Karın Kasını Geliştirmek İçin En Etkili 7 Hareket

Karın Kasını Geliştirmek İçin En Etkili 7 Hareket

Vücutta en zor şekillendirilen ve eritilen kaslar karın bölgesin yer alan kaslardır. Özellikle yanlış beslenme ve hareketsiz yaşam karın bölgesinin yağlanmasına sebep olmaktadır.

Karın bölgesinde oluşan yağlardan kurtulmanızı sağlayacak en etkili önerileri sıraladık. Düzenli beslenme ve düzenli bir şekilde egzersiz yapma karın bölgenizdeki yağların erimesine yardımcı olacaktır.

1- Mekik

Karın kası yapmak için evde yapılacak en kolay hareketlerin başında mekik çekmek geliyor. Daha sıkı bir görüntü, düz bir karın ve baklavalar için mekik olmazsa olmazlardandır. Mekik hareketini yaparken karın kaslarının yanında, bel, yan karın ve kalça kasları da çalışmaktadır. Bel bölgesinin incelmesi ve daha güzel bir görünüme kavuşması mekik hareketi tercih edilebilir.

mekik-nasil-cekilir.jpg

2- Ters Mekik

Mekik hareketi sırasında ayaklarınızı havaya kaldırmanız harekete zorlaştıracaktır ve bu sırada alt karın kaslarınız çalışmaya başlayacaktır. Ayaklarınızı sabit bir cismin altına sıkıştırarak mekik hareketini yapmaya başlarsanız, karın kaslarınız daha fazla yanmaya başlayacaktır. Ancak boynunda, sırtında ve belinde rahatsızlık çekenlere mekik hareketi tavsiye edilmemektedir. Bu kişiler squat hareketi ile bel ve karın kaslarını güçlendirebilirler.

tumblr-inline-oo72cpzfxt1rmy2wn-1280.jpg

3-Plank

Duruş olarak şınav hareketi ile oldukça benzeyen bu hareket, ellerin değil dirseklerin üzerinde durularak yapılmaktadır. Baş aşağı bakacak şekilde, sırt ve karın gergin bir şekilde mümkün olduğu kadar beklemektir. Bu hareket sayesinde bel ve karın kasları direnç kazanmaktadır. Plank hareketi, düz bir karına sahip olmak isteyen kişilerin yapması gereken temel hareketlerden bir tanesidir.

simsiki-bir-core-bolgesi-icin-plank-1.jpg

4-Bisiklet Mekik

Yattığınız yerden bisiklet pedalı çevirir gibi bacaklarınızı hareket ettirerek bu hareketi gerçekleştirebilirsiniz. Sırtınızı zemine iyi yasladığınızdan emin olun, hareket esnasında ellerinizi de ensenizin arkasında kenetleyin. Hareket sırasında kollar ve bacaklar çapraz bir şekilde hareket etmelidir. Bu hareket ile üst ve orta kaslarınızı yoğun bir şekilde çalıştırabilirsiniz.

bicycke-kicks.jpg

5-Tırmanma Hareketi

Tırmanma sporu ile uğraşan sporcuların karın kasları oldukça güçlüdür. Buradan hareketle tırmanma hareketinin karın kaslarını güçlendiren en etkili hareketlerden birisi olduğunu söyleyebiliriz. Hareketi yapmak için, ellerinizi omuz genişliğinde açarak yere koyun, sırtınız düz bir pozisyonda olsun ve bacaklar dizlerden kırık ve bir bacak geride olarak tıpku 100 metre koşucularının pozisyonunda durulur. Öndeki bacak geri çekilir, arkadaki bacak öne atılır.

twisted-mountain-climbers-001.jpg

6-Rus Twisti

Hareketin temeli alt veya üst bedenden birisi sabit tutulurken diğerinin salınım yapması mantığına dayanmaktadır. Ancak vücut salınım hareketi sırasında gereğinden fazla esnemekte ve sağlıklı omurlarda dahi sorunlar yaşanabilmektedir. Rus Twisti’nin yapılması öneriliyor, bacakların hafif kaldırılması ve ağırlık kullanılarak bu hareket gerçekleştirilebilir. Bu hareketle karın kaslarınızı çalıştırabilirsiniz.

102-russian-twist-hareketi.jpeg

7-Squat

Bu hareket, bacakların omuz genişliğinden birazcık daha geniş açılması ve çömelip kalkılması şeklinde yapılmaktadır. Kişi kendi vücut ağırlığı ile başlangıç yapabilir, ilerleyen dönemlerde vücut ağırlığı hafif gelirse farklı kilolarda ağırlıklar tercih edilebilir. Birçok sporcu sadece squat hareketi ile karın kası yaptığını iddia ediyor.

squat-hareketleri-3.jpg

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.