Nordik (Nordic) Diyeti Nedir, Nasıl Yapılır?

Nordic diyeti, son 25 yıldır ön plana çıkan diyet metotlarından biri haline gelmiştir. Bu diyet listesinde yer alan besinler sağlık açısından da son derece önemli olmaktadır.

Damak tadına hitap eden besinler yer aldığı için diyeti gerçekleştirmek çok daha kolay olmaktadır. Lezzetli yiyecekler ile kilo vermek herkese cazip gelmektedir. Bu diyet metodu ile fiziksel performansı arttırmak da mümkün olur. Bu diyeti gerçekleştirebilmek için tüketilen besinlerin yetiştirildiği yerde tüketilmesi gerekir. Böylece yemek kültürünü yansıtabilmek mümkün olur. Özellikle kadınlar tarafından çok fazla tercih edilen diyet metotlar arasında yer alır. Diyet gerçekleştirebilmek için mutlaka düzenli bir şekilde devam ettirmek gerekir.

Nordik Diyetinde Tüketilen Besinler

Her diyet listesinden birbirinden farklı besinler yer alır. Aynı zamanda tüketmekten kaçınılması gereken gıdalarda bulunmaktadır. Besin transferleri vitamin ve mineral bakımından değer düşürmeye sebep olduğu için üretildiği gibi tüketmek çok daha büyük bir fayda sağlamaktadır. Sezon içerisinde üretilen meyve ya da sebze tüketmenin sağlık açısından ve kilo verme açısından çok daha faydalı olmaktadır. Kırsal alanda yetiştirilen meyve ve sebzelerin tüketimi Nordic diyeti içerisinde büyük bir yer taşır. Diyet listesi içerisinde balık, kuru baklagil ve kuruyemişler çok fazla tercih edilir. Aynı zamanda diğer deniz hayvanlarının tüketimi de serbest bulunmaktadır.

1. Meyve ve Sebze

Mevsiminde üretilen meyve ve sebzeleri tüketmek Nordic diyeti içerisinde en önemli durumlardan biridir. İskandinavya ülkelerinde meydana gelen bu diyet ile yaban mersini, dağ çileği, siyah ya da kırmızı kuş üzümü, kızılcık meyvesi ile mürver ağacı gibi meyvelerin tüketimine izin verilir. Yalnızca meyve ve sebzeler ile gerçekleştirilebileceği gibi aynı zamanda bölgenin yemek kültürüne göre balık ve et tüketimine de izin verilir. Balık ve et içerisinde yer alan antioksidanlar sayesinde hızlı bir şekilde kilo vermek mümkün olduğu gibi aynı zamanda sağlık açısından da büyük bir fayda sağlamaktadır. Sebze olarak ise kök sebzeler daha büyük bir yer taşımaktadır. Soğan, sarımsak, kereviz, turp ve lahana gibi sebzelerin tüketimi ön planda tutulmaktadır. Bu diyet içerisinde en önemli vitamin ve mineraller A, B C, Ca, K ve Fe olmaktadır. Sebze ve meyveler aracılığı ile bu vitamin ve mineralleri alabilirsiniz.

2. Kırsal Bölgelerde Yetişen Besinler ve Patates

Nordic diyeti içerisinde kırsal bölgelerde yetişen besinler ve patates tüketimi de yer almaktadır. Patates içerisinde bol miktarda Fe, K, Mg ve B6 vitamini bulunmaktadır. Aynı zamanda yüksek lif içeriğine sahip olmasından dolayı diyetin vazgeçilmez besinlerinden biridir. Diyet içerisinde yer aldığı zaman hızlı bir şekilde kilo verme konusunda yardımcı olur. Aynı zamanda metabolizma hızlandırıcı etkisinin bulunmasından kaynaklı olarak sağlıklı kilo vermeye de yardımcı olur. Mantar ya da diğer sebzeler ile tüketildiği zaman daha yüksek vitamin içeriğine sahip bir şekilde tüketmek mümkün olur. Günlük patates tüketiminin 150 gramdan fazla olmaması gerekir. Aynı zamanda tüketilme şekli de son derece önemlidir. Yağlı bir şekilde tüketmek faydadan daha çok zarar durumu teşkil eder.

3. Et

Nortic diyeti içerisinde et tüketimini gerçekleştirmek isteyen kişilerin avcılıkla elde ettiği hayvanların etlerini tercih etmesi gerekir. Avcılık ile elde hayvanların etleri içerisinde yüksek oranda doymamış yağ bulunur. Bu doymamış yağlar sayesinde vücudun ihtiyacı olan yağlar, en sağlıklı şekilde sağlanmış olur. Aynı zamanda bu diyeti gerçekleştirecek olan kişilerin işlenmiş et tüketmesi de son derece önemlidir. Haftanın 3 ya da 4 günü akşam yemeklerinde mutlaka et tüketmek gerekir. Et tüketilmediği zamanlarda ise balık tüketimine yoğunluk vermek gerekir. Böylece hem vücut sağlığınızı korumuş olur hem de hızlı bir şekilde kilo vermiş olursunuz. Son zamanlarda çok fazla tercih edilen diyet metotları arasında yer almaya başlamıştır. Doğru bir şekilde gerçekleştirildiği zaman verilen kiloları diyeti bırakınca yeniden almak mümkün olmaz. Fakat diyet biter bitmez eski beslenme düzeninize dönerseniz kilo alma gibi bir durum ile karşı karşıya kalmanız mümkün olur.

4. Süt ve Süt Ürünleri

Süt ve süt ürünleri pek çok diyet listesinden çıkarılan ürünler olurken Notric diyeti listesinde yer alan besinlerdir. Vücut sağlığı açısından büyük bir öneme sahip olan süt ve süt ürünleri bu diyet kapsamında günlük en fazla 550 mg tüketilebilir. Aynı zamanda tüketilen sütün kesinlikle yarım yağlı olmasına dikkat etmek gerekir. Tam yağlı olan süt ve süt ürünleri içerisinde yüksek kalori barındırdığı için diyet esnasında uzak durulması gerekir. Günlük düzenli bir şekilde tüketimi gösterilmesi gerekir. Yağlı ya da yağsız süt tercih etmektense az yağlı süt tüketimi çok daha büyük bir fayda sağlamaktadır. Özellikle tahıllar ile karıştırılıp tüketildiği zaman vücut açısından büyük bir fayda sağlar. Belirlenen dozdan yüksek miktarda tüketildiği zaman kilo alımı gibi durumlar söz konusu olabilir. Bu sebeple tüketilen dozlara büyük ve titizlik göstermek gerekir.

5. Kuru Baklagil ve Tahıl

Diyette sık tüketilen besinler kuru baklagil veya tam taneli tahıllar olmaktadır. Notric diyeti içerisinde yer alan besinlerden olmaktadır. Yapılan pek çok çalışma doğrultusunda kuru baklagil tüketiminin artması ile birlikte kalp hastalıklarının önlenmesinin mümkün olduğu ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda mevcut olan kalp hastalıklarının tedavi edilmesi konusunda da büyük bir fayda sağlamaktadır. Çavdar ekmeğinin glisemik indeksi son derece düşük olduğu için en fazla tercih edilen ekmeklerden biri olmalıdır. Diğer beyaz un ile yapılan ekmekler ise glisemik indeks bakımından çok yüksek olmaktadır. Bu ekmeklerin tüketiminden kesinlikle kaçınmak gerekir. Tahıl ve kuru baklagiller doğru oranlarda kullanılmadığı zaman kilo alımı gibi durumları ortaya çıkarır. Belirli ölçülerde, düzenli bir şekilde tüketmek gerekir. Bu şekilde hem kilo verme durumu söz konusu olurken hem de sağlıklı bir vücut yapısına ulaşmak mümkün olur.

6. Balık

Notric diyeti içerisinde olmazsa olmaz besinlerden biri balık olmaktadır. Diyetin ortaya çıkış yeri olan İskandinav ülkeleri üç tarafı denizlerle çevrili olduğu için balık tüketimine büyük bir özen gösterirler. Özellikle somun omega-3 yağ asidi bakımından yüksek olduğu için bu diyet çerçevesinde en çok tercih edilen balıklardan biridir. Aynı zamanda uskumru ve ringa balığı da diyetin önemli balık türleri arasında yer alır. Balık tüketimi gerçekleştirilecek ise yağda kızartmak yerine mutlaka ızgara yöntemini tercih etmek gerekir. Izgara yöntemi ile çok daha sağlıklı besin tüketimleri gerçekleşir. Balık, diğer besinlere göre düşük kalorili olduğu için kilo verme konusunda büyük bir fayda sağlamaktır. Aynı zamanda vücudun ihtiyacı olan omega-3 yağ asidinin sağlaması konusunda büyük bir faydası mevcuttur. Haftada 3 ya da 4 defa balık tüketimini gerçekleştirebilirsiniz. Et tüketmelisiniz zamanlar içerisinde mutlaka balık tüketmeye özen gösteriniz.