Ketojenik Diyet İle 1 Haftada 3 Kilo Ver

Ketojenik Diyet İle 1 Haftada 3 Kilo Ver

Son dönemde oldukça popüler olan, hızlı ve sağlıklı kilo vermeye yarayan ketojenik diyet hakkında her şey.

Son zamanlarda çok popüler olan ketojenik diyet, yani keto diyeti olarak da bilinen beslenme biçimi, hızlı ve sağlıklı bir şekilde kilo vermek isteyen insanların en çok tercih ettiği diyetlerden birisi. Sağlıklı yollar ile hızlı kilo vermeye yarayan bu diyet çok konuşulmakta. Ketojenik diyet nedir? Nasıl uygulanır? Bu soru işaretlerinin tamamı için ketojenik diyet hakkındaki araştırmalara bir göz atalım.

Keto Diyeti ve Ketojenik Beslenme Nedir?

Ketojenik beslenme ve keto diyeti diğer diyetlere oranla hem daha hızlı hem de daha kolay kilo vermeyi sağlayan bir beslenme modelidir. Vücudumuz depoladığı enerjiyi harcarken öncelikle karbonhidrat, sonra yağ ve en son olarak da proteinlerden yakmaya başlar. Ketojenik diyet uygulandığında ise vücudumuzun ilk sırada karbonhidrat yerine yağlardan yakması amaçlanır. Peki bu yağlar nasıl enerjiye dönüşür?

Vücudumuzun temel enerji kaynağı glikozdur. Şekerin en basit hali olan glikoz, karbonhidratların da yapı taşı olarak bilinir. İnsan vücudunun enerjiye dönüştürmek için kullandığı en kolay besin maddesi glikozdur. Ancak glikoz kullanıldığında insülin seviyesi artar ve açlığa neden olur. Böylelikle insülin seviyemiz ne kadar yükselirse vücudumuzdaki şeker dengesi aynı oranla bozulur ve açlık hissi oluşur. Açlık hissi oluştukça vücudumuz karbonhidrat tüketmeye eğilim gösterir ve bu döngü sürekli tekrar eder. Bunun sonucunda ise fazla glikozlar vücudumuzda yağ olarak depo edilir. Tam bu noktada ise ketojenik diyet bizlere fayda sağlamaya başlıyor. Ketojenik beslenme modeli, karbonhidrat tüketimini minimuma düşürerek metabolizmamızın enerji kaynağını depolanan glikozları yağa dönüştürerek karşılamayı amaçlar.

Ketojenik Beslenerek Yağ Yakmak

Ketojenik beslenme modelini diğer diyet ve beslenme modellerinden ayıran en önemli husus, bol miktarda sağlıklı yağ tüketmektir. Bol yağ tüketmek çoğu zaman insanların kafasında soru işareti yaratsa da bolca sağlıklı yağ tüketerek yağ yakmak oldukça mümkün. Aynı zamanda protein tüketimini yeterli seviyede tutup, karbonhidrat tüketimini neredeyse yok denecek kadar minimum seviyeye indirmek bu beslenme modelinin en önemli özellikleridir. Böylelikle beden, enerji üretimi için her zaman kullandığı glikoza başvuramadığından dolayı kaynak olarak yağları harcamaya yönelir. Bu duruma ‘ketosis’ ismi verilir. Ketosis meydana gelen vücutta karaciğer, keton adı verilen bir madde üretmeye başlar. Bu keton maddeleri hücrelerimiz için enerji kaynağı haline geliyor ve keto diyetinin diğer diyetlerden farklı olan faydaları çalışmaya başlıyor.

Ketojenik Beslenmenin Faydaları Nelerdir?

  1. Kilo Vermek

Keto diyet, kısa zaman içerisinde yağ yakarak kilo vermeyi hedefleyenler için en iyi beslenme programıdır. Ketosis durumuna geçen vücut, enerji kaynağı olarak vücudumuzdaki istenmeyen yağları hedef alıyor ve bu yağlar kısa zaman içinde yakılmaya başlıyor. İnsülin seviyesi de daha düşük seyrettiği için vücudumuz tam olarak yağ yakma makinesine dönüşüyor. Bu diyete baştan sonra sadık kalanlar yüksek verim almıştır.

  1. Şeker Seviyesi

Ketojenik beslenme vücudumuzdaki şeker miktarını en aza indirdiği için vücudumuz ihtiyacından fazla glikoz üretemiyor ve kan şekeri ideal seviyesine ulaşıyor. Ancak bu noktada diyabet ve şeker hastalarının bu diyeti tercih etmenden önce mutlaka doktorlarına danışmalarında fayda var.

  1. Enerjik Hissetme

Vücudumuz enerji kaynağı olarak şekeri tercih ettiğinde fazla glikozu yağ olarak depoluyor ve bu fazla yağlar artık enerji olarak kullanılamıyor. Bu yüzden kısa bir süre sonra vücudumuzda yeniden enerji ihtiyacı yaşanıyor ve bitkinlik oluşuyor. Karbonhidratlar ise şeker seviyemizi aniden yükseltiyor ve şeker seviyemiz düştüğünde yine yorgunluk oluşuyor. Ancak ketojenik beslenme modelinde enerji kaynağı olarak yağlar tercih edildiği için böyle bir durum söz konusu olmuyor ve enerjimizin arttığı görülüyor.

  1. Kontrollü İştah

Vücudumuz enerji kaynağı olarak glikoz kullandığında şeker seviyemiz yine anlık olarak yükselip anlık olarak düşüyor. Bu durum beraberinde sürekli acıkmayı ve yorgunluğu getiriyor. Ancak keto diyetinde yeterli miktarda protein tüketildiğinde bu durum da karşımıza çıkmıyor. Böylelikle iştahımız dengeli bir hale geliyor.

Ketojenik Diyet Uygularken Menümüzde Neleri Tercih Etmeliyiz?

Ketojenik diyet programında hayvansal besinler ile ilgili herhangi bir sınırlama yapılmazken, karbonhidrat barındıran tüm besinler için ciddi bir sınırlama yapılır. Aynı zamanda sağlıklı yağ tüketimini de tüketmek şiddetle tavsiye edilir. Örnek olarak protein ağırlıklı ve sağlıklı yağlar ile lezzetlendirilen salatalar tercih edebiliriz.

Ketojenik Beslenme Planı

Her diyette olduğu gibi keto diyette de tüketilmemesi gereken besinler yer alıyor. Bu diyet özellikle karbonhidrat tüketimi konusunda oldukça acımasız. Vücudumuzun ketosis haline geçebilmesi için karbonhidrat seviyemizi minimuma indirmemiz gerekiyor. Bu noktada karbonhidrat olarak sadece sağlıksız olarak bilinen, fastfood gıdalar, abur cuburlar ve tatlıları düşünmeyin. Sağlıklı olarak bilinen karbonhidrat kaynaklı besinleri de tüketmemek gerekiyor. Ancak bedenimiz ketojenik beslenmeye alıştıktan sonra karbonhidrat isteği ortadan kalkıyor. Bununla birlikte keto diyeti uygularken, meyveleri, tahıl ve nişastayı da hayatımızdan çıkartıyoruz. İsterseniz bu diyeti uygularken neleri tüketip, nelerden uzak durmamız gerektiğine detaylı bir göz atalım.

Keto Diyette Neler Yiyebiliriz?

  • Et ve et ürünleri: Tavuk, hindi, koyun, dana vb.
  • Deniz ürünleri: Tüm balık etleri, midye, ahtapot, kalamar, istiridye vb.
  • Yumurta
  • Yeşil Yapraklı Sebzeler: Ispanak, pazı, roka, tere, lahana vb.
  • Toprak Üstü Yetişen Sebzeler: Brokoli ve karnabahar
  • Badem
  • Fındık
  • Sarımsak
  • Avokado
  • Böğürtlen
  • Yaban Mersini
  • Karadut
  • Frambuaz
  • Zeytinyağı
  • Hindistan Cevizi Yağı
  • Bitter Çikolata ( Kakao seviyesi en düşük p)

Keto Diyette Neler Yenmez?

  • Şeker: Basit şeker içeren paketli ürünlerle birlikte, bal, pekmez, reçel vs.
  • Meyve: Belirttiğimiz meyveler dışındaki meyveler yüksek karbonhidrat içerdiğinden dolayı tüketilmemelidir.
  • Baklagiller: Mercimek, kuru fasulye, nohut vb.
  • Kökler: Patates
  • Tahıllar: Pirinç, buğday, yulaf, mısır, çavdar, arpa vb.

Ketojenik Diyet Nasıl Uygulanır? Uygulayacak Olanlara Ufak Tavsiyeler

1- Karbonhidrat Seviyenizi Minimuma İndirin

Gün içerisinde hangi şartlarda olursa olsun karbonhidratı 20 gramdan fazla tüketmeyin.

2- Yeterli Miktarda Protein Tüketimi

Vücudumuz fazla miktarda olan proteini de glikoza dönüştürebiliyor. Bu yüzden proteini de yeterli seviyede tutmakta fayda var.

3- Sağlıklı Yağları Tüketmekten Çekinmeyin

Ketojenik beslenme modelinin en önemli noktası budur. Yağ tüketerek yağ yakacağımız için beslenme listesinde belirttiğimiz sağlıklı yağları tüketmekten korkmayın.

4- Bol Bol Su İçmeyi İhmal Etmeyin

Vücudumuzun yağ yakabilmesi için mutlaka bol bol su içmemiz gerekir. Susuzluk yaşayan bir vücut, yağ yakmayı durdurur. Bu yüzden su içmeyi ihmal etmeyin ve vücudunuzun ihtiyacı kadar su aldığından emin olun.

5- Atıştırmaktan Uzak Durun

Vücudumuz ufak dahi olsa yediğimiz her şey için insülin salgılıyor. Bu yüzden ara sıra ağzımıza attığımız atıştırmalıklar insülin seviyemizin dengesini bozabilir. Mümkün olduğunca öğün aralarında atıştırmaktan uzak durun.

6- Aralıklı Oruç Uygulayın

Öğünlerinizi tüm güne yaymak yerine kendinize bir zaman dilimi oluşturun. Örneğin günün 8 saatlik diliminde öğünlerinizi tamamlayın ve 16 saat oruç tutun. Uyku saatinizi de 16 saatlik dilime katmanız sizin için daha kolay olacaktır.

7- Egzersiz Yapmayı Unutmayın

Vücudumuz ketojenik beslenme şekli ile yağ yakmayı maksimum seviyeye çıkarmışken, buna ek olarak günde yarım saat ufak tefek egzersizler yapmak kilo kaybetmenize çok iyi destek sağlayacaktır.

İlgili Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.