Saç Sağlığına iyi Gelen Besinler Nelerdir?

Saç sağlığına iyi gelen besinler saçınızı kökten uca besleyen, vitamin zenginliğiyle saçınızda muhteşem sonuçlar alabileceğiniz yiyeceklerdir.

Saç sağlığına iyi gelen besinler saçınızı kökten uca besleyen, vitamin zenginliğiyle saçınızda muhteşem sonuçlar alabileceğiniz yiyeceklerdir. Vücudunuzun tüm organlarının sağlığını korumak için nasıl sağlıklı ve dengeli bir beslenme alışkanlığı kazanmanız gerekiyorsa, saç sağlığını korumak için de doğru, etkili ve mucizevi besinleri tüketmelisiniz. Beslenmenin etkisini kısa vadede göremiyor olsak ta sağlıklı besinler uzun dönemde gözle görülür pek çok kalıcı yan etkiye sahiptir. Sağlıklı, parlak ve güçlü saçlara sahip olmak için öncelikle sağlam bir saç derisi ve köklerine sahip olmanız gerekir. Sağlıklı beslenme alışkanlığı kazanarak ,daha bakımlı saç derisinin yanında oldukça güçlü saç köklerine sahip olabilirsiniz. Özellikle hormonal değerler, alkol, sigara kullanımı, düzenli uyku, stres ve çevresel faktörler (Hava kirliliği) gibi etkiler saç ve saç derisi için etkili görülen ve çok büyük önem taşıyan faktörlerdendir.

Saç ve saç derisi sağlığına iyi gelen besinleri tüketerek kendinize zaman tanıyıp, sabırlı bir şekilde bekleyerek en etkili sonuca kendiniz tanıklık edebilirsiniz. Saçlarınız üzerinde gözle görülür derecede en etkili sonucun anında oluşmasını beklemek doğru değildir. Böyle zamanlarda sihirli değenek etkisi bırakacak bir besin grubu ne yazık ki yoktur. Zamanla alışkanlıklarınızı değiştirebilir, zararlı besin gruplarını tüketmeyerek istediğiniz parlak, güçlü, estetik ve uzun saçlara oldukça kısa sürede kavuşabilirsiniz.

Saça İyi Gelen Yiyecekler Nelerdir?

Saça iyi gelen yiyecekler şunlardır:

Ceviz

En zengin omega 3 kaynaklarındandır. E vitamini ve biyotin açısından son derece zengindir. B grubu içinde yer alan Biyotin, saçı derinlemesine besleyerek saç köklerine yüksek bakım seansı uygular.B7 vitamin değeri olarak bilinen ceviz, saç sağlığı açısından çok önemli bir karaciğer dostudur. Karaciğer yağlanmasının önüne geçerek, vücudun kan şekerini dengeler. Biyotin, saç ve tırnaklar üzerindeki keratin yapısını güçlendirici etkiye sahiptir. Kaş ve kirpiklerin sağlıklı gelişimine yardımcı vitamin deposudur. Vücudun ihtiyacı olan günlük biyotin miktarı 150- 300 mcg arasında gösterilmektedir. Şifa kaynağı ve etkili olduğu faydalı besin öğeleri saymakla bitirilemeyen ceviz, ayrıca zengin bakır deposu olarak bilinir. Bu mineral, saç renginin canlılığını koruyarak, saçın daha parlak, natürel ve canlı görünmesine yardım eder.

Ay Çekirdeği ve Kabak Çekirdeği

İçeriğindeki E vitamin, kılcal damarların saç derisi ve saç köklerini beslemesinde son derece etkilidir. Bu özelliği sayesinde saç köklerini besleyen vitamin değeri yüksek daha sağlıklı ve sağlam saçlara sahip olabilirsiniz.

Badem

Badem tıpkı ceviz gibi E vitamini ve Biyotin açısından zengin bir besin kaynağıdır. Gün içinde dengeli bir şekilde tükettiğiniz bir avuç badem, daha ışıltılı, besleyici ve nemlendirici saçlara sahip olmanızı sağlar.

Yumurta

Yumurta Biyotin açısından oldukça zengin besin değerlerindendir. Sağlıklı saçlar için önemli bir vitamin kaynağı olarak gösterilen B12 saç tellerine bakım yaparak, saç tellerinin daha sağlıklı bir şekilde uzamasına yardım eder. Günlük beslenme rutininizde yeterli kadar protein almadığınızda bunun geri dönüşümü saç dökülmesi şeklinde sonuçlanır. Yumurta protein açısından zengin bir besin kaynağıdır. Yumurta tüketimini artırarak saç dökülmesi sorunlarının önüne geçebilir, daha canlı, doğal ve besleyici saçlara sahip olabilirsiniz.

Tavuk ve Hindi Eti

Tavuk ve hindi eti, saç dökülmesi sorunun en büyük kaynağı olan protein eksikliğinin önünde duran çok faydalı bir besin kaynağıdır. Protein eksikliğini gidermek için yüksek oranda yağ içeren protein kaynakları size zarar vereceği için daha az yağlı kaynaklara yönelmenizde fayda olacaktır.

Deniz Ürünleri

Midye, balık, karides gibi balık çeşitleri zengin çinko kaynağıdır. Çinko hormonları dengeleyerek, saç köklerini güçlendirmeye yardım eder. Özellikle erkeklerde çok sık yaşanan saç dökülmesi sorunlarının ana nedeni çinkodur. Önemli ayrıntılardan bir tanesi de fazla miktarda tüketilen çinkonun saç dökülmesine neden olacağı bilgisidir. Saç sağlığına iyi gelen besinler içinde yer alan deniz mahsullerini dengeli bir şekilde tüketmeye dikkat etmeli, uzman hekim ve estetisyenlerden destek alarak kendi saç yapınıza göre olan besinleri tüketmeye özen göstermelisiniz.

Somon

Omega 3 açısından oldukça zengin gıdaların başında gelir. Sağlıklı parlak ve güçlü saçların en büyük yardımcısıdır. Omega 3 desteği ile sadece sağlığınız değil vücut bütünlüğünüz için de oldukça faydalı bir vitamin ve mineral deposudur.

Yoğurt

Protein ve kalsiyum bakımından oldukça zengin bir besin kaynağı olarak gösterilir. Bu besinler saçların daha kolay ve hızlı bir şekilde uzamasına yardım eder. Yoğurt besinler grupları içinde en çok tercih edilen vitamin kaynaklarındandır. İçerdiği bakterileri ile sindirim sistemini de ferahlatarak, özellikle gelişme çağındaki çocukların kas iskelet gelişimine son derece katkıda bulunur.

Havuç

Havuç, göz sağlığı açısından oldukça önemli bir besin değeridir. Saçların sağlıklı gelişimi için uzmanlarca tavsiye edilen sebze, içeriğinde bol miktarda A vitamin desteği sunar. A vitamini saç derisini besleyerek, saç uçlarının kırılmadan sağlıklı bir şekilde uzamasına yardımcı olur.

Yeşil Yapraklı Sebzeler

Marul, pazı, roka, ıspanak gibi yeşil yapraklı sebzelerin içeriğindeki zengin demir bileşeni sayesinde daha güçlü ve parlak saçlara sahip olabilirsiniz. Sıklıkla tüketmeniz gereken zengin besin grupları arasında gösterilen bu sebzeler, demir eksikliğinin önünde duran en büyük etkendir. Demir eksikliği saçların incelmesine ve dökülmesine neden olur. Vücuttaki demir eksikliği olduğunda kandaki oksijen seviyesi düşerek organlar saçlara yeterince oksijen aşılayamaz durumuna gelir. Saçlarınızı daha sağlıklı uzatan ve saç tellerinin doğal dengesini koruyan bir saç bakım uygulaması uygulamalısınız. Sağlıklı yaşam rehberi için yeşil yapraklı sebze meyve tüketimini artırmanız gerektiğini unutmamalısınız.

Meyveler

Çilek, kivi, yaban mersini, portakal, greyfurt gibi C vitamini yönünden zengin olan meyveler sağlıklı saçlara kavuşmanız için önerilen, en çok tüketmeniz gereken besin değerleri arasında yer alır. C vitamini özellikle kış aylarında hastalıklardan korunmanız için sıklıkla tüketmeniz gereken oldukça şifalı bir besin kaynağıdır. C vitamini deposu meyveler sadece vücut sağlığı için değil aynı zamanda saç sağlığı ve doğal saç bakım uygulamalarında mucizevi etkileri olan bir vitamin takviyesidir. Çeşitli çevresel faktörler ( hava kirliliği, ısı, güneşin zararlı ışınları gibi ) nedenlerle yıpranan ve güçsüz hale gelen saçlarınızı koruyarak saçı kökten uca besler.

Zeytinyağı

E vitamini içeriğiyle saç tellerini korur ve güçlenmesinde yardım eder. E vitamini açısından oldukça güçlü bir kaynak olarak gösterilen zeytinyağı, aynı zamanda saç tellerini neme doyurarak sağlıklı gelişiminde yüksek katkı sağlar.

Saç Sağlığının Korunmasında Yardımcı Kaynaklar Nelerdir?

Saç sağlığının korunmasında yardımcı kaynaklar şunlardır:

Protein

Tavuk, kırmızı et, hindi, balık, yeşil mercimek, süt, yumurta, peynir, tam tahıllar, nohut vb.

Selenyum

Salatalık, turp, lahana, soğan, yumurta, sarımsak, manar, ay çekirdeği, balık, kereviz

Niasin

Balık, süt, yumurta, balık, tavuk, mantar, buğday kepeği, ay çekirdeği, hindi, patates, peynir

Magnezyum

Kabak çekirdeği, ay çekirdeği, badem, kabak, patates, brokoli, et, süt, fasulye, balık, yumurta, çikolata, tam tahıllar, kuru baklagiller

Bakır

Patates, deniz ürünleri, karaciğer, kakao, kayısı, tam tahıllar, kuru baklagilleri, kuru meyveler, yağlı tohumlar

A Vitamini

Kırmızı et, süt, yoğurt, balık, yumurta, tere, dereotu, kayısı, kavun, roka, şeftali, ıspanak, maydanoz, brokoli, havuç

B6 Vitamini

Muz, patates, balık, tavuk, kavun, nohut, ıspanak, brokoli, kırmızı et, ay çekirdeği, domates, yer fıstığı

C Vitamini

Çilek, domates, greyfurt, portakal, kuşburnu, turunçgiller, kivi, brokoli, kırmızı ve yeşilbiber, yeşil yapraklı sebzeler, kavun

D Vitamini

Peynir, süt, yumurta, yağlı balıklar

E vitamini

Ceviz, ay çekirdeği, yer fıstığı, badem, yeşil yapraklı sebzeler, bitkisel yağlar, kabak çekirdeği, kepeği ayrılmamış un

Demir

Yeşil yapraklı sebzeler, yumurta, kırmızı et, kuru baklagiller, pekmez, yağlı tohumlar

Saç sağlığına iyi gelen besinler, sebze gruplarını tüketerek saç ve vücut sağlığı gelişiminizi koruyabilirsiniz. Zengin besin kaynağı bu yiyeceklerle saçlarınıza daha naturel, parlak ve daha bakımlı bir görünüm kazandırarak saçlarınızın sağlıklı bir şekilde uzamasına yardımcı olabilirsiniz.