Lif Deposu Gıdalar Hangileridir?

Lif Deposu Gıdalar Hangileridir?

Sağlık açısından vücut için gerekli olan lifli gıdalar, daha sağlıklı bir vücut için olmazsa olmazlardandır. Düzenli ve sağlıklı bir yaşam için gerekli olan lifli gıdaların hangileri olduğuna odaklanacağımız içeriğimizde bulunan tüm gıdalar

 

 

Sağlık açısından vücut için gerekli olan lifli gıdalar, daha sağlıklı bir vücut için olmazsa olmazlardandır. Düzenli ve sağlıklı bir yaşam için gerekli olan lifli gıdaların hangileri olduğuna odaklanacağımız içeriğimizde bulunan tüm gıdalar vücut için gerekli temel yapıları barındırmakta. İşte lif deposu gıdalar.

 

Bulgur

bulgurun-faydalari.jpg

Sofraların vazgeçilmez lezzetlerinden biri olan bulgur, taşıdığı lif özelliği ile vücut için gerekli besinlerden biridir. Karbonhidrat ağırlıklı olmasına rağmen lifli yapısından da yararlanabileceğiniz bulguru tüketerek vücut ihtiyacı için gerekli olan lif deposunu buradan karşılayabilirsiniz. Ayrıca iyi huylu kolesterolü de arttıran bulguru muhakkak fazla olmaması kaydı ile tüketmelisiniz.

 

Mercimek

Yine sofraların vazgeçilmez besinlerinden biri olan mercimekte lif deposu olarak bilinen besinlerden bir tanesi. İçerisinde bolca protein, fosfor ve demir bulunduran mercimek bunlara ek olarak lifte bulundurmakta. Bu özelliği sayesinde uzun süreli tokluk hissi veren mercimekte vazgeçilmez besinlerinizden biri olmalı.

 

Brokoli

800x420-brokolinin-faydalari-nelerdir-iste-brokolinin-yararlari-1538464947952.jpg

İç organlar için gerekli olan lifli gıdalar içerisinden brokolide bulunan lif suda çözülmeyen yapısı ile bilinmektedir. Mideye sağladığı faydalar ile oldukça sağlıklı bir besin olan brokoli tüketimi çocuklarda da başlamalıdır. Kaslar için de son derece gerekli olan yapı maddelerinden olan lif ihtiyacını brokoliden de ağlama şansınız bulunuyor.

 

Armut

Lif içeren gıdalar içerisinden en etkili olan besinlerden bir tanesi de armuttur. İçerisinde C ve K vitaminlerini de bol bulunduran armutta bulunan lifli yapı vücut için gerekli ihtiyacı karşılayacak düzeydedir. Tüketmeniz gereken meyvelerden biri olması gereken armut bu açıdan oldukça sağlıklı bir besindir.

 

Yulaf

İçerisinde lif bulunan tahıl ürünleri içerisinden akla ilk gelen yulaf bu özelliği ile muhakkak tüketilmesi gereken besinlerden bir tanesidir. Uzun süre tok tutmasıyla çok daha fazla tercih edilen yulaf adeta bir lif deposu kabul edilir. Sağlıklı kilo verme ve kilo alma gibi durumlarda da tercih edilen yulafı tüketmek oldukça faydalı olmaktadır.

 

Enginar

Antioksidan özelliği ile bilinen enginarın bir diğer özelliği yüksek dozda lif barındırmasıdır. Potasyum ve magnezyum gibi gerekli maddeler için depo olan enginar lif açısından da oldukça zengin bir besindir.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.