Kuru Cilt İle Mücadele Etmek İçin Yararlı 20 Yiyecek

Kuru Cilt İle Mücadele Etmek İçin Yararlı 20 Yiyecek

Sağlıklı ve kusursuz bir cilt için kendinize uygun bir diyet oluşturmanıza yardımcı olmak amacı ile çeşitli besinler hakkında bilgi veren makale

Cildiniz kuru ise bununla mücadele etmek zorundasınızdır. Çünkü kuru cilt kaşınarak, pul pul dökülerek ve kızarıklığa sebep olarak sizi rahatsız edebilir.

Havada nem miktarı düşük olduğunda ya da sert kış havalarında cilt kuruluğu daha da rahatsız edici olmaya başlar. Ama bu çaresiz bir durum değildir. Doğal olarak cildinize bir miktar nem kazandırabilirsiniz.  Bu amaçla kozmetik ürünlerine çok fazla yatırım yapmak yerine diyetinizde bazı gıdalara ağırlık vererek sağlıklı ve kusursuz bir cilt elde edebilirsiniz. Nemli bir cilde sahip olmak istiyorsanız buna içten başlayın.

1. Balık

Cildiniz kuru ise olabildiğince yağlı balık tüketin. Bu amaçla önerilebilecek en iyi balık türü somon, uskumru, sardalye ve ton balığıdır. Bu tür yağlı balıklar cilt hücrelerini ve cilt bariyerini güçlendiren omega-3 yağ asitlerini içerirler. Balık tüketerek, cildinizde bulunan nemin korunmasına yardımcı olduğunuz gibi cildinizin esnek, pürüzsüz ve sıkı kalmasına da destek verirsiniz.

2. İstiridye

Çinko bakımından zengin gıdalar kolajen oluşturulmasına destek vererek, cildin onarılmasına yardımcı olur. Çinko açısından zengin yiyecekler şunlardır:

  • Sığır eti
  • Fasulye
  • Buğday tohumu
  • İsitiridye

Bütün bunların arasında en fazla çinko içeren besin, istiridyedir.

3. Avokado

Avokado, E vitamini, tekli doymamış yağlar ve diğer antioksidanlar bakımından çok zengindir. Bu bileşenler sayesinde avokado cildinizdeki nemin korunmasına, iltihaplanmanın azaltılmasına ve cildin esnekliğinin arttırılmasına yardımcı olur.

4. Tatlı Patates

Tatlı patates bir kök sebzesi olup, vücudunuzun A vitamini ihtiyacını karşılamak için ihtiyaç duyduğu beta karoten açısından oldukça zengindir. Beta karoten cildin nem kaybetmesinin önüne geçer. Böylece cilt kuruyarak, pul pul dökülmez.

Bunların dışında beta karotenin doku hasarını onararak, erken yaşlanmayı önleme özelliği de vardır. Tatlı patatesleri düzenli olarak diyetinize dahil ederseniz, cildiniz çok kısa bir zaman diliminde sağlıklı ve kusursuz bir cilt haline gelir.

5. Dolmalık Biber

Özellikle kırmızı ve sarı dolmalık biber cildiniz için çok çok yararlıdır. Her iki tür dolmalık biber de cildiniz için önemli bir bileşen olan beta karoteni içerir. Dolmalık biberler beta karoten yanında, bolca C vitamini de içerir. Özetle diyetinize ne kadar çok dolmalık biber dahil ederseniz, cildiniz size o kadar çok teşekkür eder.

6. Kuruyemiş

Kuruyemiş bolca E vitamini içerir. E vitamini cildinizi özellikle hücre hasarlanmasından korur.  Kuruyemişlerde bulunan omega-yağları ise cildinizin bariyerini dış kirleticilerden ve UV ışınlarının vereceği hasardan korur. E vitamini cildinizi nemlendirir ve hücrelerin yenilenmesine destek olur. E vitamininin cildiniz için yararlı bir başka önemli özelliği de cildin elastikiyetini arttırmasıdır. 

7.Tohumlar

Eğer büyük balık yeme adetiniz yoksa keten tohumu ve/veya chia tohumunu mutlaka diyetinize ilave etmelisiniz. Tohumlar kolajeni korumaya, iltihapla savaşmaya ve cildinizin sıkı tutulmasına yardımcı olur. Cildinize bu yararları sağlamak için omega-3 tüketmeniz şarttır.

Omega-3 bakımından en zengin tohum kabak çekirdeğidir.  Kabak çekirdeği bolca omega-3 içerdiği için erken yaşlanmayı önler ve cildin nemini korumasına yardım eder. Kabak çekirdeğinde bulunan ve cildiniz için önemli olan diğer 2 bileşen, çinko ve A vitaminidir.  A vitamini cildinizin pürüzsüz ve pırıl pırıl olmasını sağlar.

Tohumlar arasında bulunan ay çekirdeği de özellikle E vitamini bakımından mükemmel sayılabilecek bir kaynaktır.

8. Yulaf Ezmesi

Yulaf ezmesi antioksidanlar, vitaminler ve mineraller açısından zengindir. Fakat yulaf ezmesi özellikle cildi canlı tuttuğu ve olabilecek kızarıklıkları azaltabileceği için bu yazıda yer alıyor. Yulaf ezmesi ciddi anlamda lif deposudur. Temiz ve sağlıklı bir cilt için barsak sisteminin düzenli ve sağlıklı çalışması şarttır.

9. Bitter Çikolata

Kakao cildiniz için çok faydalı özelliklere sahiptir. Kakao içinde bulunan antioksidanlar cildinizi güneşin zararlı ışınlarından korur. Kakaonun cildinize sağladığı başlıca yararlar şunlardır:

  • Kırışıklıkları düzeltebilir
  • Cilt kalınlığın arttırır
  • Cildi nemlendirir
  • Kan akışını ve cildin dokusunu iyileştirir.

10. Hindistan Cevizi

Hindistan cevizi yağını topikal olarak cilde sürmenin çok iyi sonuçlar verdiği zaten biliniyor. Fakat bunun yanı sıra Hindistan cevizi meyvesini yemek de cildinize iyi gelir. Hindistan cevizi bileşiminde sağlıklı yağlar içerir. Ayrıca antibakteriyal özelliklere de sahiptir.

11. Havuç

Havuç kolajen üretiminde çok önemli bir rol oynayan C vitaminini bolca içerir. Ayıca cildin kırışmasını ve renk tonunun düzensiz hale gelmesini önleyen A vitamini bakımından da zengin bir üründür.

12. Brokoli

Brokoli cilt sağlığınız için gerçek bir mucizedir. Çeşitli vitaminleri ve mineralleri içerir. Özellikle çinko, C vitamini ve A vitamini için önemli bir besin kaynağıdır. Brokoli içeriğinde önemli bir antioksidan olan luteini de içerir. Lutein cildin oksidatif hasara uğramasını, kurumasını ve kırışmasını önler.

Brokolinin içerinde bulunan bir başka önemli bileşen sülforafandır.  Sülforafan cildinizi güneşin verdiği hasarlardan korur. Hatta cilt kanserini önleyici etkiye sahiptir.

13. Domates

Domates önemli bir antioksidan olan likopeni bol miktarda içerir. Bu sayede domates cildi taze tutmayı ve yaşlanmayı geciktirici özelliklere sahiptir. Likopen domates ve pembe greyfurtta bulunan özel bir antioksidandır. Özetle domatesin yaşlanmayı geciktirici etkisi vardır.

14. Yumurta

Yumurta gerçek bir besin deposudur. İçeriğinde bulunan başlıca besleyici maddeler şunlardır:

  • Çinko
  • Demir
  • Bakır
  • D vitamini
  • B grubu vitaminler
  • Protein

Yumurta, içerdiği bileşenler sayesinde ciltte hücre yenilenmesini destekler.

15. Soya

Soya, cilt ve vücut için önemli olan izoflavonları içerir. İzoflavonlar güneşin verdiği zararı önler ve cildin kolajenini korur.

16.Yeşil Çay

Yeşil çay içeriğinde güçlü antioksidanlar içerir. Bu antioksidanlar sayesinde cildinizi güneşten gelen UV ışınlarından korur. Cildin nemini, sertliğini ve elastikiyetini arttırır.

17. Salatalık

Salatalık içeriğinde silika bulundurur. Slika su açısından zengin sebzelerde bulunur ve cildin nemini arttırır. Salatalıkta yer alan anti-age etkisine sahip vitaminler A vitamini ve C vitaminidir.  

18. Çilek

Çilek için cildinize su içmekten daha çok nem sağlayacağını söyleyecek kadar ileri gidilebilir. Ayrıca çilek şeker bakımından da fakir olduğu için, cilt uzmanları tarafından özellikle tercih edilir.

19. Greyfurt

Bütün narenciye meyveleri bol miktarda C vitamini içerir. Bu sebeple de cildin kolajen oluşumunu destekler, serbest radikallerin etkisini azaltır. Sıkı ve genç bir cilde sahip olmak için düzenli olarak greyfurt tüketin. Yazının yukarısında da belirtildiği gibi pembe greyfurt, cildin pürüzsüz ve esnek olmasına yardımcı bir antioksidan olan likopen içerir.

20. Zeytinyağı

Zeytinyağı bir başka mucize besindir. Zeytinyağı bileşiminde omega-3 yağ asitleri, tekli ve doymamış yağlar ve bolca E vitamini içerir.  Zeytinyağı bu özellikleri sayesinde cildinizi güneşin zararlı etkilerinden koruduğu gibi kuru cildi de egzamadan korur.

Sağlıklı ve kusursuz bir cilt için çok da zorlanmadan kendinize uygun bir diyet oluşturabilirsiniz.