Öfke Kontrolü Nasıl Sağlanır?

Öfke Kontrolü Nasıl Sağlanır?

Öfke kontrolü nasıl sağlanır? Öfke çok doğal olmasıyla beraber aynı zaman da çok da güçlü bir duygudur. Kan beynine sıçradığında bu duyguyu kontrol edememek istemediğimiz sonuçlar doğurabilir.

Öfke kontrolü nasıl sağlanır? Öfke çok doğal olmasıyla beraber aynı zaman da çok da güçlü bir duygudur. Kan beynine sıçradığında bu duyguyu kontrol edememek istemediğimiz sonuçlar doğurabilir. Sinirlendiğimiz de öfke kontrolü nasıl sağlanır? Öfkeme nasıl hâkim olabilirim diye araştırmaya başladıysanız, birkaç yöntem ile öfkeyi kontrol altına almak öğrenilebilir.

Öfke Kontrolü Nasıl Sağlanır?

1- Uzaklaşın

Çok sinirlendiğinizde içinizde volkanlar patlar ve sonuçları nahoş olacaktır. Bu yüzden henüz öfkeniz kontrol altındayken, yani tam olarak gözünüz dönmemişken bulunduğunuz ortamdan koşarak uzaklaşın. Eşinizle tartışıyorsanız, evden çıkın bir hava alın. Tartışma ortamından uzaklaşmak, sakinleşmenize yardımcı olacaktır.

2- Derin Derin Nefes Alın

Öfke kontrolü nasıl sağlanır? Trafikte, okulda veya terk edemeyeceğiniz ortamlarda gözünüzden ateş çıkmaya başladıysa, bir durun. Derin derin nefes alın. Nefes aldıkça rahatladığınızı hissedeceksiniz.

3- Öfkenizi Başka Yere Yönlendirin

Sinir ve öfke dışarı çıkmak için can atar. Kontrol altında tutamazsanız da çevrenize ya da kendinize zarar verirsiniz. Öfke kontrolü nasıl sağlanır? Öfkenin tavan yaptığı zamanlarda onu başka yere yönlendirin. Mesela hızlı bir şekilde koşun, ya da yüzün. Su öfkeyi almak da çok faydalıdır.

4- Suçlayıcı Cümlelere Kurmayın

Kavga anlarında karşı tarafı suçlamak en çok yapılan şeydir. Hatalarını yüzüne vurdukça, karşı tarafa öfkemiz de artar. Peki, bu durumda öfke kontrolü nasıl sağlanır? Hatalardan bahsetmek, suçlayıcı cümleler kurmaktan kaçınılmalı. Sen dili değil de ben dili kullanarak, duygularınızdan bahsetmek öfkeyi dizginler ve sakinleşmeyi sağlar.

5- Empati Yapın

Karşınızdaki insanla tartışmaya başladığınız anda empati kurun. Kendinizi birkaç saniyeliğine onun yerine koymak, karşınızdaki insanı anlamanıza yardımcı olur. Anlamak, öfkeyi de azaltır.

6- Soruna Değil Çözüme Odaklanın

Öfke sırasında soruna odaklanmak, yangına körükle gitmek gibi bir şeydir. Hiçbir sonuca da ulaştırmaz. Sadece daha çok sinirlenmenizi sağlar. Bu yüzden kavga ederken soruna değil de ‘nasıl çözerim’ diye düşünüp buna odaklanılmalı. Öfke kontrolü nasıl sağlanır?

7- Kendinizi Doğru İfade Edin

Öfke patlaması yaşadıktan sonra, biraz sakinleşin. Daha sonra karşınızda ki kişiye, hissettiklerinizi, neden sinirlendiğinizi sakin ve düzgün bir üslupla anlatın. Neden sinirlendiğinizi anlatıp beraber çözüm önerisi getirin.

8- Profesyonel Yardım Almaktan Korkmayın

Öfke kontrolü nasıl sağlanır? Öfkeyi kontrol edememek çok normal bir durumdur. Bunu hastalık olarak ya da utanç verici bir şey gibi algılamamalı, işinde uzman birinden yardım alınmalıdır. Kontrol edilemeyen öfke hem sahibine hem de buna maruz kalan kişilere zarar verir. Psikoloğa gidip tedavi olmak kesin çözümdür.

Sinirlenmek ve öfke duymak çok normal bir duygudur. Ancak bunu dışarıya nasıl yansıttığımız çok önemlidir.

Yakıp yıktıktan sonra ‘Ben sinirli biriyim’ demek sadece kolaya kaçmaktır.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.