Kasım Ayı Sebze ve Meyveleri Nelerdir?

Kasım Ayı Sebze ve Meyveleri Nelerdir?

Hava soğudukça bağışıklık sistemini desteklemek için gün içinde sebze ve meyve tüketmek giderek daha önemli hale geliyor. Her gün en az beş farklı sebze ve meyve yemeye özen gösterin.

Hava soğudukça bağışıklık sistemini desteklemek için gün içinde sebze ve meyve tüketmek giderek daha önemli hale geliyor. Her gün en az beş farklı sebze ve meyve yemeye özen gösterin. 

Portakal 

Portakal, vücudun hastalıklara karşı savunma mekanizmasını güçlendirmeye yardımcı olan C vitamini açısından zengindir. Portakal ayrıca B vitamini, potasyum, kalsiyum ve magnezyum içerir. Ayrıca yüksek potasyum içeriği kan basıncını dengelemeye yardımcı olur. İçerdiği vitamin ve antioksidanlar sayesinde yaraların daha hızlı iyileşmesini sağlar. Hesperetin, kan kolesterol seviyelerini dengelemeye yardımcı olan portakaldaki en önemli flavonoiddir. Ayrıca günlük lif ihtiyaçlarınızı karşılamaya yardımcı olur. Ancak portakal suyu içmeyin ve dikkatli yemeyin. 

Az önce söylediğimiz gibi, daha fazla lif ve vitamin almak için meyve suyu yerine portakal tüketmeye dikkat edin. 1 orta boy portakalı ortalama 1 meyve olarak düşünebilirsiniz. Badem veya fındık ile ara öğün olarak kullanabilirsiniz. Ispanak salatasına portakal dilimleri ekleyebilirsiniz. Bu nedenle portakal C vitamini ıspanaktaki demirin emilimini artırabilir. 

Karnabahar 

Karnabahar kışın en sevilen sebzelerden biridir. C vitamini ve folik asit, B5 vitamini, B6 vitamini ve potasyum ve manganez içerir. Lif bakımından yüksektir ve kalorisi düşüktür. 100 gramında 25 kalori içerir. 100 gram karnabahar günlük C vitamininin ortalama %77'sini, folik asidin %14'ünü ve diyet lifinin %10'unu karşılayabilir. 

Indol, bioflavonoids ve diğer maddelerin antikanser etkisine sahiptir. Uzun süre pişirmek onu lapa haline getirecek ve kükürt içeren bileşenleri açığa çıkaracağı için istenmeyen koku ve acılık üretecektir. Karnabaharı buharda pişirip zeytinyağı ve limonla yiyebilirsiniz. Kaynattıktan sonra wonton, yoğurt ve sos gibi yenebilir. Dilerseniz karnabahar pilavı tüketerek menünüze sağlıklı bir şekilde renklendirebilirsiniz. 

Kereviz 

Güçlü bir antioksidan olan kereviz, vücudun bağışıklık sisteminin korunmasında önemli bir rol oynar. Çok fazla A, K ve C vitamini içerir. Ayrıca potasyum ve folik asit gibi mineraller açısından zengin olup, lifli yapısı sayesinde bağırsak sağlığının iyileşmesine ve stabil çalışmasına yardımcı olur, antibakteriyel özelliği sayesinde vücutta iltihaplanmayı önler. Bu lezzeti beğenmeseniz bile faydalarını göz önünde bulundurun ve bu yıl Kasım ayında mutlaka tüketin. 

Pırasa 

Pırasa kolesterolü düşürebilir, kronik hastalık riskini azaltabilir ve demir eksikliğine iyi gelir. Düşük kalorisi vücudunuzun gerçek dostudur. E, C, A ve K vitaminleriyle birlikte potasyum, kalsiyum, demir ve magnezyum gibi faydalı ve önemli mineralleri de içerir. Kan dolaşımını düzenlemeye yardımcı olur ve idrar söktürücü işlevi vardır. Çiğ veya pişmiş pırasa yiyebilir ve kıştan önce vücudunuzu hastalıklardan koruyabilirsiniz. 

Ispanak 

Ispanak, bağışıklık sistemini güçlendiren ve birçok farklı alanda vücuda fayda sağlayan koyu yeşil yapraklara sahiptir. Ispanak kalsiyum, magnezyum, demir, potasyum, çinko folik asit, K, A ve E vitaminlerini içerir; metabolizmayı hızlandırabilir, cildinizi ve derinizi güzelleştirebilir, kanser ve astım gibi hastalıkları önleyebilir, kan basıncını dengeleyebilir, kemik ve göz sağlığını yüksek oranda iyileştirebilir. Zeytinyağı, limon ve çeşitli mevsim sebzeleri ile karıştırılmış lezzetli bir ıspanak salatası, diyetinizi daha sağlıklı hale getirebilir. 

Balkabağı 

A vitamini yönünden zengin turuncu renkli antioksidan içeren bir besindir. Kabak, A, B2, C ve E vitaminleri deposu olmasına rağmen, %94'ü su olduğu için neredeyse hiç kalorisi yoktur, bu nedenle bağışıklık sistemini güçlendirebilir ve organ sağlığını koruyabilir. Antioksidan özellikleriyle kalbinizin ve beyninizin parlaklığını geri kazanmanıza yardımcı olabilir. 

Lahana 

Lahana, tüm çeşitlerin en besleyici sebzelerinden biri olduğu için önemli bir besindir. Lahananın içerdiği C vitamini, beta-karoten, flavonoidler ve polifenoller vücudun yenilenmesine ve güçlenmesine yardımcı olur. Ayrıca lahananın antienflamatuvar özellikleri enfeksiyonu veya kronik hastalıkları önleyebilir. K1 vitamini açısından zengin olması, organ sağlığının korunmasına yardımcı olabilir ve lahana, güçlü bir kalbin sırrını sağlayan sebzelerden biridir. Lahanadan sıkılmamalısınız çünkü lahanagillere ait birçok sebze var. 

Greyfurt 

Greyfurt, insanlara doğrudan bir sağlık duygusu verir. Kasım ayında en faydalı meyvelerden biridir. Orta boy greyfurtların sadece yarısı günlük C vitamini ihtiyacınızın %64'ünü karşılayabilen C vitamini içerir. Bu çok iyi bir orandır. Kötü kolesterolü düşüren, kilo vermeyi destekleyen, organ sağlığını koruyan ve metabolizmayı geliştiren greyfurt, aynı zamanda sonbahar aylarında grip ve soğuk algınlığına karşı son derece etkili bir meyvedir. 

Nar 

A, C ve bazı B vitaminlerini bolca içeren nar; kalsiyum, demir ve potasym açısından çok zengindir. Kolesterol ve şekeri dengelemeye yardımcı olmanın yanı sıra, anti-inflamatuar etkileri de vardır ve Alzheimer hastalığı ve kanser gibi ciddi hastalıkları önlemeye son derece yardımcı olur. 

Hafızanızı güçlendirmek, enerjinizi artırmak ve vücudunuzu daha iyi geçireceğiniz bir kışa hazırlamak istiyorsanız, Kasım ayı sebze ve meyvelerinden olan nar yemeniz faydalı olacaktır. 

Kasım Ayında Sebze ve Meyve Alırken Dikkat Etmeniz Gerekenler 

Marketten veya pazardan sebze ve meyve alırken iri ve parlak meyveler seçmeyin. Küçük, temiz yiyecekler seçin. Ayrıca parçalarının çürük, kırışıksız, sulu ve geleneksel şekilde kendine has kokusunu kaybetmemiş olmasına dikkat ediniz. Yeşil yapraklı sebzelerin ve bitkilerin yaprakları zengin ve canlıdır; yumruları olmayan, yeşile dönen ve benekli patatesleri tercih edin.  

Sıvı dengesini korumak için Kasım ayında doğru miktarda su tüketmeyi unutmayın. Bunun için fazlaca su bulunduran portakal gibi meyveleri tercih edebilirsiniz. 

Mevsiminde Meyve ve Sebze Tüketmenin Önemi 

Geçmişte, bugün olduğu gibi her zaman meyve ve sebze bulunmazdı. Her besinin bir mevsimi var. Artık hemen her mevsim her çeşit meyve ve sebze tezgahta bulunabilir. 

Mevsiminde yetişen sebze ve meyveler daha lezzetli ve sağlıklıdır. Doğal olarak büyüdükleri ve olgunlaştıkları için vitamin ve mineral yönünden zengindir ve tadı daha iyidir. Ayrıca fiyat olarak daha ekonomiktirler. 

Mevsiminde yetiştirilen sebze ve meyveler daha yüksek besin değerine ve daha yüksek besin özelliklerine sahiptir. Örneğin, kışın ve yazın toplanan ıspanak arasında C vitamini içeriğinde üç kat fark bulundu. Öte yandan yerel ürünler uzaktaki ürünlere göre daha taze ve daha canlıdır. 

Unutulmamalıdır ki her mevsim toprağa, havaya ve değişen iklim şartlarına göre insan vücudunun farklı ihtiyaçları ortaya çıkacağı için doğanın mükemmel uyumunu bozmamalıyız. 

Öneri: Mevsimine göre sebze ve meyveleri konserve yapabilir ve buzdolabında saklayabilirsiniz. Bu sayede istediğiniz zaman mevsim sebzeleri ve meyveleri yiyebilirsiniz. 

Sebze ve Meyveler Nasıl Muhafaza Edilmeli? 

Yiyecekleri buzdolabına düzgün bir şekilde koymaz ve uygun şekilde saklamazsak, bunlar hızla bozulacak ve sağlığımızı tehlikeye atacaktır. Buzdolabının kullanımını maksimuma çıkarmak ve yiyeceklerin tazeliğini daha uzun süre korumak için bu ipuçlarına dikkat etmelisiniz. 

Sebzeler genellikle torbalarda paketlenir. Bununla birlikte, poşetten sebzelere sürekli bir plastik geçiş vardır. Bu nedenle sebzeleri ambalaj poşetinden boşaltmak ve buzdolabına koymak en iyisidir. Buzdolabı kapısı en sıcak kısımdır ve sıcaklık değişikliklerine en duyarlı olan kısımdır. Gıdaları soslar, reçeller ve meyve suları gibi koruyucularla birlikte saklayın. 

Meyve ve sebzeleri yan yana koymayın. Çünkü bazı meyveler etilen gazı üretir ve bu da yakındaki sebzelerin daha hızlı bozulmasına neden olabilir. Sebzeleri ve meyveleri buzdolabında delikli kaplarda saklayabilirsiniz. Neredeyse bütün sebze meyve türleri buzdolabında saklanmalıdır. Ancak bazıları oda sıcaklığında daha iyidir. Patates, domates, sarımsak ve soğan, soğutulmaması gereken sebzelerdir. Bu sebze ve meyveler, doğrudan güneş ışığından uzak, havalandırmalı delikli kaplarda saklanmalıdır.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.