Regl Döneminde Tüketilmesi Gereken Yiyecekler!

Regl Döneminde Tüketilmesi Gereken Yiyecekler!

Regl dönemi her kadın için aynı şekilde geçmiyor, lakin kadınların çok büyük bir bölümü bu dönemlerde enerjilerini kaybediyor ve süreci keyifsiz bir şekilde atlatıyor.

Kadınlar açısından oldukça ağrılı olan bu dönemin daha hafif atlatılması mümkün mü? İşte detaylar…

Yemek Türlerinin Regl Dönemine Etkisi

Tüketilen her gıdanın vücudunun her bölgesine olduğu gibi adet döngüsüne de etkisi vardır. Bazı yiyeceklerin vücutta ağrıların azalmasına neden olduğu ve enerjiyi artırdığı ifade ediliyor, yine aynı şekilde bazı yiyeceklerin de stres seviyesinin artmasına neden olduğu belirtiliyor.

Regl döneminde tüketilmesi tavsiye edilen besinleri sizler için derledik.

-Yulaf

Lif ve B1 vitamini bakımından oldukça zengin olan tiyamin olarak da bilinen yulaf, regl döneminde semptomların azalmasına yardımcı olmaktadır. Psikolojinin dengelenmesi sağlamak, enerji seviyesinin yükselmesine katkıda bulunmak önemli özellikleri arasındadır. Regl döneminde ortaya çıkan sinirlilik ve mutsuzluk gibi durumlarla savaşmaya birebirdir.

5d78dadb45d2a023a0d3cfdb.jpg

-Kavun

Vücudun su ihtiyacının karşılanması da bu dönemde son derece önemlidir. Regl esnasında vücudun su ihtiyacı duymaması, su kaybı yaşamaması gerekiyor. Bundan dolayı regl sırasında içerisinde kavun gibi yüksek seviyede su bulunduran gıdaların tüketilmesi tavsiye ediliyor. Kavun B6 vitamini açısından oldukça zengindir. Yapılan araştırmalarda şişkinlik hissi, anksiyete ve huzursuzluk gibi durumlara karşı oldukça etkilidir.

-Keten Tohumu

Keten tohumu içerisinde Omega 3 yağ asidi barındırmaktadır. Antienflamatuar özelliği ile acının hafifletilmesine yardımcı olur. Buna ek olarak östrojen hormonunun dengelenmesine de katkı sağlar. Regl öncesinde veya reglin ilk günlerinde tüketilmesi olumsuz psikolojik etkileri en aza indirecektir. Sabah kahvaltısında yumurta ile birlikte tüketilebilir.

5c8c707807291c1d74fd3be7.gif

-Mantar

Mantar, D vitamini açısından oldukça zengindir. Ayrıca doğurganlık açısından da önemli besinlerden bir tanesi. Östrojen seviyesinin düşük olduğu sırada mantar tüketmek vücuda D vitamini takviyesi sağlamaktadır ayrıca ruh hali değişimlerinin de önüne geçmektedir. En büyük D vitamini kaynağı elbette güneştir, gün içerisinde mümkün olduğunca güneş ışınlarından faydalanılması tavsiye ediliyor.

-Somon

Somon, kalsiyum deposu olmasının yanında Omega 3 açsından da zengindir. Regl öncesinde ve regl sırasındaki kas ağrılarının, kemik sızlamalarının önüne geçmek için somon tüketilmesi öneriliyor. Reglin hafif bir şekilde atlatılmasına da katkı sağlamaktadır.

somon-baligi-nedir-faydalari-nelerdir-beslenme.jpg

-Tohumlar ve kuru yemişler

Tohumlar ve kuru yemişler magnezyum bakımından zengindir. Bağırsak problemlerini engellemekte, huzursuzluk hissini azaltmaktadır ayrıca uzun süre de tok kalınmasına yardımcı olmaktadır. Kan şekerini dengelemesi ile regl döneminde vücudun daha dirençli hale gelmesini sağlamaktadır.