Selüliti Ortadan Kaldıracak 10 Adım

Selüliti Ortadan Kaldıracak 10 Adım

Selülit oluşumunu önleyen 10 alışkanlık maddeler halinde açıklanmıştır.

Selülitin üstesinden gelmenin çözümü, sağlıklı bir yaşam tarzı benimsemek, şeker, yağ ve toksin tüketimi düşük bir diyet uygulamak, bol su tüketmek ve ayrıca yağ yakmaya yardımcı olacak, vücutta biriken enerjiyi yakacak ve dolaşım sistemini iyileştirecek düzenli fiziksel egzersizler yapmaktır.

Ancak önemli olan, bu yaşam tarzı ve alışkanlıkları sadece selülitle mücadele etmek için değil; her zaman benimsemektir. Bu sayede selülitin kendini tekrar oluşturma ihtimalinin önüne geçilmiş olur.

Selüliti ortadan kaldırmak için uygulamanız gereken 10 altın kuralı aşağıda bulabilirsiniz:

1. Demir İçerikli Gıdalar Tüketin 

Demir bakımından zengin olan besinler, kan dolaşımını iyileştirdiği, hücrelerdeki besin ve oksijen miktarını artırdığı için selüliti içten dışa doğru atmaya yardımcı olur. Demir içeren gıdaları söylememiz gerekirse;

- Pancar

- Koyu yeşil yapraklı sebzeler 

- Bitter çikolata

- Kakao tozu

- Kabak çekirdeği

- Yer fıstığı

- Nohut

2. Lifli Gıdalar Tüketin 

Çiğ meyveler ve sebzeler gibi lif açısından zengin gıdaların düzenli olarak tüketilmesi, bağırsak fonksiyonunu iyileştirir, vücudu temizlemeye ve cildi daha güzel hale getirmeye yardımcı olur. Ayrıca lifler daha fazla tokluk hissi sağlar ve iştahı azaltır. Bu da daha az yağ tüketildiği için kilo kontrolüne yardımcı olur. Lifli gıdalara örnek olarak şunları sıralayabiliriz;

- Meyveler

- Sebzeler

- Baklagiller

- Esmer pirinç

- Fasulye

- Kurutulmuş meyveler

- Keten tohumu, yulaf ve buğday kepeği

3. Tuz Tüketimini Azaltın 

Tuz, vücutta sıvı tutulmasına yol açarak selülit oluşumunu veya varolan selülütin daha da kötü hale gelmesini kolaylaştırır. Bu nedenle günde en fazla 5 mg tuz tüketmeniz önerilir (günde 1 çay kaşığı). Uzun zamandır tuz tüketiyorsanız bu alışkanlığınızdan bir anda vazgeçmek kolay olmayabilir. Bunun için tuz yerine daha sağlıklı baharatlarla değiştirmeniz tavsiye edilebilir. Örneğin çeşitli aromatik otlar, limon kabuğu rendesi veya zeytinyağı kullanabilirsiniz.

4. Yeşil Çay Tüketin

Yeşil çay, idrar söktürücü etkisi nedeniyle sıvı tutmayla savaşmak için harika bir bitkidir. Günde iki fincan yeşil çay, şekersiz olarak tüketilmelidir.

Yeşil çayı hazırlamak ve onu işe, okula veya doğa gezinize götürüp gün boyunca su yerine içebilmek için bir alüminyum matara kullanabilirsiniz.

5. İşlenmiş Gıdalardan Uzak Durun 

Dondurulmuş veya paketlenmiş sanayi üretimi gıdalar, selülit artışına ve vücutta sıvı tutulmasına neden olabilecek yüksek miktarda sodyum ve diğer bazı sağlıksız maddeler içerir.

Ayrıca gittiğiniz restoranlarda yediğiniz yemekler, selülitle mücadelede kaçınılması gereken çeşitli gıda maddeleri ile hazırlanmış olabilir. Bu nedenle, çoğunlukla ev yapımı yiyecekler yemelisiniz ve bunları işe veya okula giderken yanınızda götürmekten çekinmemelisiniz. Ancak bunu yaparsanız tam olarak ne yediğinizi bilir ve daha iyi sonuçlar elde edebilirsiniz.

6. Toksinleri Ortadan Kaldırın 

Toksinleri vücuttan atmak için bol miktarda su, kendi hazırladığınız meyve suyu veya şekersiz çaylar gibi sıvıların içilmesi tavsiye edilir. Lahana detoks suyu, vücudu temizlemek ve sağlığı artırmak için en iyi reçetelerden biri kabul edilir.

7. Kan Dolaşımını Canlandırın 

Kan dolaşımını uyarırsanız hücrelere daha fazla oksijen ulaşır ve lenfatik sistemin daha iyi çalışması sağlanır. Bunun için düzenli olarak egzersiz yapmanız ve bunun yanında peeling masajı yaptırmanız önerilir.

Cildi iyi bir peeling kremiyle ovmak, ölü hücreleri yok eder ve kan dolaşımını uyarır. Bu uygulama selülitle mücadelede oldukça yararlıdır.

8. Fiziksel Egzersizler Yapın 

Egzersizler metabolizmayı hızlandırır, dolaşımı harekete geçirir, yağları yakar ve toksinleri yok eder. Bu yüzden düzenli olarak yapılmalıdır.

Kilosunu korumak isteyenler haftada 3 defa olmak kaydıyla en az 1 saat egzersiz yapmalıdır. Kilo vermek için ise günlük 60 ila 90 dakika egzersiz yapmalısınız.

9. Selülit Önleyici Kremler Kullanın 

Selülit önleyici kremler, lokalize yağlarla savaşmaya ve kan dolaşımını iyileştirmeye yardımcı olan bileşenlerle formüle edilmiştir.

10. Kilonuzu Kontrolde Tutun 

İdeal kiloya ulaştıktan sonra yeterli beslenmeyi sürdürmek ve eski alışkanlıklara dönmemek çok önemlidir. Sürekli kilo alıp vermek selülit oluşumunu artıran faktörlerdendir.