Kolajen Nedir? Ciltteki Kolajeni Korumanın Yolları

Kolajen Nedir? Ciltteki Kolajeni Korumanın Yolları

Pürüzsüz ve gergin bir cilt için daha fazla kolajen üretimine ihtiyaç duyulur.

Ancak sağlıksız yaşam tarzı ve ilerleyen yaşla beraber vücudun kolajen ihtiyacı artar. Peki, kolajen nedir? Ne işe yarar? Kolajeni korumanın yolları nelerdir?  Detaylar haberimizde.

Kolajen, cildin temel yapı taşlarından biri olan proteindir. Cilde esneklik ve nem kazandırıp, pürüzsüzleştirir. Kolajeni sadece estetik kaygıları barındıran bir besin takviyesi gibi düşünmemek gerekir. Genel sağlığın korunması için de kolajene ihtiyaç vardır. Örneğin; diş ve tırnakların beslenmesi, gür ve sağlıklı saçlar, kan dolaşımının düzenlenmesi, eklem ağrıları gibi birçok görevde başrol alır.

Sağlık ve güzellik iksiri bu protein, cildin desteklenmesinde yüzde 75 paya sahiptir. Çok ciddi bir oran değil mi?  Maalesef kolajen yaş aldıkça azalır. Yani her yıl kolajen üretimi azalır ve bir sonraki yıllar daha kalitesiz düzeyde kolajen üretimi başlar. Bunun yanı sıra çevresel koşullar, kötü beslenme alışkanlıkları, yaşam tarzı, güneş ışınları, sigara, alkol ve yanlış diyet programları da kolajeni etkileyen diğer unsurlardır. Peki, tüm bunlara rağmen ciltteki kolajeni korumanın yolları nelerdir, nelere dikkat etmeliyiz? Cevaplarını haberimizin devamında bulabilirsiniz.

Kolajen Nedir?

Son yıllarda kozmetik ve güzellik sektörünün güzellik ve besin takviyesi gözdesi kolajen oldu. Peki, adeta vücudumuza bir kalkan gibi siper olan kolajen nedir?  

Kolajen; vücudun tüm doku ve organlarını diri tutan kilit bir proteindir. Cilde dokunsal bir bütünlük kazandırır. Kıkırdak, tendon, kemik ve kaslara yapısal destek verir. Yaşam boyu devam eden bu protein,25 yaşından sonra azalmaya başlar. Özellikle 35 yaşından sonra üretim hızı daha da yavaşlar. Cildin dokusu incelir ve sarkmaya başlar. Kadınların en çok huzursuz olduğu kırışıklıklar artmaya başlar. Cilt matlaşır. Ancak kolajen üretimi için sıkı tedbirler alınabilir. Mesela beslenme alışkanlıkları bunlardan yalnızca biri. Hem sağlığımız hem de güzelliğimiz için neler yapılabileceğini araştırdık. Gelin inceleyelim.

Kolajen Üretimi Nasıl Artar?

Kolajen takviyesi için hayvansal be bitkisel besinlerden yararlanılır. Omega–3, havuç, kereviz, turp, kırmızı et, bal kabağı, ıspanak ve A vitamini gibi pek çok besinler kolajene kaynak olabilir. Kolajen üretimi nasıl artar sorusuna aşağıda hazırladığımız liste cevap olacaktır.

  1. Yağsız Protein

Doğru beslenme kolajen üretimi için şarttır. Balık, yağsız et ve tavuk ürünleri, yumurta, soya gibi yağsız protein içeren besinler tüketilmelidir.

  1. Meyve ve Sebzeler

Her gün meyve ve sebze tüketmek vücudun antioksidan ihtiyacını karşılar. Ayrıca kolajen dengesini bozan unsurlara karşı koruyucudur.

  1. Yumurta Beyazı

Glisin ve prolin başta olmak üzere amino asit içeren yumurta beyazı, en rahat ulaşılan kolajen kaynağıdır.Yumurta beyazını çırparak yüze maske yapılır. Duruladıktan sonra cilt üzerinde kısa sürede gerilme olur. Yumurta tüketerek de protein alınabilir.

  1. Kemik Suyu

 Kemik suyu ciltteki kolajeni korumanın yolları arasında en iyi seçeneklerden biridir.Beslenme programına dahil edilmesi gereken bu kaynak,amino asit bakımından çok zengindir. Kolesterol ve kalp hastaları için önerilmez.

  1. C Vitamini

Kolajen oluşumunu desteklemek için C vitaminini kullanmalıyız. C vitamini bakımından zengin besinler dışında cilt için üretilmiş özel serumlardan faydalanılabilir.

  1. Uyku

Vücudumuzu ortalama7 ila 9 saat dinlendirmemiz gerekir. Uyku bozukluğu kolajen üretimi tehdididir. Düzenli uyku sayesinde kolajen yenilenmesi gerçekleşir.

  1. Sülfür

Kolajen üretimini hızlandıran besin ögelerinden biride sülfürdür. Sülfür tüketimi yetersiz olan hayvan etlerinde kolajen kalitesi çok düşüktür. Hindistan cevizi yağı, soğan, sarımsak, buğday, brokoli sülfür bakımından zengin besinlerdir.

  1. Stres

Stres vücudun kendini onarma kabiliyetini zayıflatır. Dolayısıyla onarım ve bakım anlamında vücuda güç veren kolajen proteinlerine zarar verir. Vücudun ve cildin yaşlanmasını artırır. Bu nedenle stresli ve gergin ortamlardan uzak durulmaya dikkat edilmelidir.

  1. Doğal Serum

Doğal serum hazırlayarak kolajen takviyesi yapılabilir. Bu serum cildin esnekliğini geri kazandırır ve kırışıklarını azaltır.

Malzemeler:

  • E vitamini ampulü
  • C vitamini ampulü
  • Gliserin
  • Gül yağı ve sıcak su

Yapılışı:

Bir kâsenin içine (cam kâse) C ve E vitamini ampulünü boşaltıp, iyice karıştırın. 1 yemek kaşığı sıcak su ile gül yağını ekleyin. Tekrar karıştırıp en son 1 tatlı kaşığı gliserin ilave edin. Hazırlanan serumu koyu renkte bir cam şişenin içine alıp, geceleri sürebilirsiniz.