Erken Menopoz İle Nasıl Mücadele Edilir?

Erken Menopoz İle Nasıl Mücadele Edilir?

Erken menopoz kadınların zor zamanlar geçirmesine neden olabilmektedir. Ateş basmaları, uykusuzluk, ruh hali değişimleri erken menopozun nedenleri arasında olabilir. Bu durum hem özel hayatta hem de iş hayatında zorluklar yaşatabilir.

Erken menopoz tedavisinin kişiye özel olduğunu ve doktorların belirlediği hormon tedavisinin uygulandığı belirtelim. Buna ek olarak bazı doğal yöntemlerle erken menopozun semptomlarını hafifletebilirsiniz.

-İdeal Kilonuzda Kalın

Vücudunuz için ideal kilonunun altında olmak ve östrojen seviyesini azaltacaktır bu da hormonal dengesizliklere neden olacaktır. Araştırmalarda ideal kilosundan daha düşük kilosunda olan kadınların, ideal kilosunda olanlara göre erken menopoz riskinin 2 kat daha fazla olduğu tespit edildi. Yine aşırı kilolu kadınlarda da geç menopoz yaşama riski yüzde 50’den fazladır.

5dd45aaa66a97cc9fc4879f7.jpg

-Renkli Yiyeceklere Yönelin

Antioksidanların yaşlanma sürecini yavaşlattığı ve serbest radikallere karşı gelerek hastalıklara önlediği bilinmektedir. Erken menopoz döneminde ise serbest radikaller hızlanır ve yaşlanma süreci çabuklaşır. Bunun önüne geçmek için yaban mersini, çilek, zerdeçal, böğürtlen ve bitter çikolata gibi antioksidan bakımından zengin yiyeceklerin tüketilmesi tavsiye ediliyor.   

-Egzersiz Yapın

Erken menopozun önlenmesinde egzersiz de oldukça büyük bir role sahip. Erken menopoz döneminde olan kadınlara ise her gün düzenli olarak egzersiz yapmaları tavsiye edilmektedir. Egzersizler sayesinde kilo kontrolü sağlanabilir, sıcak basmaları azaltılabilir, stres seviyesi dengelenebilir.

evde-spor-egzersiz-hareketleri.jpg

-Yeterli Besin Alın

B, C ve E vitaminleri erken menopoz semptomlarını azaltmak için tüketilebilir. Buna ek olarak D vitamini içinde bulunan kalsiyumla menopoz riskini azaltır ve kemik kırıklarına karşı vücudu güçlendirir.

-Sigara Kullanmayın

Sigara, doğurganlığı önemli bir seviyede azaltmaktadır. Araştırmalarda sigara içen kadınların içmeyenlere göre yüzde 40 daha erken menopoza girme riskine sahip.

-Kafein ve Alkolü Azaltın

Yine araştırmalar aşırı miktarda alkol kullanan kadınlarda gece terlemeleri ve sıcak basmalarının daha fazla meydana geldiğini ortaya koyuyor. Ayrıca çok fazla kahve tüketmekte stres hormonu kortizolünü tetiklemektedir, bu da kendinizi daha gergin hissetmenize neden olabilir. Uzmanlar stres seviyesinin azaltılması için kahve yerine yeşil çay tüketilmesini tavsiye ediyor. Alkol alımını ise haftada 1-2 kadeh ile sınırlandırmak oldukça önemli.

raw-kahve-alkolun-etkisini-gecirir-mi-139593429.jpg

-Vajinal Kuruluk İçin Besin Takviyesi Alın

Vajinada yaşanan kuruluk cinsel ilişkinin ıstırap dolu bir hale gelmesine sebep olabilir. Bunun önüne geçmek için doktorunuza danışarak DHEA ve 400-IU vitamin E gibi besin takviyeleri alabilirsiniz.

-Zihninizi Aktif Tutun

Yaşın ilerlemesi ile birlikte beyin gücünü yavaş yavaş kaybeder. Erken menopoz döneminde olan bazı kadınların da hafıza problemleri yaşadıkları belirtiliyor. Zihninizi sürekli aktif tutmak için yeni bir dil öğrenebilir, bulmacalar ve zeka soruları çözmeye vakit ayırabilirsiniz.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.