Kaliteli Uyku İçin 8 Öneri!

Kaliteli Uyku İçin 8 Öneri!

Kaliteli uyku ile kişinin sağlıklı, ruhen iyi olması paralel şeylerdir. Bu sebeple kaliteli uyumak oldukça önemlidir. Kaliteli uykudan kasıt iyi ve verimli bir uykudur. Bu içerikte size 8 öneri ile kaliteli bir uykunun sırlarını veriyoruz.

 

 

Kaliteli uyku ile kişinin sağlıklı, ruhen iyi olması paralel şeylerdir. Bu sebeple kaliteli uyumak oldukça önemlidir. Kaliteli uykudan kasıt iyi ve verimli bir uykudur. Bu içerikte size 8 öneri ile kaliteli bir uykunun sırlarını veriyoruz.

kaliteli-bir-yasam-icin-kaliteli-uyku-sart-20190529143222.jpg

1- Egzersiz Yapma

Durgun ve hareketsiz bir yaşam tarzı kaliteli uykunun önünde büyük bir engeldir. Hareket insan yaşamında vazgeçilmez olgulardan biri olurken bu bağlamda iyi uyumanın da büyük sırlarından bir tanesi olarak egzersiz yapmayı sayabiliriz. Egzersiz ile birlikte hızlanan metabolizma kaliteli bir uykunun anahtarı olabilir.

 

2- Yatakta Telefon, Sigara Gibi Etkinlikler Olmamalı

Kaliteli bir uykunun anahtarlarından bir tanesi de yatağı uyumak için kullanmaktan geçmektedir. Yatakta sigara içmek, film izlemek veya telefon ile uğraşmak uyku kalitesini kesinlikle düşürmektedir. Bu bağlamda uykunuzun olmadığı zamanlarda oyalanmak için yatağa girmemenizi tavsiye ederiz.

 

3- Odanın Rahat Olması

Kaliteli bir uykunun anahtarı belki de odanın rahatlığı ve hissettirdiği ile alakalıdır. Yatak odanızın size boğucu gelmesi veya size sağlıksız hissettirmesi kaliteli bir uykunun önünde büyük bir engel olmaktadır. Bu nedenle yatak odanızı iyi seçmeniz ve düzenlemeniz gerekir.

 

4- Uyku Ritüeliniz Olsun

Size iyi bir uykunun sırrını vermek gerekirse güçlü bir argüman olarak belki de uyku ritüelini verebiliriz. Her gün uyduğunuz saatler veya uyumadan önce ki rutinleriniz belli olsun. Bu tür şeyler her gün sizi uyku moduna sokacak ve beraberinde düzenli bir kaliteli uyku gelmiş olacaktır.

 

5- Yemek Saatine Dikkat

Uyumadan en az 2 saat önce yemek yemeği bırakmanız uyku kaliteniz için faydalı olacaktır. İlla bir şeyler yemek istiyorsanız, bunlar hafif meyveler olabilir. Ayrıca gün içerisinde de aşırı yemek yeme alışkanlığınız bırakmanız gerekmektedir.

 

6- Alkol ve Kafein Tüketimi

Alkol vb. tüketilen ürünler sizin kaliteli uykunuza sorun olabilmektedir. Bu sebeple alkol tüketimini azaltmanız da fayda olacaktır. Ayrıca kafein gibi uyarıcı maddeleri içeren içecekler tüketmemenizde de fayda olacaktır.

 

7- Stresi Azaltın

Kaliteli uykunun karşısında en büyük sorunlardan bir tanesi stres gibi şeyler olabilmektedir. Kafa olarak rahat olmayan kişiler uyumakta ve beraberinde kaliteli bir uyku uyumaktan mahrum kalabilmektedirler. Bu sebeple tüm gün yaşadığını ruhsal sorunlarınızı yatağa girerken dışarı da bırakmaya çalışmanız iyi olacaktır.

 

8- Kontrollerinizi Yaptırın

Kaliteli bir uyku için sağlık sorunları veya bazı uyku problemleriniz varsa ya da iyi uyuyamıyorsanız doktor kontrollerinizi yaparak durumları anlayabilirsiniz.

 

 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.