Kışın Tüketilmesi Gereken Besinler! Antioksidan Etkileri İle..!

Kışın Tüketilmesi Gereken Besinler! Antioksidan Etkileri İle..!

Kış ayları hastalıklar ile dolu dönemlerdir. Bu dönemde bütün virüsler hareketlenmeye ve mutasyon geçirerek canlıları hata etmeye başlar. Yaz aylarında polenler ile savaş halinde olan bağışıklık sistemini güçlü tutmak

 

 

Kış ayları hastalıklar ile dolu dönemlerdir. Bu dönemde bütün virüsler hareketlenmeye ve mutasyon geçirerek canlıları hata etmeye başlar. Yaz aylarında polenler ile savaş halinde olan bağışıklık sistemini güçlü tutmak ve antioksidan etki ile virüslere karşı savunma hazırlığında olmak oldukça önemlidir. Bu içerikte bahsedeceğimizi bazı besinler antioksidan etkileri ile kış aylarında muhakkak sürekli tüketilmelidir. İşte o besinler.

 

Bitter Çikolata

bitter-cikolatanin-faydalari-nelerdir-gunde-150-gram-bitter-cikolata-yersek-1548155027-8601.webp

Antioksidan etkisi ile ön plana çıkan bitter çikolata hem tatlı ihtiyacınızı giderecek hem de vücut savunmanızın virüslere karşı etkili olmasını sağlayacak. Çikolata sevenlerdenseniz tercihinizi bitter çikolatadan yana yapın ve daha sağlıklı bir kış mevsimi geçirin.

 

Sıfır Kolesterol Ceviz

Antioksidan etkisinden faydalanacağınız bir diğer besin de cevizdir. Sıfır kolesterol bulunduran ceviz omega 3 açısından oldukça zengin. Kış aylarında görülen birçok hastalığa karşı mükemmel bir savunma sunan ceviz bağışıklık sisteminizi oldukça güçlendiren besinlerden bir tanesi. Muhakkak özellikle kış aylarında düzenli ceviz tüketmeye çalışın.

 

Meksika Fasulyesi

9627300298802.jpg

Fasulyelerin tüm çeşitleri antioksidan özelliğe sahip olsa da Meksika fasulyesi bu açıdan çok daha zengin bir besindir. Kış aylarında kullanmanız tavsiye edilen bu besin, kemiklerin güçlenmesini sağlayarak, vücut direncinizi en üst seviyeye çıkarmakta.

 

Kuru Üzüm

Kış aylarında çerez ve ara atıştırma şeylerini bırakarak onların yerine kuru üzüm ekleyin. Antioksidan deposu olan kuru üzüm kış aylarında yine sizi tüm hastalıklara karşı koruyarak sağlıklı olmanızı sağlayacaktır. Ayrıca enerji verici özelliği sayesinde de vazgeçilmez besinlerden biri olan kuru üzümün bu faydasından da yararlanabilirsiniz.

 

Böğürtlen

İçerisinde bolca doğal antioksidan bulunan böğürtlen yine kış aylarının vazgeçilmez besinlerinden bir tanesi. Beyin ve sinir sorunlarına karşı da tüketilmekte olan böğürtlen, hafızanın daha iyi çalışmasına etki eder.

 

Brokoli

Kansere karşı etkili olduğu uzmanlarca açıklanan brokoliye ön yargılarınızı durdurup tüketmeye başlayın. Antioksidan etkisi ile de ön plana çıkan brokoli kış mevsiminde en büyük vücut destekçiniz olacaktır. Özellikle çocukların bol bol tüketmesi gereken brokoliyi muhakkak haftalık olarak bir veya iki kez yemek olarak tüketmeye çalışın.