Kramp Nedir ve Sebepleri Nelerdir ? Zayıflamak İçin Nasıl Yürümeliyiz ?

Kramp Nedir ve Sebepleri Nelerdir ? Zayıflamak İçin Nasıl Yürümeliyiz ?

Krampların sık görüldüğü durumlar, önlemek için yapılabilecekler ve uygulanması gerekenlerden bahsediliyor ve zayıflamak için neler yapılabileceği ve nasıl yürüyüş yapılması gerekir.

Kramplar genel olarak bacak, kol ve sırt bölgelerinde oluşur. Bunun oluşma sebebi, aşırı egzersiz yapmak, adalelerimizin fazla zorlanması, kasların zorlanması, aynı pozisyonda uzun süre boyunca hareketsiz kalmak vardır. Bunların dışında şeker, böbrek, kalp damar rahatsızlığı bulunan kişilerde sıklıkla kramplar görülebilmektedir. Kalsiyum, potasyum, magnezyum vb. mineral eksikliklerinde kramplara sebebiyet verebilir. Hastalık veya mineral eksikliğinden kaynaklı kramplarda bir hekime başvurmak gereklidir.

Krampların Sık Görüldüğü Durumlar Şunlardır;

  • Yoğun egzersizler sebebiyle oluşan hücrelerindeki depo glikojeni tükenen insanlarda,
  • Hipertansiyon veya hamilelik gibi sebeplerle tuz ve potasyum kaybı yaşayanlarda,
  • Egzersiz öncesi ısınma hareketlerini yapmayan kişilerde,
  • Beslenmesinde potasyum ve kalsiyum bulunan gıdaları tercih etmeyenlerde bulunur.

Krampları Önlemek İçin Yapılabilecekler Şöyledir;

  • Başta ısınma hareketleriyle birlikte planlı ve dengeli bir şekilde egzersiz yapmaya dikkat ediniz. Düzenli yaptığımız egzersizler kasların kuvvetlenmesinde yardımcı olmaktadır. Egzersizlerden sonra bolca su tüketin.
  • Yeşil sebzeler, kurutulmuş meyveler, avokado, muz, domates gibi potasyum bakımından bol gıdaları sıkça tüketin. 
  • Kahve, kola, gibi kafeinli ve asitli gıdaları azaltıp, aşırı sigara ve alkol tüketmekten kaçının.
  • B grubundaki vitaminlerin bol olduğu tahıllı gıdalardan tüketmeye önem veriniz.
  • İnsan vücudundaki dengeyi sağlamak amacıyla bolca su tüketmeye dikkat etmek gerekir. Düzenli su içme alışkanlığı önemli ve günde en az 2,5 litre su içmeye dikkat ediniz.
  • Kas çekilmelerine karşı az yağlı süt ve doğal yoğurt tüketiniz.

Kramp Anlarında Uygulanması Gerekenler;

  • Kramp bölgesinde bulunan kaslara nazik hareketlerle ovuşturmak gerekir.
  • Kramptan etkilenen bölgeyi yavaşça germeye çalışın, bunu yapmak kasın rahatlamasında yardımcı olacaktır.
  • Kaslara yapılan masaj ve yanında da sıcak su uygulaması kasların gevşemesinde yardımcı olur.
  • Krampa sebep olan şey sıvı kaybı ise hemen bu eksikliğin giderilmesi gerekir.

Zayıflamak İçin Nasıl Yürümeliyiz ?

Araştırmalar sonucunda 18-30 yaş arasındaki insanların haftada en az 4 saatlik yürüyüş yapan kadınların, yapmayan kadınlara göre ilerideki hayatlarındaki 15 yılda kilo vermelerinde daha kolay olduğu ispat edilmiştir. Yürümek ise sadece ana konsantre bir egzersiz olmak ile kalmayıp, kişinin ileriki yaşlarındaki kilosunu kolaylıkla kontrol etmeye yardımcı olmaktadır.

Yürüyüşün Faydalı Olması İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler;

  • Düzenli yapmak gerçekten önemlidir. Haftada, yürümek için belirlediğiniz vakit kaç saat ise, bunu her güne eşit olarak bölebilir ya da belirlenen 4-5 günde aynı saatte ve aynı uzunlukta tutmak yardımcı olabilir. Hafta içi günler müsait ise, Pazartesi ve Pazar günlerini boş bırakarak, Salı, Çarşamba, Perşembe, Cuma ve Cumartesi günleri ortalama belirlediğiniz dakikalık yürüyüşler ile yapılabilir.
  • Tempoyu ayarlamaya dikkat edin. Yürüyüşün düzenli olması kadar nasıl bir tempoda olduğuda çok önemlidir. Uzun zaman boyunca yürüyüş ya da koşu yapmadıysanız kaslarınızın bir anda yoğun tempoya ayak uydurması beklemeyiniz. Bu beklenti kaslarınız tamamen çökmesine neden olabilir. Bu yüzden başta ilk olarak yavaş tempoda yürüyüş yapmak gerekir. Yürüyüşe başlamadan önce kasların ısıtılması gerekmektedir. Yaklaşık 10-15 dakikada yavaş bir tempoda yapılan yürüyüşten sonra hızlı bir tempoya geçilebilir.
  • Dengeli koşmalısınız. Koşarken vücudunuzu dengede tutmanız gerekir. Düzgün ve rahat adımlar ile tempo tutturmaya çalışın. Dengenizi bozabilecek dış etmenlere dikkat etmeniz gerekir.
  • Ağırlık kullanmak iyi gelecektir. Yürüyüş sırasında üstünüzdeki fazladan kilolar kalorilerin daha hızlı yakılmasında yardımcı olur. Sırt çantası ya da bel bölgesine konulacak ağırlıklar faydalı olacaktır. Kol ya da bacak bölgelerine ağırlık konulması zarar verebilir bu yüzden tavsiye edilmez çünkü yürüyüş yaptığınız sırada duruşunuzun bozulmasına sebebiyet verebilir.
  • Kararlı olmak önemlidir. Açık havada ya da koşu bandında olsun, kararlı olmanız önemlidir. Siz kararlı olduğunuz sürece vücudunuz da zamanla size uyum sağlayıp kilolara veda etmeye hazırlanacaktır.
  • Hedef koymayı unutmayın. Yürüyüş yaptığınız günler arttırdıkça enerjinizin de arttığını hissedeceksiniz. Bu nedenle her seferinde kendinize daha büyük bir hedef koyun ve onu başarmak için çalışın.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.