Atkins Diyeti Nedir? Nasıl Yapılır?

Atkins Diyeti Nedir? Nasıl Yapılır?

Atkins diyeti, kişinin kilo vermesi için önerilen düşük dozda karbonhidratlı bir diyet türüdür. Karbonhidratlı yiyecekler tüketmeden sadece protein ve yağ tüketerek kilo vermenizi sağlayan diyettir.

Atkins diyeti, kişinin kilo vermesi için önerilen düşük dozda karbonhidratlı bir diyet türüdür.  Karbonhidratlı yiyecekler tüketmeden sadece protein ve yağ tüketerek kilo vermenizi sağlayan diyettir.

Atkins diyetini yapan savunucular karbonhidratlı besinlerden uzak durarak hızlı kilo kaybettiklerini açıkladı. Özellikle son 12 yılda en sık yapılan bir diyet türüdür. Kalori sayımına gerek kalmadan düşük karbonhidratlı besinler tüketerek sağlıklı bir şekilde istenmeyen kilolarınızdan kurtulabilirsiniz.

Atkins diyeti 1972 yılında Dr. Robert C. Atkins tarafından en çok satılan kitabında tanıtmıştır. Bu diyet tüm Dünya’ da hızla yayılmaya başladı ve insanlar sağlıklı bir şekilde kilo verdi. Geçişten günümüze kadar devam eden Atkins diyeti ülkemizde yaygın bir şekilde uygulanmaya devam ediyor.

Atkins diyetinin asıl amacı kişinin sağlıklı ve karbonhidratlı besinleri tüketmesini engelleyerek kilo vermesini sağlamaktır. Özellikle doymuş yağlı besinler ve sağlıksız diğer besinlerin tüketilmesi engellenerek kişinin kilo vermesi hedeflenmiştir. Ayrıca bu diyeti uygulayan kolesterol, kan şekeri ve trigliserit ve diğer sağlık sorunlarının da iyileşmesini sağlıyor.

Düşük karbonhidratlı diyetlerde daha hızlı bir şekilde kilo vermeniz mümkündür. Çünkü karbonhidratı azaltarak proteinli besinleri yediğinizde artan protein alımı sayesinde iştahınızda azalma söz konusu olacaktır. Bu da kalori kaybınıza sebep olacaktır.

Atkins Diyeti Nasıl Yapılır?

Atkins diyeti 4 aşamadan oluşmaktadır. Bunlar;

  1. Aşama: indüksiyon’ dur. 2 hafta her gün 20 gr karbonhidrat ile beslenilir. Bu aşamada yeşil yapraklı sebzeler, yağlı besinler ve yüksek proteinli besinler tüketilebilir.
  2. Aşama: dengeleme’ dir. Düzenli olarak fındık, az miktarda meyve ve düşük oranda karbonhidratlı besinler tüketilebilir.
  3. Aşama: Ayarlama’ dır. Hedef kilonuza yaklaştıkça kilo kaybını yavaşlatana kadar karbonhidrat desteği alınmalıdır.
  4. Aşama: Bakım’ dır. Vücudun kilo almaması için sağlıklı karbonhidratlı besinlerin tüketilmesi önemlidir.

Atkins diyeti düzenli bir şekilde yapılmalıdır. İndüksiyon aşaması tamamlandıktan sonra 1’ er hafta ara ile diğer 3 aşama uygulanır ve 1 ay sonunda kilo kaybı gözlemlenir.

Atkins Diyetinde Neler Yeniyor?

  • Yumurta, bıldırcın yumurtası
  • Kuzu eti, sığır eti, pastırma
  • Somon, alabalık, sardalya
  • Tereyağı, krema, peynir, tam yağlı yoğurt
  • Fındık, ceviz, ayçiçeği çekirdeği, badem
  • Hindistancevizi yağı, avokado yağı, sızma zeytin yağı ve fındık yağı
  • Lahana, brokoli, ıspanak, kuşkonmaz ve diğer düşük karbonhidratlı sebzeler

Sebze yemeklerinin sağlıklı yağlar ile yapılması kilo kaybına sebep olur. Ayrıca kuruyemiş tüketmek de bu süreci yönlendirir.

Atkins Diyetinde Tüketilmesi Gereken İçecekler Nelerdir?

Atkins diyetin su, kahve ve yeşil çay tüketilebilir. Özellikle kahvenin içerisinde bulunan antioksidanın insan sağlığı açısından günde en fazla 3 kez içilmesi ispatlanmıştır. Bu diyeti uygularken yüksek karbonhidratlı içeceklerden uzak durulmalıdır. Eğer durulmaz ise kilo kaybı sağlanamaz.

Atkins Diyetinde Tüketilmemesi Gereken Besinler Nelerdir?

  • Şekerli içecekler, dondurma, kek, hamur işleri, meyve suları
  • Kanola yağı, soya yağı, mısırözü yağı
  • Arpa, çavdar, buğday, pirinç
  • Muz, elma, portakal, incir, armut, üzüm
  • Kuru fasulye, mercimek, nohut
  • Bezelye, patates, havuç, şalgam

Atkins Diyeti ile Kaç Kilo Veririm?

Atkins diyetinde besin kurallarına uyulduğu zaman ilk haftada 2-3 kg arası kilo kaybı yaşanır. Sonraki haftalarda ise 1’ er kg kilo kaybı görülür. Bu durum kişiden kişiye göre değişebilir. Fakat diyet listenize uyduğunuz taktirde aylık 5-6 kilo verebilirsiniz.

Atkins Diyetinde Ara Öğünde Neler Yiyebilirim?

Atkins diyetini uygulayan kişiler her gün ara öğünlerinde farklı besinler tüketebilir.

  • Peynir çeşitleri,
  • Tam yağlı yoğurt,
  • Krema,
  • Çilek,
  • Meyve çeşitleri,
  • Haşlanmış yumurta,
  • Bir avuç fındık,

Düşük karbonhidrat tüketerek hafta da kilo kaybı Atkins diyeti ile çok basittir. Geçmişten günümüze kadar bu diyeti uygulayan savunucular %100 kilo kaybı yaşamıştır. Konu hakkında daha ayrıntılı bilgi edinmek istiyorsanız en çok satan kitaplar kategorisinden Dr. Robert C. Atkins diyeti kitabını alabilirsiniz.

İlgili Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.