Araç Lastiklerine Nitrojen Basmak

Şişirilebilir lastikli taşıtlarda lastikleri şişirebilmek için genel de hava kullanılmaktadır. Fakat son yıllarda lastik şişirmek için nitrojen gazı oldukça fazla tercih edilmeye başlamıştır. Genellikle para karşılığında basılan bu gazı birlikte inceleyelim.

Yayınlanma:
Araç Lastiklerine Nitrojen Basmak

Lastiklerimizi normal hava ile şişirdiğimizde içinde; Nitrojen %78, Oksijen %21, Diğer %1 olarak lastiğe basılmış olur. Değerlerden de anlaşılacağı üzere aslında normal hava ile şişirmede bile yüksek oranda nitrojen gazının lastikte kullanmış oluyoruz. Normal hava ile değil de nitrojen gazı ile şişirme yaparsak lastikteki nitrojen gazı miktarı %93 - %99 arasında olmaktadır. Yani normal hava ile nitrojen gazı şişirmeler arasında ortalama %15 gibi bir fark olmaktadır.

Nitrojen gazının en dikkat çekici özelliği diğer maddelerle etkileşime girmemesi, tembel olarak nitelendirilmesidir. İçerisinde nem bulunmaz bu yüzden kuru bir gazdır. Oksijen gazı ise aktif bir gazdır ve diğer birleşimlerle etkileşime açıktır. Oksijen gazında nem potansiyeli daha fazladır ve oksitlenmeye sebep olabilir. Bu farklılıklardan dolayı oksijen de olan hava lastik içinde bazı farklara neden olabilmektedir.

*Lastiğin yapısı ve mikro delikler ile oksijen zaman içinde lastik dışına kaçmaktadır ve lastik daha hızlı bir şekilde hava kaybedebilir. ABD’de yapılan bir araştırmadan iki farklı araç lastiklerine 35 bar oksijen ve 35 bar nitrojen basılmış. Bir yıl sonunda yapılan ölçüm sonucu oksijen basılan lastiklerin daha fazla basınç kaybettiği gözlemlenmiştir.

*Oksijen basılan lastiklerde lastiğin içinde bulunan çelik kuşaklardan, oksijenin oluşturduğu nemden etkilenebilir. Sadece çelik kuşaklar değil lastiğin içinde bulunan kauçuğun da etkilenmesi söz konusu olabilir. Suyun lastik ömrünü nasıl etkilediği hakkında herhangi bir çalışma bulunmamakla birlikte ömrünü tamamlamış lastiklerde bile su yüzünden oluşacak problem görülme sayısı oldukça düşüktür.

*Hava içinde bulunan su buharı ısınan lastiklerde lastik basınçlarını arttırmaktadır. Basınç artması nedeniyle araçlarda konfor ve yol tutuşu gibi durumlarda farklılıklar meydana gelebilir. Yapılan testlere göre belirli bir kilometre yol gittikten sonra nitrojenle şişirilen lastiğin daha az ısındığını ispatlamaktadır.

*Düşük lastik basınçları araçlarımızdan konfordan yakıta kadar pek çok noktaya etki etmektedir. Bu yüzden lastiklerin nitrojenle şişirilmesi lastik basınç kaybını en aza indirecektir.

Tüm bu etkenler göz önüne alındığında nitrojen gazının lastiklere faydası olmakla birlikte herhangi bir zararı bulunmamaktadır. Araştırmalara göre nitrojen ve hava ile şişirilen lastikler arasında farklılıklar gözlemlenmekle beraber bu etkiler gözle görülür etkilere sahip değildir. Kullanmış olduğunuz lastik servisiniz nitrojen basma hizmetini ücretsiz yapıyorsa kullanılabilir ama para karşılığı yapılan nitrojen gazı basım işlemi sadece maddi gider yaratacaktır.

Yorum Yapmak İçin Tıklayınız0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Ziyaretçilere aittir.
Keşfet