurur duyan ve çalışma döngüsünün ince yağ filmi bölümü sırasında yatağın içine girebilen grafit yumrularının etrafında ferrit "başlıkları" içerebilir. Yatak aşınması ve hatta tutukluk meydana gelebilir. Kaplamasız alüminyum yataklarda, ince, sert parçacıklar olarak yatak kaplaması boyunca eşit olarak dağılmış olan silikonun dahil edilmesi, ferrit kapakları çıkararak ve agresif olmayan bir krank mili yüzeyi oluşturarak bir parlatma işlemi sağlar.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.