Nefes Darlığına Sebep Olan Durumlar ve Rahatlama Yöntemleri

Nefes Darlığına Sebep Olan Durumlar ve Rahatlama Yöntemleri

Nefes darlığının nedenleri arasında stresli bir gün veya oldukça ağır bir antreman bulunabilir. Ayrıca nefes darlığı hiç yabana atılacak bir durum değildir, akciğer problemleri ve kalp rahatsızlıkları gibi çok ciddi sorunları işaret ediyor olabilir.

Bireyin nefes darlığı yaşamasına neden olan durumları şu şekilde sıralayabiliriz,

-Koah,

-Obezite,

-Düşük Tansiyon,

-Astım,

-Kalp yetmezliği,

-Ciğer enfeksiyonları,

-Üst solunum yolu rahatsızlıkları,

Nefes darlığı yaşanması her zaman ciddi bir rahatsızlıkla açıklanamaz, yukarıda da belirttiğimiz gibi bazen ağır bir antreman da nefes darlığı yaşanmasına neden olabilir. Kronik rahatsızlıkları bulunanlar, sürekli stres altında olanlar ve alerjisi olan kişilerde nefes darlığı görülmesi riski giderek artıyor.

cocuklarda-ust-solunum-yolu-enfeksiyonlari.jpg

Doktora Ne Zaman Gidilmelidir?

Eğer nefes darlığı sorununuz 1-2 haftadan daha uzun süredir devam ediyorsa ve günlük işlerinizi dahi yapmanıza engel olacak duruma geldiyse en kısa zamanda bir doktora görünmeniz daha faydalı olacaktır. Buna ek olarak aşağıdaki belirtilerin görülmesi halinde de doktora başvurulması tavsiye ediliyor.

-Normalden daha hızlı kalp atışı

-Ayak bileklerinde şişlik

-Uzanırken veya dinlenirken nefes darlığı yaşama

-Gece terlemeleri, yüksek ateş, titreme

-Nefes alış veriş sırasında hırıltı

-Öksürük

Bir uzmana danıştıktan sonra yaşadığınız sorunun medikal kaynaklık bir sorun olmadığını öğrendiğiniz taktirde, hayatınızda yapacağınız bazı değişikliklerle nefes tarzı probleminizi hafifletebilirsiniz. Yapabileceğiniz bazı şeyler ise şu şekilde,

650x344-oksuruge-ne-iyi-gelir-ne-gecirir-evde-dogal-ve-bitkisel-yollardan-kuru-ve-balgamli-oksuruk-nasil-gecer-oksurugu-ne-keser-1582100793147.jpg

-Sağlıklı beslenmek,

-Eğer yüksek kiloluysanız kilo verin,

-Kesinlikle sigarı bırakın ve hiçbir şekilde tütün ürünü kullanmayın, tütün ürünü kullanılan yerlerde bulunmayın,

-Çevresel toksinlerden ve alerjenlerden mümkün olduğunca uzak durun,

-Her gece en az 7 saat uyuyun, gece uykunuzu almaya dikkat edin,

-Rakımı yüksek olan noktalarda aşırı efor sarf etmeyin,

Yaşamış olduğunuz nefes darlığı egzersiz veya stres kaynaklı ise aşağıdaki yöntemleri uygulayarak rahatlayabilirsiniz,

-Rahat bir pozisyonda oturarak, omuz ve boyun kaslarınızı gevşetin,

-Ağzınız kapalı bir şekilde, burnunuzdan nefes alın,

-Dudaklarınızı tıpkı ıslık çalar gibi hafif açık bırakın

-Aldığınız nefesi dudaklarınızdan yavaşça geri verin,

5dbaa1415542811ffcca6657.jpg

Nefes darlığı problemini kontrol etmenin en kolay yöntemlerinden birisi budur. Bu yöntemi nefes darlığı yaşadığınız sırada uygulayın. Ayrıca bu yöntem nefes darlığı yaşama riskini de azaltmaktadır.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.