Kemik Sağlığı Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Kemik Sağlığı Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Kemik sağlığı açısından çocukluk ve ergenlik dönemi oldukça önemlidir. Bu dönemde yapılan doğrular ve yanlışlar kemik sağlığını büyük oranda etkiliyor. Ancak her yaşta kemik sağlığını korumak için yapılabilecek aktiviteler bulunuyor.

Kemik Sağlığını Etkileyen Faktörler Nelerdir?

Kemiklerin sağlığını korumak ve sağlıklı bir şekilde gelişimini sağlamak için her yaşta dikkat edilmesi gereken noktalar bulunuyor. İşte kemik sağlığına etki eden bazı noktalar.

-Fiziksel Aktivite

Gün içinde yeterli seviyede fiziksel aktivite ve egzersiz yapmayan kişilerde, fiziksel aktivite yapan kişilere göre daha fazla kemik erimesi görülmektedir. Kemik sağlığını güçlendirmek için mümkün olduğunca fiziksel aktivite yapılması gerekiyor.

15558873320-83413600.jpg

-Kalsiyum Tüketimi

Kemiklerin güçlü ve sağlıklı olması için bol bol kalsiyum tüketilmelidir. Vücuda yeteri kadar kalsiyum alınmadığı zamanlarda kemiklerin yoğunluğu azalmakta ve kırılmaya daha müsait hale gelmektedir. Ayrıca kemik kaybı gibi sağlık sorunlarının da görülme olasılığı artıyor.

kalsiyum-calcium-besin-yemek-7.jpg

-Alkol ve Tütün Kullanımı

Araştırmalardan elde edilen sonuçlar, tütün kullanımının kemiklerin zamanla güç kaybetmesine, dayanıksızlaşmasına ve zayıflamasına neden olduğunu gösteriyor. Yine aynı şekilde günlük 1 bardaktan fazla ve düzenli olarak tüketilen alkol de kemik erimesi riskini arttıran başlıca etkenlerden. Alkol oranının erkeklerde 2 bardak olduğu belirtiliyor.

tutun-ve-alkol-imalati-uretimi-ticareti-ile-alakali-2020-zamlari-aciklandi.jpg

-Cinsiyet

Kadınlarda erkeklere göre daha az kemik dokusu bulunmaktadır. Bu durum da kadınlarda kemik hastalığı görülmesi riskini arttırmaktadır.

unnamed.jpg

-Boyut

Vücut kitle endeksi 19’un altında olan ve ufak yapılı bireylerde daha az kemik kitlesi bulunmaktadır. Bundan dolayı bu kişilerde yaşın ilerlemesi ile birlikte kemik kaybına yatkınlık giderek artmaktadır.

uw5gbtww.jpg

-Yeme Bozuklukları

Blumia ve Anoreksiya gibi yeme bozukluğu olan bireylerde kemik erimesi yaşanma ihtimali oldukça yüksek. Buna ek olarak çölyak hastalığı, mide küçültme hastalığı ve Cushing hastalığı da vücuttaki kalsiyum miktarını düşürmekte ve kemik sağlığını tehdit eder hale gelebilmektedir.

yeme-bozukluklari.jpg

Kemik Sağlığını Desteklemek İçin Yapılabilecekler

-Kalsiyum Tüketimini Artırmak

18 yaşından büyük olan bireylerin günlük 1.000 mg kalsiyum alması gerekiyor. Süt ve süt ürünleri, lahana, brokoli, badem, soya ürünleri ve somon kalsiyum bakımından oldukça zengin gıdalardır.

kalsiyum-bakimindan-zengin-olan-bes-abrt-cover.jpg

-D Vitamini Alımını Artırmak

Vücut kalsiyumu emebilmek için D vitaminine ihtiyaç duymaktadır. 19-70 yaş arasındaki bireylerin günlük 600 Ius D vitamini dozuna ihtiyaç duyduğu belirtiliyor. Yağlı balıklar, yumurta, mantar ve güneş ışığı en büyük D vitamini kaynaklarıdır.

152918.jpg

-Fiziksel Aktiviteyi Artırmak

Kemik sağlığının arttırılmasında ağırlık egzersizleri oldukça önemlidir. Yine koşu, yürüyüş ve bisiklet gibi egzersizler de iskelet sağlığının korunması açısından önem arz ediyor. Fiziksel aktiviteler kemik oluşumunu desteklemektedir.

yuruyus-1-gidahatti.jpg

-Protein Tüketimini Artırmak

Kemiklerin en az yüzde 50’si proteinlerden meydana gelmektedir. Bundan dolayı yeterli seviyelerde protein alımı yapmak kemik sağlığının korunması açısından son derece önemlidir. Ancak aşırı miktarda protein almak kalsiyum emilimini olumsuz yönde etkilemektedir, aşırıya kaçılmadan tüketilmesinde fayda var.

fazla-protein-tuketmek-zararli-mi.jpg

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.