Metabolizmayı Hızlandıran Yiyecek Ve İçecekler

Metabolizmayı Hızlandıran Yiyecek Ve İçecekler

Metabolizma, vücudumuza almış olduğumuz besinlerin yakılma aşamasında rol oynayan önemli bir etkendir.

Metabolizma hızının yavaş olması sindirimi ve yağ yakımını da yavaşlattığı için kişide çeşitli sağlık sorunlarına ve kilo alımına neden olabilir. Vücudumuzdaki besinleri enerjiye dönüştüren metabolizmanın zaman zaman çok yavaşladığını hissedebiliriz. Bunun belirtileri halsizlik, sindirimde zorlanma, kilo alımı olarak kendini gösterebilir. Metabolizmanın hızlı olması da kişinin sağlıklı olduğu anlamına gelmeyebilir. Dışarıdan kilo problemi olmayan biri gibi görünse de fazla hızlı çalışan metabozlima çeşitli rahatsızlıklara yol açabilmektedir.

 Peki metabolizmayı yiyecek ve içeceklerle hızlandırmak ya da normal akışına geri döndürmek mümkün müdür? Evet mümkündür. Metabolizma yavaşlığı çeşitli sağlık sorunlarına sebep olduğu gibi herhangi bir hastalık da metabolizmanın yavaşlamasına sebebiyet vermiş olabilir. Bunun yanında genetik faktörler, yaş faktörü, ilaç kullanımı, sağlıksız beslenme biçimi, yanlış diyet uygulamaları, hareketsiz yaşam veya psikolojik etkiler de metabolizmanın hızını etkileyen önemli etkenlerdendir. Metabolizma hızını arttırmak zannedildiği kadar zor değildir. Düzenli bir yaşam ve düzenli bir uykunun yanında metabolizma hızını arttırmaya yardımcı olan bazı yiyecek ve içecekler vardır. Bunlar sırasıyla aşağıda listelenmiştir.

SPOR VE EGZERSİZ

Metabolizmayı hızlandırırken yediğmiz içtiğimiz şeylere dikkat etmemiz gerekse de aslında en önemli etkenlerden biri spor ve egzersiz yapabilmektir. Vücudun hareket halinde olması ve enerjinin bu şekilde yakılıyor olması haliyle metabolizma hızını da arttırıp yağ yakımını kolaylaştırır.

SU TÜKETİMİ

Uzmanlar günde 3 litreden fazla su içmemiz gerektiğini hep vurgulamaktadır. Sağlık açısından çok önemli olan su tüketimi metabolizmayı da etkileyen en önemli faktörlerdendir. Kilo vermek isteyen biri bir uzmana başvurduğunda verilen ilk tavsiye günlük su miktarını arttırmaya yönelik olur. Metabolizmayı hızlandırmanın en önemli ve ilk yolu bol su tüketimini sağlayabilmekten geçer.

KAHVE TÜKETİMİ

Çoğumuzun severek tükettiği kahvenin günde en az bir fincan tüketimi sağlığa çok faydalı olduğu gibi içerisinde bulunan kafein doğrudan metabolizmanın hızlandırılmasında etkin bir rol oynar. Diyet yapanların listelerinde genelde öğlen yemeklerinden sonra ara öğün olarak bir fincan kahve mutlaka bulunur. Tabi kahvenin şekersiz tüketimi de diyet yapanlar için önemli bir püf noktadır. Uzmanların önerisi her gün bir fincan şekersiz kahve tüketmektir.

ACI BİBER TÜKETİMİ VE DİĞER BAHARATLAR

Acı bibere yakıcı özelliği veren etken madde capsaicin metabolizma hızlandırmada çok aktif rol oynamaktadır. Uzmanların araştırmalarına göre acı biberin metabolizma hızını %25 oranında arttırdığı söylenmektedir. Bunun yanında yemeklerin vazgeçilmezi olan pul biber, kekik, kimyon gibi baharatlar da metabolizma hızını oldukça etkilemektedir.

YEŞİL ÇAY

Diyet listelerinin vazgeçilmezi olan yeşil çay tam bir antioksidan kaynağı olduğu için metabolizmayı hızlandırırken içerisinde bulunan kafein de ekstra bir katkı sağlar.

MERCİMEK

Protein ve lif açısından oldukça zengin olan mercimek hem tokluk hissi yaratır hem de vücudun protein ihtiyacını karşılayarak metabolizma hızının artmasında önemli bir rol oynamaktadırç

TARÇIN

Başlı başına doğal tatlı bir baharat olduğu için kan şekerini düzenleyen tarçın tokluk hissi yaratır ve sindirime yardımcı olur. Genelde çaylarda, sade veya salatalara kullanılarak tüketilir.

TAHILLAR

Metabolizma hızlandırmak ve diyet deyince akla ilk gelen şeylerden biri de şüphesiz yulaf ezmesi tarifleridir. Birçok çeşidi ve tarifiyle yulaf metabolizmayı hızlandıran önemli tahıllardan biridir. Günümüz diyet listelerinde sıklıkla kullanılan yulaf yağ yakımını hızlandırmada önemli bir etkendir. Bunun yanında çavdar ekmeği, tam buğday ekmeği, buğday, esmer pirinç de yararlı tahıllar arasında yer almaktadır.

TURUNÇGİLLER

Mandalina, limon, portakal gibi besinlerin c vitamini bakımından zengin oluşu ve aynı zamanda antioksidan özelliğe sahip oluşları metabolizmayı hızlandırmaya yardımcı olur. Bu besinler doğal şeker oldukları için insülin seviyesini de dengelerler.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.