Stresin Olumsuz Etkilerine Karşı Güzelliğinizi Nasıl Koruyabilirsiniz?

Stresin Olumsuz Etkilerine Karşı Güzelliğinizi Nasıl Koruyabilirsiniz?

Stresin yol açtığı olumsuz faktörlete karşı uygulanması gereken 4 alışkanlık.

Günlük yaşamımızda bitmek bilmez bir telaş ve stres altında yaşamak, yetersiz süre uyumak ve sağlıksız beslenme alışkanlıklarımız gerek cildimiz gerekse güzelliğimiz üzerinde olumsuz bir özellik taşır. Bu durum cildimizin doğal ışıltısını matlaştırır ve ruh halimizin bozulmasına sebebiyet verir. Bu yazımızda size stresten kurtulmak için yapabileceğiniz 4 basit uygulamadan bahsedeceğiz.

1. Beslenme Alışkanlığınızı Düzeltin

Günlük öğünlerinizi bol sebze ve meyvelerle çeşitlendirin. Aşağıda anti-stres özellikteki besinleri görebilirsiniz:

Marul: Marul yapraklarını tutan sap kısmında bol miktarda laktusin ve laktupikrin gibi maddeler bulunur. Bu maddelerin doğal sakinleştirici bir işlevi vardır.

Ispanak ve Brokoli: Hücrelerin düzgün çalışmasını sağlayan potasyum ve folik asit bakımından zengin gıdalardır. Ek olarak sinir sistemini düzelten magnezyum, fosfat, A, B ve C vitaminleri içerirler.

Bitter Çikolata: Özellikle bol miktarda magnezyum içermesi sebebiyle ruh halini düzelttiği bilinmektedir. Magnezyum, sinir sisteminin işleyişini düzeltebilen elementlerden biridir.

Balık ve Deniz Ürünleri: Bu besinler doğrudan beyne etki eden çinko ve selenyum kaynaklarıdır. Bu sayede yorgunluk ve kaygı gibi olumsuz hisleri düzeltir. Selenyum ton balığı konservelerinde ve hindi etinde de bulunur.

Havuç: Sinir sisteminin çalışmasını düzeltir. Doğal bir kas gevşeticidir ve stresle mücadele sürecinde iyi bir müttefiktir. Yorgunluğu önlemeye yardımcı olur.

Stresi Azaltan Diğer Besinler:

- Kereviz

- Yer fıstığı

- Ceviz

- Yumurta

- Patates

- Portakal

- Taze fasulye

- Siyah kuş üzümü

2. Alkol Kullanmayın

Alkol tüketmek, cilt sağlığı söz konusu olduğunda en büyük zararlı alışkanlıklardan biridir. Çünkü cilt sağlığıyla doğrudan ilişkili olan vücudun su miktarını tüketir. Bu yüzden cilt kurur ve çeşitli tahrişlere açık hale gelir. Yüzdeki kırışıklık oluşumu hızlanır. Cildin doğal ışıltısı yok olur. Üstelik güzelliğin korunması için gerekli olan A ve B vitaminleri, folik asit, kalsiyum gibi yararlı maddelerin vücuttan atılmasına sebep olur. Oysa ki bu maddeler yaşlanmaya karşı mücadelede oldukça önemlidir. Alkol tüketenlerin, tüketmeyen yaşıtlarına göre yaklaşık 10 yaşa kadar daha yaşlı görünmesinin sebebi de bu yararlı maddelerin daha az oranda vücutlarında bulunmasından dolayıdır.

3. Doğal Yağları Kullanın

Kokusunu sevdiğiniz yağları özellikle banyo zamanlarınızda kullanarak, kendinize aromatik bir tedavi sunabilirsiniz. Doğal yağlar ruh halimizi düzeltebildiği gibi güzelliğimiz ve cilt sağlığımız üzerinde de olumlu bir etkiye sahiptir. Aşağıda anti-stres özellikteki doğal yağları görebilirsiniz:

Biberiye Yağı: Kardiyotonik özelliği ve vitaminler bakımından zengin olması, ayrıca solunum ve kalp yollarını iyileştirir. Ayrıca halsizlikle ve depresyonla mücadele eder.

Fesleğen Yağı: Zihinsel dengeyi destekler. Bu sayede stresle mücadele etmek için iyi bir uyarıcıdır.

Lavanta Yağı: Kaygı, sinirlilik, uykusuzluk ve stres gibi duyguları hafifleten, antiseptik bir yatıştırıcıdır.

Yasemin Yağı: Yasemin yağını koklamak kaygı duygusunu hafifletir. Ayrıca sinir sistemini sakinleştirir.

Bergamot Yağı: Bu yağın canlandırıcı bir kokusu vardır. Kaygıyı hafifletir ve ruh halini iyileştirir.

Gül Yağı: Duyuları rahatlatmasıyla bilinir. Özellikle doğum yapacak kadınlara, yaşadıkları kaygı duygusunu hafifletmesi için tavsiye edilir.

Ylang-Ylang Esansiyel Yağı: Vücudu dinlendirmek için kullanılır.

4. Düzenli Olarak Egzersiz Yapın

Fiziksel hareketlilik, vücutta biriken kötü enerjiyi serbest bırakmaya yardımcı olmaktadır. Bunun için kendinizi zorlamanıza gerek yoktur. Sevdiğiniz ve uygun bulduğunuz hareketin ne olduğunu seçerek başlayın. Kimileri için yoga, kimileri için aerobik hareketleri, kimileri içinse doğa gezileri iyileştirici olabilir. En önemli kural seçtiğiniz egzersizlerin düzenli olarak uygulanmasıdır. Egzersiz yaparken endorfin hormonunun üretimi hızlanır. Bu da sizi daha mutlu hissettirerek yaşam kalitenizi artırır. Unutmayın ki her kadın mutlu olduğu zaman daha da güzeldir.

Fiziksel egzersizlerden başka yapmanız gereken şey, uyku zamanınızı günlük 7 - 8 saat aralığında tutmaktır. Ayrıca sert kahve içmeyi seviyorsanız bunun yerine bitki çaylarını tercih etmeye başlamalısınız. Pratikte yapacağınız bu tür küçük ve basit alışkanlıklar, uzun vadede güzellik mucizeleri yaratabilmektedir.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.